• Anonym (Ä)

Nyfiken fråga om sexlust

Hej,

Har ett litet dilemma och undrar om någon har samma problem. 
    Sedan vi fick vårt första barn för 12 år sedan är min sexuella lust endast kopplad  till ägglossning. Och dessa 6 dagar i månaden är jag jobbigt kåt. Alltså vill ha sex hela tiden. Sedan dör det helt ut och kan inte ens tänka mig att ha sex resten av månaden. Min man ställer upp på det men jag får såklart dåligt samvete att jag inte vill övrig tid på månaden. Någon som har likande problem?

• Svar på tråden Nyfiken fråga om sexlust
  • Anonym (Anki)

Varför är det otänkbart att ligga övrig tid? 
    Jag har ofta haft sex med min partner även om jag inte varit superkåt. 

• Anonym (Ä)
    Anonym (Anki) skrev 2026-03-15 00:28:12 följande:

Varför är det otänkbart att ligga övrig tid? 
    Jag har ofta haft sex med min partner även om jag inte varit superkåt. 

Det är väl inte otänkbart men som jag skrev i mitt inlägg så har jag ingen sexlust över huvudtaget. När jag inte har ägglossning är det som att jag aldrig någonsin kan tänka mig att vilja ha sex igen, jag känner mig asexuell. För att sedan få ägglossning och kan inte tänka mig att vara utan sex. Det är som dag och natt. 
  • Anonym (Anki)
    Anonym (Ä) skrev 2026-03-15 12:02:38 följande:
    Det är väl inte otänkbart men som jag skrev i mitt inlägg så har jag ingen sexlust över huvudtaget. När jag inte har ägglossning är det som att jag aldrig någonsin kan tänka mig att vilja ha sex igen, jag känner mig asexuell. För att sedan få ägglossning och kan inte tänka mig att vara utan sex. Det är som dag och natt. 
    Jag förstår, men vad händer om ni har sex ändå?
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Anki) skrev 2026-03-15 12:10:13 följande:
    Jag förstår, men vad händer om ni har sex ändå?
    Oftast ger jag honom oralsex men blir inte lika bra eftersom mitt engagemang inte finns där när jag egentligen inte vill. Jag skulle egentligen vilja ha en lust som är lite mer jämn. 
  • New  Dawn
    Anonym (Ä) skrev 2026-03-15 12:45:25 följande:
    Oftast ger jag honom oralsex men blir inte lika bra eftersom mitt engagemang inte finns där när jag egentligen inte vill. Jag skulle egentligen vilja ha en lust som är lite mer jämn. 
    Vad händer om han bara smeker och slickar dig runt könet, på låren, (eller andra erogena delar?) I början tex på de yttre blygläpparna bara och föriktigt närmar sig de skönaste delarna... Kan du njuta av detta trots att du ibland inte blir kåt? Skulle du kunna tänka dig att prova, även om det inte leder till något mer? 

Kan du njuta av smekningar på kroppen även om du inte blir kåt? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Nyfiken fråga om sexlust