• Jofro

12 veckors bebis äter dåligt

Hejsan, 
    Jag har en 12 veckors tjej här hemma som är både ammad och flaskmatad då jag inte producerar tillräckligt med mjölk. Det senaste har hon bara velat amma när hon är trött eller ledsen som efter sin första vaccination.

Vi har redan från början har en kvällsrutin där det är "läggdags" vid 20.00 då hennes äldre syskon lägger sig då och det har blivit så naturligr bara. Detta har nu lett till att hon den senaste veckan är så van vid läggdags vid 20.00 och då äter hon, sedan kan hon lätt och ledigt sova till 07.00 dagen efter. Vi har försökt mata henne under natten men hon vill inte alltid ha. Sedan äter hon på morgonen och äter sedan var 3-4 timme under dagen fram till 20.00. 
    Hon äter mellan 135 ml - 165 ml per flaska normalt sett. Dock har hon de senaste dagarna bara ätit runt 100 ml vissa flaskor.

Hon växer som hon ska, väger som hon ska och hon är pigg, nyfiken och väldigt framåt6 i övrigt. Till exempel vill hon redan hålla flaskan själv (givetvis orkar hon inte hålla själv utan vi håller såklart), hon vill rwdan vända sig om och pratar somm bara den. 
    Men det oroar mig lite att hon ska få i sig för lite mat. Kan inte minnas att våra andra tvp barn var såhär. 

Är det något vi ska vara oroliga över? Jag trackar hennes intag varje dag och hon ligger mellan 600-900 ml per dag. 

• Svar på tråden 12 veckors bebis äter dåligt
  • Jofro

Hek igen, blev lite dålig frågeställning och mer skryt om min bebis framåtanda vilket inte var meningen.

Har era bebisar varit så och blev det bättre med tiden. Fikl ni göra något särskilt för att få upp intresset för mat igen eller var det bara att vänta ut det? 

• Jofro

Kan tillägga att idag har vi fått truga som bara den. Första flaskan var vid 06.00 och då åt hon med trug 135 ml. Sedan vid 10.00 åt hon bara 35 ml. Hon sover just nu och försökte då ge henne en flaska för att se och då åt hon hela flaskan på 135 ml. 

Detta kanske inte låter så lite men jag upplever det svårare att mata henne och hon äter betydligt mindre vissa flaskor än vad hon gjort innan.

• Jemp

Jag förstår nog inte riktigt problemet?
    Hon går upp i vikt som hon ska, är pigg och glad?
    Varför försöker ni väcka till nattmatning? 

Hon ammar alltså mer än hon brukar samtidigt som hon vill ha mindre flaska? Låter väl ganska rimligt?

Svar på tråden 12 veckors bebis äter dåligt