• emmisin

Våga eller inte?

Har känt en man i snart ett års tid. Vi har sett varandra via videosamtal och bilder men aldrig träffats. Haft intensiv kontakt med samtal varenda dag. 

Anledningen till att vi inte träffats är pga att han levt i ett förhållande. 

För några månader sedan blev jag kontaktad av hans flickvän och det visade sig att jag och hon inte var de enda kvinnorna i hans liv - han hade flera som han träffade. 

Han avföljde mig på alla sociala medier och ville att jag skulle göra detsamma. 

Vi avbröt kontakten då han behövde reda ut sitt förhållande. Dock hörde han av sig efter 3 veckor. 
    Nu är det tänkt att vi ska ses och han planerar endast att besöka mig men bjuder inte mig till honom. Det skiljer ett antal mil mellan oss. 

Jag känner mig lite osäker på om han endast har mig eller om han ev har förhållandet kvar och om det kanske finns ytterligare fler kvinnor i bild. 

Har varken lust att dela en man med flera eller vara den som blir lurad. 

Jag är intelligent, snygg, någorlunda ung men alldeles för snäll. Vet att jag kan få andra och behöver inte vänta på en man med hög titel och som är i pensionsåldern om något år. 

Vågar man lita på en sådan person som är en kvinnokarl? Han har även sådant yrke att han ofta är i andra länder? = träffar andra kvinnor. 

Hade ni vågat inleda något med en sådan man? 

• Svar på tråden Våga eller inte?
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (m) skrev 2026-04-09 16:13:02 följande:

Personligen tycker jag inte man behöver ta allt så allvarligt och om du känner en attraktion och kan tänka dig typ en "fling" bara så kör på och njut av livet

TS verkar inte direkt typen för det. Hon skriver ju själv att hon värnar om sin kropp och mentala hälsa.
  • Anonym (?)
    emmisin skrev 2026-04-09 17:10:53 följande:
    Självklart är det seriöst. Och nej, jag ser inte klart i detta och är därför jag behöver råd i det hela om det är något att ens satsa på. 
    Rådet du fått från alla:
    Dumpa honom.  Han ljuger
  • EpicF
    Självklart är det seriöst. Och nej, jag ser inte klart i detta och är därför jag behöver råd i det hela om det är något att ens satsa på. 
    Varför tar du då inte till dig råden du får?
  • Anonym (Hmhm)
    emmisin skrev 2026-04-09 16:45:10 följande:
    Nej, det blir vad det blir. 
    Då kan jag nästan garantera vad som blir....

1 natt med lite 6 på nåt sunkigt hotell, därefter är du med största sannolikhet glömd.

Du frågar om han är nåt att satsa på? Tror alla i denna tråd svarar likadant:

Ja, om du vill vara en av alla älskarinnor men aldrig mer än så.
    Nej, om du vill ha ett seriöst förhållande med en man som älskar dig och bara dig, som är trogen.
  • Anonym (m)
    Anonym (Hmhm) skrev 2026-04-09 17:42:07 följande:
    Då kan jag nästan garantera vad som blir....

1 natt med lite 6 på nåt sunkigt hotell, därefter är du med största sannolikhet glömd.

Du frågar om han är nåt att satsa på? Tror alla i denna tråd svarar likadant:

Ja, om du vill vara en av alla älskarinnor men aldrig mer än så.
    Nej, om du vill ha ett seriöst förhållande med en man som älskar dig och bara dig, som är trogen.
    Va menar du? Kan du ge exempel på hotell i Sverige som är "sunkiga"???
  • Anonym (Alexandra)
    Självklart är det inget att satsa på. Om du vill ha nåt seriöst där du vet att du är den enda kvinnan i hans liv är det där inte mannen för dig. Om du har ångrat dig från vad du sagt tidigare i tråden och bara vill ha nåt casual, där du är en av många andra kan det säkert fungera bara fint. Men anta liksom inte att han inte även skriver med andra. Du har skrivit att han sagt att han inte varit otrogen, men han var ju bokstavligt talat otrogen med dig. En trogen man tar inte kontakt med andra och ber om nakenbilder. 

Att satsa på en sån här man för nåt seriöst och monogamt är som att spela på hästar och lägga alla ens pengar på hästen som är halt. Klart att den ändå KAN vinna loppet, mirakel händer, men alla tecken tyder på att det inte kommer hända.
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2026-04-09 19:28:33 följande:
    Finns massor av sunkiga små hotell runt om i Sverige. 
  • Anonym (m)
    EpicF skrev 2026-04-09 20:30:58 följande:
    Finns massor av sunkiga små hotell runt om i Sverige. 
    Jag bad om exempel, inte bara ytterligare ett påstående om att det finns
  • Anonym (m)

Och varför skulle han ta henne till ett "sunkigt" hotell? Jag har träffat män på hotell för sex enbart och det har varit fräscht och lyxigt där. Du som skrev det tror du att han är en fattiglapp eller nåt? Eller vad handlar om? Det måste inte vara på ett "sunk" ställe bara för man är ute efter sex heller

• Meddelande borttaget
  • emmisin
    Anonym (Alexandra) skrev 2026-04-09 19:39:03 följande:
    Självklart är det inget att satsa på. Om du vill ha nåt seriöst där du vet att du är den enda kvinnan i hans liv är det där inte mannen för dig. Om du har ångrat dig från vad du sagt tidigare i tråden och bara vill ha nåt casual, där du är en av många andra kan det säkert fungera bara fint. Men anta liksom inte att han inte även skriver med andra. Du har skrivit att han sagt att han inte varit otrogen, men han var ju bokstavligt talat otrogen med dig. En trogen man tar inte kontakt med andra och ber om nakenbilder. 

Att satsa på en sån här man för nåt seriöst och monogamt är som att spela på hästar och lägga alla ens pengar på hästen som är halt. Klart att den ändå KAN vinna loppet, mirakel händer, men alla tecken tyder på att det inte kommer hända.
    Jag får nog inse att det inte är någon person att inleda något med. Har ingen lust att bli sårad och ledsen. Visst, man kan så klart bli sårad och ledsen ändå men att veta från start att risken är stor - inte så bra..
  • Anonym (Hmhm)
    Anonym (m) skrev 2026-04-09 19:28:33 följande:
    Jag har bott på 2, finns massor!
  • Anonym (Nopp)
    emmisin skrev 2026-04-08 22:04:57 följande:

Nej, en öppen relation går bort direkt för min fel. Känner mig sjukt korkad och naiv faktiskt. 

Har läst alla svar jag fått av samtliga och känns som mitt tänk är helt förvridet - tänker inte normalt eller sunt just nu. Att en man över 60 år kan ha övertalat mina känslor är helt knasigt faktiskt. 

Alla varningsklockor borde ha ringt hos mig redan när det uppdagades om att han hade flera kvinnor. Hade det endast varit jag och hans tjej (illa ändå) så må det vara en sak men nu var vi 5-6 st om samma man. Bedrövligt, helt enkelt bedrövligt. 

Ja och om inte öppen relation är ett alternativ så tror jag innerst inne att du vet svaret.

Tyvärr har ju känslor en tendens att kunna förblinda även den klokaste människa. Men det låter som att dina ögon börjat öppnats nu, vilket är bra  

Nu är detta bara en gissning här, men en man i den åldern, då skulle jag gissa att det inte är så att han älskar kondom heller. Du kan ju tänk dig risken för könsjukdomar när han ligger runt så. Och risken är ju att det inte var samma fyra andra när nu började som när ni avslutade?

Det där med att han hållit på att ta bilder på dina ex och skickar till dig osv tyder på ett väldigt osunt beteende skulle jag säga. Alltså åt stalkerhållet faktiskt?

Den enda som kommer bli sårad här är du själv, så valet är ditt, men fråga dig själv en sak. Tycker du verkligen inte mer om dig själv än att utsätta sig för en person som detta? Där du själv oxå ser de röda flaggorna, annars hade du aldrig skrivit här och frågat. Du vet allt detta innerst inne tror jag, men kanske hoppades att det skulle vara som överdrev eller något. Ingel förtjänar att bli utsatt för en person som denna mannen.  Hade jag varit du hade jag nog faktiskt blockerat honom så han inte kan ?locka? mer.

Lycka till

• Anonym (m)
    Anonym (Hmhm) skrev 2026-04-10 02:27:10 följande:
    Jag har bott på 2, finns massor!
    Det var inte vad jag frågade efter
  • Anonym (?)
    Anonym (m) skrev 2026-04-10 11:12:33 följande:
    Bw Bollnäs, slitet, badrummet väldigt slitet,  tråkig frukost
    Kvarntoget uppsala, slitet, små rum, Lampor på rummet funkade inte, dålig ljudisolerat mellan rummet
  • Anonym (Hmhm)
    Anonym (m) skrev 2026-04-10 11:12:33 följande:
    Brommahus i bromma, Brunnby hotell i årsta.

Fruktansvärt sunkiga ställen. Har blivit placerad där, skulle aldrig bo där annars.

Men gubben ts vill träffa är troligen inte så nogräknad då han bara vill en sak antar jag.
  • Anonym (Melanie)

Och du tycker att det här  är en bra man att träffa?  Du ser inga röda flaggor eller så?

Alltså som kvinna vill jag ogärna tala illa om mitt eget kön. Och låt säga att det handlar mer om sunt förnuft, risk bedömning etc. MEN, det finns en del kvinnor som saknar detta. Och en del hamnar med samma män om och om igen. Eller tycker det är bra att träffa män, trots att dom har ALL fakta framför sig som klart talar om att den här mannen/männen ska du inte involvera dig med.

Som det här med t.ex tindersvindlaren, kvinnor som blev lurade på pengar etc. Det kan för sig hända en del män med.  Men det händer en speciell sorts människor. Dom allra flesta människor har ett sunt förnuft som säger, " nej det är fullständigt orimligt att sätta in 100.000 kr på en främmande mans konto. En del har väldigt svag självkänsla med. Jag har sett detta i min släkt, och dessa 3 kvinnor utmärker sig om jag säger så. Dom går från det ena bottenskrapet till det andra, kvinnomisshandlare, alkoholister etc. Och jag har bill sympati för dessa. Det bara fortsätter i sitt destruktiva mönster. 

Min poäng är, var smart. Om han ljuger om saker, är otrogen etc. Vad tror du oddsen är att du själv inte kommer bli behandlad på samma sätt?

• Anonym (Rosita)

Om han är snuskigt rik så får han väl hålla på med andra 

Svar på tråden Våga eller inte?