Icke fungerande bonusfamilj…
Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen just nu, så jag skriver här för att få ventilera och kanske få råd från någon som varit i liknande situation.
Jag lever i en bonusfamilj med min sambo. Vi väntar vårt andra gemensamma barn och jag är höggravid. Utöver det har jag två barn sedan tidigare, och han har också två barn sedan tidigare, varav minst ett har NPF.
Just nu känns allt kaos. Det är mycket konflikter, vi når inte fram till varandra och det känns som att inget fungerar i vardagen. Jag är helt slut, både fysiskt och psykiskt, och ligger bokstavligen och gråter.
Jag försöker få ihop allt, vara en bra mamma, bonusmamma, partner och samtidigt orka med graviditeten, men det känns som att jag håller på att gå sönder. Jag vet inte hur man får en sådan här situation att fungera när alla har olika behov och det ständigt blir bråk.
Är det någon som lever eller har levt i en liknande bonusfamilj med många barn och extra utmaningar? Hur får man det att fungera? Hur gör ni andra? Mina barn sedan tidigare är 8 och 6 år, hans tidigare barn är 10 och 7 år, vårat gemensamma är snart 2 år. Vi har varit tillsammans i snart 4 år. Så inte jättesnabbt tycker jag ändå det har gått..