• Anonym (Ledsen)

Ett avslut som gör ont

Jag vet att jag inte är den enda människan som gått igenom ett avslut. Men igår gjorde jag och min sambo sen fyra år slut. Jag var den som tog initiativet till det.
    vi har haft det roligt och så stundvis. Men mycket har också varit otroligt jobbigt. Han har alltid prioriterat sitt arbete och företag. Men på en nivå som gjort att jag alltid kommit sist. Hade jag inte planerat något så arbetade han istället. han ville aldrig planera något. För då var han trött och behövde vila. Till slut kändes det som att jag var hela relationen för oss.

men trots att jag nu har satt punkt så känns det fortfarande väldigt jobbigt..men jag vet också att jag gjort allt i min makt att förändra och anpassa mig. Och det är ju inte hållbart. Men varför gör det så ont? Och kommer det bli lättare?

• Svar på tråden Ett avslut som gör ont
  • Anonym (Tallskog)

Det är väl klart att ett uppbrott gör ont. Det är ju en  relation som tagit slut., ett vi som inte längre finns ,  det är vardag som förändrats. Förhoppningar och drömmar har krossats. Framtidsplaner är kraschade .
    . klart man är ledsen och besviken  - det SKA man vara. 

Det går över ja men det måste få ta sin tid.  Hur lång tid kan man inte säga , man ska inte fly ifrån sina känslor . Tillåt dig att vara ledsen, sörja, gråta och känna dig besviken. Det kommer lätta med tiden. 

Fortsätt med ditt nya liv så hjälper det till att sorgen inte blir för tung. Träffa vänner och familj,  jobba, gör saker, planera din nya vardag , det lindrar sorgen.  Låt det få ta sin tid. 

En dag är du ute på andra sidan igen. 

• voivitt77

Hej,

Känner igen mig lite i din situation. Eller, det var min partner som gjorde slut. I lördags. 
    Hon var min livs kärlek och nu vet jag inte hur jag ska få dagarna av mig. Varje timme känns som en evighet...

• KimLinnefeldt

Jag blev lämnad, det var 25 år sen, men gör fortfarande ont att tänka på. At bli så fundamentalt avvisad efter två barn och 20 år. 

Men sen träffade jag min nuvarande som jag levt lycklig med i 30 år. Det kan bli bättre, jag lovar.

Ett alternativ är att han vaknar upp och inser att han håller på att förlora det som i ett livsperspektiv är det viktigaste och vackraste: Du.

Att man drivit ett företag och lyckats bra med det är ingenting som man värdesätter så mycket när man är 75 år, jämfört med lyckliga relationer med sin nära och barn.

Svar på tråden Ett avslut som gör ont