• Anonym (Västerbron)

Tjatsex

Har du någon eller flera gånger känt dig tvungen att ställa upp för din partner eller någon annan på sex efter övertalning mot din vilja. Jag gör ingen skillnad i sexuell läggning, utan skiljer enbart på kv/ man.
    Tack för att du deltar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjatsex
  • Anonym (Antiklimax)

Nej aldrig.

Jag blev dock helt chockad när en mångårig väninna efter några glas lät undslippa sig att hennes man "måste" ha sex och hon bara ställer upp ibland "för annars blir han grinig och otrevlig mot barnen" som om det skulle vara något normalt.

Kände för att slå människan på käften nästa gång jag såg honom.

• Anonym (Separerad)

Med exet ställde jag ofta upp fastän jag inte hade någon lust då relationen var döende (men svår att ta sig ur pga psykisk misshandel bland annat). Det blev ännu mer bråk om jag inte ställde upp. Nu blev det "bara" gnäll om att jag inte tog initiativet någonsin. 

Med nuvarande uppkommer inte problemet då jag alltid vill ha honom.

• New  Dawn

Jag  svarade nej, då jag aldrig känt mig tvingad, eller övertalad, men jag har ändå ställt upp av pliktkänska många gånger, för att inte göra mitt ex besviken, för att få sova i fred, mm. Då menar jag så klart gånger då lusten inte heller kommit under själva akten. Utöver det har jag fortsatt ha sex fastän lust och funktion försvunnit. (kan ibland tex haft lust i början) Jag har alltid sagt till om det gjort påtagligt ont, men mindre obehag har jag bara väntat ut. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Ik)
    New Dawn skrev 2026-03-29 18:10:51 följande:

Jag  svarade nej, då jag aldrig känt mig tvingad, eller övertalad, men jag har ändå ställt upp av pliktkänska många gånger, för att inte göra mitt ex besviken, för att få sova i fred, mm. Då menar jag så klart gånger då lusten inte heller kommit under själva akten. Utöver det har jag fortsatt ha sex fastän lust och funktion försvunnit. (kan ibland tex haft lust i början) Jag har alltid sagt till om det gjort påtagligt ont, men mindre obehag har jag bara väntat ut. 

Har du mått dåligt av det efteråt för att du inte hade lust men gjorde det ändå?
  • New  Dawn
    Anonym (Ik) skrev 2026-03-29 21:03:32 följande:
    Har du mått dåligt av det efteråt för att du inte hade lust men gjorde det ändå?
    Ja, dels fysiskt, i form av irritation och svamp, men också irritation mot mitt ex och minskad lust och förmåga att njuta av sex kommande tillfällen. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Tjatsex