Anonym (Malin) skrev 2026-04-06 18:09:55 följande:
Har du försökt analysera varför det bara blev en eller ett fåtal dejter? Fick du några hintar från henne? Var det samma typ av kvinnor, utseendemässigt och personlighetsmässigt?
Försök umgås i sammanhang där det finns kvinnor och utan att se dem som en kommande dejt - eller någon du inte vill dejta! Social träning helt enkelt.
Att du är osäker måste inte vara ett hinder men att låtsas vara någon annan än man är kan sabba en dejt helt. Så försök hitta en osäker kvinna, det märks också på dem vilka som är det.
Lägg fokus på alldagliga eller rentav "fula" kvinnor, de som inte kan välja och vraka är inte lika kräsna som snyggingarna. (Så får man inte säga men ibland måste man våga vara lite inkorrekt).
Lär dig att misslyckas, det är inte farligt och det gör vi alla ibland.
Nej, jag har inte fått mer feedback än att de inte känt att det fanns något att bygga vidare på. Kanske borde jag be dem berätta mer explicit varför de inte kände något för mig.
Nej, det har varit ganska stor skillnad på tjejerna jag dejtat. Både i personligheter och utseende. Ja, jag har tänkt också att det borde vara lättare med en osäker tjej men det har varit 50/50 bland de som tackat ja till dejt, hälften har varit blyga och osäkra som jag medan hälften har varit direkt extroverta, öppna och framåt. Och faktiskt är det med dem det gått bäst. Kanske för att de bidragit till så mycket positiv energi på dejterna att jag smittats av dem.
Bara en av tjejerna skulle jag säga var riktigt snygg, se övriga har varit vanliga alldagliga tjejer. 5 av dem har haft viss övervikt medan 3 varit mer smärta.
Jag är inte rädd för att misslyckas, har tappat räkningen på alla jag frågat om dejt och som tackat nej. Och jag fortsätter försöka trots alla misslyckande. Men jag känner att jag behöver hjälp och därför frågar jag här.
Tack för ditt svar och engagemang för mig!