Anonym (Anonym) skrev 2026-03-19 16:22:22 följande:
Efter att ha läst allting så kan jag säga dessa saker:
1. Lämna din man, du verkar inte direkt vara kär i honom längre och ser honom mer som en börda än någon du faktiskt vill leva med.
2. Åk på din svärmors begravning oavsett om ni så träffades 1 gång om året. Det visar på vett och etikett. O det säger jag som är autistisk och hatar sociala sammanhang, mina föräldrar har varit ännu noggrannare med uppfostring av mig just i och med svårigheter med sociala koder etc. Hade jag inte dykt upp på min hade mina föräldrar ?mördat? mig om jag inte hade gått på svärmors begravning. Eller ja de hade blivit jätte arga på mig, för det inte är så de har uppfostrat mig. Jag är inte själv jätte tjenis med min svärfamilj, men hade ändå åkt på begravningarna för att visa att man på något sätt bryr sig om inte annat för att vara den större personen i det hela. Även om de så mest hade varit för stöd till min man, för att jag vet att han trots att hans familj är hemsk mot honom hade brytt sig och att han hade behövt mig. Som min mamma så vist brukar säga ?Ibland måste man göra saker man inte vill/känner för att göra.?
3. Katten är alltid det minsta problemet, finns alltid vänner, släkt, grannar som kan ta katten i några dagar. Antingen att åka o ta hand om eller ha hemma hos sig. Gällande katthotell så är det att hitta ett som man känner stort förtroende till. Därför viktigt att åka o hälsa på flera så man hittar ?rätt?. Katter om man inte har riktigt snygga sådana brukar inte va så lätta att stressa upp.
Ingen vett och internet-etikett här... TS behöver inte lämna sin man för att hon inte vill pga stod ej nära svärmor+har svårt att få logistiken för kattvakt.
Det finns mängder av skäl till varför sk "närstående" inte kommer på en begravning, här är hela deras familj där förutom TS. Alla behöver inte sin partner på en begravning, hur svårt det än verkar vara för folk att förstå.
Kattvakt är inte alltid lätt att hitta som du säger men man ska givetvis försöka hitta ett nätverk innan en akutsituation händer. Riktigt snygga... wtf
Katthotell finns inte alltid i mängder, här har det funnits väldigt kort tid= ett