• Majacron

Emmaljunga Sento PRO eller Bugaboo Fox 5 Renew?!

Heeej! Jag och mannen väntar vårt första barn och vi är mitt i att försöka bestämma vilken vagn vi ska köpa!😍

men? vi kan verkligen inte bestämma vilken av Emmaljunga Sento Pro eller Bugaboo Fox 5 Renew vi vill ha..

Enmaljungan känns absolut stabilare med stötdämpning, men inte alls lika smidig att vika ihop. Där vinner Bugaboo?n som var såååå smidig! 

Åhhhh både har för och nackdelar och vi vet verkligen inte! Har någon här erfarenhet av någon av vagnarna och kan berätta vad ni tyckt om dom? För och nackdelar?

TACK!!❤️

• Svar på tråden Emmaljunga Sento PRO eller Bugaboo Fox 5 Renew?!
  • Anonym (Mamma till 2)

Vi har föregångaren till Senton (nxt90 my22) och valde den pga att vi behöver en stabil vagn när vi bor på landet. Jag har köpt till ett quadkit och det är ett måste när man ska gå på grusväg och i lite grövre terräng enligt mig.

Jag har kompisar som bor i stan och har köpt en emmaljunga men det ångrar de grovt då den är alldeles för osmidig i de förhållandena. Nu är senton lite lättare men jag hade big köpt en bugaboo om jag bodde i stan. Emmaljunga är dessutom jävligt föränderliga och jag som köpte en ny vagn 2023 och trodde jag hade köpt av ett säkert varumärke där det fanns många tillbehör, kunde när vi fick vår tvåa 1,5 år senare inte ens få tag i en ståbräda till min vagn. Detta då de snabbt uppdaterar och utdaterad föregångare *liksom tvillingchassin som inte passar alla deras sittdelar/liggdelar* varför göt man så.....

• Jemp

Jag har inte haft just dessa men det beror så mycket på hur Man lever (och personliga preferenser). 

Åker ni mycket bil kanske det är mycket värt att den är lätt att fälla ihop, men ska vagnen mest användas ute på landet utan resor är stabiliteten mer värd. Åker ni mycket buss är en smalare vagn att föredra. 

Jag ville ha en stabil vagn med låsbara men svängbara luftdäck, fullt liggläge, ordentlig varukorg mm. Min sambo som är rätt lång la stor vikt vid handtagens utformning och att få plats med benen. 
    Valde ut ett par lämpliga modeller vi sen sökte efter begagnat så tillgången fick i slutändan också vara med och styra. 

Svar på tråden Emmaljunga Sento PRO eller Bugaboo Fox 5 Renew?!