• Anonym (Tråkad)

Tråkad/ hånad av min dotter för att jag är på FL.

Min dotter kollade på min mobil när jag hade lagt ifrån mig den ett tag och såg att jag var inne på FL, och började håna mig för det. Hon undrar varför jag är så omodern så jag hänger på ett sånt "gammalt forum" och undrade om jag planerar att pensionera mig i förtid. Hon menade att ingen av hennes jämnåriga kompisars föräldrar är på FL eller ens känner till att forumet finns. 

Själv har jag upplevt att det är blandade åldrar här. Varför ser i annat fall yngre ned på sådana här "klassiska" diskussionsforum?

• Svar på tråden Tråkad/ hånad av min dotter för att jag är på FL.
  • Anonym (Lite rätt)
    Anonym (Tråkad) skrev 2026-03-24 12:50:04 följande:
    Hon säger att om jag vill hänga på forum, så är Reddit det forum där flest människor är idag. Jag har försökt förklara för henne att jag inte gillar TikTok för att det inte ger mig något att bara se på korta klipp.
    Japp, de har många fler användare, men det är ju ett internationellt forum så inte direkt konstigt. Men vad ska du förklara dig för? Tycker du att det är kul här, så är det väl bara att vara här. Vad är problemet?
  • Anonym

Skaffa kodlås på mobilen. Varför ska hon hålla på med dem? Visa lite integritet.

Tråka sina föräldrar hör till åldern. 

• Anonym (Pooey)

Hur gammal är din dotter?

• Anonym (vad)
    Anonym (Tråkad) skrev 2026-03-24 12:50:04 följande:
    Hon säger att om jag vill hänga på forum, så är Reddit det forum där flest människor är idag. Jag har försökt förklara för henne att jag inte gillar TikTok för att det inte ger mig något att bara se på korta klipp.
    Varför bryr hon sig så himla mycket om vilka forum du hänger på? Hon verkar både gränslös och osunt intresserad av vad du gör. Hon kan väl leva sitt eget liv och låta dig göra det du har lust med? Vad har hon med det att göra egentligen? 
  • Anonym (L)

Äsch! Barn har nästan alltid synpunkter på vad föräldrarna gör och vad som är ute och inne. Den där kommentaren är ingenting jämfört med vad jag fått höra från mina döttrar :)

• Anonym (Va?)

Vad lustigt. De brukar oftast vara rädda att föräldrar ska hänga på samma forum som dem. När fler äldre började använda sig av FB försvann allt fler yngre därifrån. Inget är mer pinsamt än att ha sina föräldrar snokandes på ens sidor.

• Anonym

Jag ser ner på mig själv för att jag spenderar lite tid här ibland. Det är inte just att FL är ett forum som är det stora problemet utan att forumet är jävligt dåligt och mest består av troll eller idioter som inte ger några vettiga svar. Riktigt utbyte får jag på andra forum.

• Anonym (vad)
    Anonym skrev 2026-03-24 14:52:21 följande:

Jag ser ner på mig själv för att jag spenderar lite tid här ibland. Det är inte just att FL är ett forum som är det stora problemet utan att forumet är jävligt dåligt och mest består av troll eller idioter som inte ger några vettiga svar. Riktigt utbyte får jag på andra forum.

Jag antecknar det i min intressebok!
  • Anonym
    Anonym (vad) skrev 2026-03-24 15:16:27 följande:
    Jag antecknar det i min intressebok!
    Ok. Jag kan anteckna här i tråden att det låter märkligt men visst.
  • Anonym
    Anonym (Tråkad) skrev 2026-03-24 09:06:10 följande:
    Hon undrar också varför man väljer att vara på ett forum där de aktiva medlemmarna är så få till antalet.
    Ja det låter som en bra observation. Hon verkar vara väldigt insatt.

Och skämtar... Så jag hade inte brytt mig alls
  • Anonym (Lite rätt)
    Anonym skrev 2026-03-24 14:52:21 följande:

Haha, jag känner likadant. Skäms över mig själv varje gång jag är här.
  • Anonym (Tillbakakaka)

Du får tråka din dotter tillbaka för att hon svalt kinesiska statens bete "tiktak" där bara barn och folk med lägre iq hänger. De är dem enda som vill ha ytliga dampframkallande kortklipp utan fördjupning och minimalt med text.
    (Fast med mer anpassade ord)

Hon växer ifrån vad hon tittar på nu på samma sätt som hon växte ifrån Bolibompa.

• Anonym (Tillbakakaka)
    Anonym (Lite rätt) skrev 2026-03-24 16:19:38 följande:
    Det finns betydligt mer skämmiga saker man kan ägna sig åt online..
    Hade jag tittat på Lundellbrorsornas bråk eller Wahlgrens, det hade varit mycket värre:D

Fast jag skäms också en del varje gång jag läser en urspårad tråd där 2-4 personer bråkar. Det känns som rätt mycket slöseri på tid. Att delta själv ska vi inte tala om🙈
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Lite rätt) skrev 2026-03-24 16:19:38 följande:

Då måste det finnas något som drar trots allt, Jag tycker det mer är underhållande som en galen realityshow, än för att få ett meningsfullt utbyte. Men båda behövs på sitt sätt.

För mig är det avslappnande, att inte allt behöver vara så djupt och meningsfullt. 

• Anonym (Ö)

Dom flesta tycker att mor och far är lite pinsamma.

• Anonym (Tillbakakaka)
    Anonym (Ö) skrev 2026-03-24 20:30:17 följande:

Dom flesta tycker att mor och far är lite pinsamma.

Och sen när man passerat tonåren börjar man ofta inse att man har rätt fina föräldrar ändå.
  • Freshandclean

Du får bara vara tydlig med att det faktiskt är ok att gilla olika saker och att du blir sårad av att hon uttrycker sig på det sättet. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Tillbakakaka) skrev 2026-03-24 21:04:02 följande:
    Och sen när man passerat tonåren börjar man ofta inse att man har rätt fina föräldrar ändå.
    Då inser man förhoppningsvis att föräldrarna inte bara är föräldrar. De är människor också.
Svar på tråden Tråkad/ hånad av min dotter för att jag är på FL.