• Anonym (Meme)

Rätt eller fel att testa?

Hej

Jag har en fråga till alla som är gay egentligen kanske, men lite mer specifikt lesbisk. 

Jag har varit singel större delen av mitt liv, mestadels by choice. Och vad jag vet så är jag hetro och har än så länge aldrig varit intresserad så av en tjej. Men just nu känner jag att jag inte är ett dugg intresserad av att ge mig ut i dejtingvärlden för att hitta en man. Och det har hänt mer än en gång att jag tänkt att det vore så skönt om man kunnat träffa en tjej iställe. Som någon idé att det kanske finns mindre weirdos då 

Men nu till min fråga då.
    Är det ojuste av mig att försöka kvinnospåret när jag inte ens vet om jag kan bli intresserad av kvinnor så. Vet inte om det är ojuste att kanske någon ska fatta tycke eller så och så visar det sig att jag är helt hetero?
    En del av mig tänker att det är inte schysst mot alla trevliga kvinnor där ute att jag ska ge mig in i något sånt här bara för att jag är less på de dåliga männen jag har träffat, och vet inte om jag har rätt att göra det helt enkelt. 

Hur känner ni?
    Kör på eller få klarhet i det innan jag börjar ge mig ut i dejtingvärlden.

Tack på förhand

• Svar på tråden Rätt eller fel att testa?
  • Anonym (S)

Det är ju bara att vända på det.
    Hur skulle du känna att dejta en man som vetat sen länge att han egentligen är gay, aldrig tänt på kvinnor och använder dig som ett testobjekt för att han är så trött på alla homosexuella mäns beteenden?

• Anonym (M)

Jag tänker att all dejting handlar om att testa om en person passar en som partner. Sexuell läggning är bara en av en mängd saker som måste funka.

Men det är nog bra om du är öppen med att du dejtar kvinnor för att du är nyfiken på något nytt. Då ger du inte falska förhoppningar till dem du dejtar.

• Aliona

Som lesbisk (bisexuell) skulle jag väl säga så här: Om du är ärlig och tydligt kommunicerar så är det inte oschysst. Det är inte alls ovanligt, i synnerhet i queer-världen, att folk utforskar sin sexualitet och ibland inser att det kanske inte passade. Med det sagt, så finns det kvinnor som letar efter seriösa förhållanden och nog inte skulle matcha dig - och just därför är det bra med ärlig och rak kommunikation från din sida, så tidigt som möjligt.

• Tobben
    Aliona skrev 2026-04-03 18:07:15 följande:

Som lesbisk (bisexuell) skulle jag väl säga så här: Om du är ärlig och tydligt kommunicerar så är det inte oschysst. Det är inte alls ovanligt, i synnerhet i queer-världen, att folk utforskar sin sexualitet och ibland inser att det kanske inte passade. Med det sagt, så finns det kvinnor som letar efter seriösa förhållanden och nog inte skulle matcha dig - och just därför är det bra med ärlig och rak kommunikation från din sida, så tidigt som möjligt.

Som bikille tänker jag precis lika. Om man spelar med öppna kort så är det inga problem.
    Självklart vore det tråkigt att gå på dejter med någon som efter  ett tag inser att läggningen är problemet.
    Jag skulle inte vilja vara en lesbisk tjejs hemliga experiment för att hon inte är säker på sin läggning.
    Men skulle hon säga från början hur det låg till, att hon aldrig dejtat killar förut men att hon är intresserad av mig så skulle jag ha chansen att backa ur.
    Samma sak om en kille visade intresse men sen ghostar mig för att han inte vet vad han vill, det skulle inte heller gillas.

Så mitt tips är att försöka hitta en person du gillar, spela med öppna kort och bry dig mindre om vilket kön det är på personen.
  • Anonym (A-Z)

Du behöver inte ta hand om andras känslor så länge du är ärlig.
    Vill du testa så gör det.
    Kolla in tjejerna på gymduschen och fundera på om det kanske är så att du verkligen vill.
    Ta dock inte kontakt med någon avklädd.
    Lycka till.

Svar på tråden Rätt eller fel att testa?