Anonym (vanir) skrev 2026-03-15 19:00:44 följande:
Jag beklagar TS.
Jag tänker inte uttala mig om det är rätt eller fel av henne att lämna. Sådant ska man vara försiktig med när man inte har hela bilden. Även om man utåt sett kan tycka att man borde kämpa mer för ett förhållande med barn, om det inte är alltför illa.
Men hon känner som hon gör och det är svårt att ändra på. Däremot håller jag med ovanstående om att hon har skött detta dåligt, samt inte behandlar dig bra.
Du gör helt rätt som sätter sunda gränser. Du har ingen skyldighet att serva henne eller lägga dig platt för henne, även om du inte heller ska motarbeta separationen. Du får gilla läget och göra det bästa av situationen, men det är allt.
I övrigt: Försök fokusera på framtiden, samt att få ett bra samarbete kring barnen. Gå och prata med någon om du behöver stöd. Umgås med släkt och vänner, fokusera på barnen och eventuella hobbys osv. Så blir det lättare för dig att ta dig igenom detta.
Tack för stödet.
Du har helt rätt i att om man känner för att lämna så ska man göra som man känner men tycker att jag kunnat få nån förvarning eller nånting.
Trodde som sagt att allting var bra då vi i augusti reste till Italien och ställde oss i kö på en hundvalp i oktober som vi hämtade i januari fastän att hon hade berättat om känslorna för kollegan i december. Skulle ha sagt nej redan där men ibland är man dum.
Vi har även renoverat mycket dom senaste månader så man tänker ju att hon planerat för framtiden med oss.
Känns som hon inte förstår att bara för att hon tappat känslorna för mig och ser mig som en kompis så ser inte jag henne som de och att hon sårar mig.
När hon berättade för mig om kollegan sa jag till henne att om känslorna skulle växa så kunde hon ju iallafall visa mig den respekten att vänta tills hon flytta ut innan dom gör nåt. Nu under helgen har hon hunnit rensa ut allting ur huset så misstanken om honom blev ju inte mindre. Och värst av allt är som sagt att hon flyttat på sånt avstånd att jag kan se henne.
Ingen är ett änglabarn men det är så svårt att förstå varför hon behandlar mig såhär för jag är vad man skulle kunna en första klassens toffel. Och de värsta av allt är att istället för att bli arg så försvarar jag henne...
Vet innerst inne att det mest troligt är för det bästa att det blev såhär men jag kommer att sakna henne och allt vi gjort.
Funderar på att söka stöd men just nu håller jag mig iallafall över vattenytan.