Plussa sent utan att ha haft sen ägglossning?
Jag är inte gravid nu. Men jag funderade på det här eftersom mensen var en vecka sen den här gången (antagligen på grund av amning, har hänt förut) och jag hade testat negativt två dagar efter mensen skulle kommit. Sen kom den ju till slut.
Läste lite trådar om personer som hade plussat långt efter BIM-dagen (en vecka eller till och med två veckor eller ännu senare) efter att ha testat negativt innan. Hur vet man då att man inte bara har haft sen ägglossning? Finns det någon som har gjort det och vet att ni hade ägglossning när ni trodde från början? Alltså antingen att ni har gjort ÄL-test (vet inte om de är 100% säkra) eller att ni helt enkelt inte har kunnat bli gravida senare än ni trodde för att ni inte har haft sex efter det tillfället?
Om man plussar sent och det garanterat inte är på grund av sen ägglossning (om det finns någon som har gjort det) , vet någon vad förklaringen är då till att det blir så? Läste något om låghormonare?
Är som sagt inte gravid eller tror att jag är gravid nu, det var mest något jag funderade på efter att ha läst trådar om det (innan mensen dök upp).