Håller jag på att förlora honom?
Hejsan,
Vet inte vad jag vill med denna tråden, men vill egentligen bara skriva av mig och kanske kan någon vänlig själ ge ett gott råd eller två.
Jag har varit tillsammans med min man i 8 år och för 3 månader sedan fick vi en liten bebis och givetvis blir ju det är omställning för alla.
Jag är just nu föräldrarledig och han jobbar.
Jag har under en tid (ca 2 månader innan bebis tittade ut) känt att min man glider ifrån mig. Är han på jobbet hör han aldrig av sig om inte jag gör det först, han svarar knappt om jag hör av mig. Jag förstår att man kan vara upptagen och jag kräver inte svar direkt men någon gång under 9 timmar borde man kunna skicka eller svara på ett sms.
Han har även slutat att röra vid mig. Inga klappar på rumpan eller kramar bakifrån om jag står och lagar mat. Inte några pussar mer än kanske någon gång om jag initierar det. Vissa morgnar går han utan att säga hejdå.
På 3 månader har vi haft sex 2 gånger ena gången initierade han och jag andra.
Jag upplever också att han oftare kritiserar mig dör småsaker som idag så hade jag använt svinto och det var inte dåligt utan det gick att använda igen. Då tyckte han att det gick åt väldigt mycket svinto. Jag har anvämt svinto 2 gånger sedan paketet köptes för 2 månader sedan och jag sa detta, då blev han sur och pratade för sig själv i köket när jag matade bebis. Liksom pratar tyst men såpass högt att jag ska höra.
Försöker jag krama honom får jag en överkropp som är lite bortvänd och en arm. Som en dålig kompiskram. Försöker jag pussa honom vrider han ofta till munnen så jag pussar mungipan.
Detta har gjort att jag känner mig så otroligt oönskad så jag vågar inte längre försöka för jag är rädd för "the rejection". Han var aldrig såhär innan, han kunde liksom inte få nog av mig och vi försökte alltid mysa med varandra. Nu får jag inte ens en godnattpuss.
Jag känner mig fortfarande tjock efter graviditeten, jag är fortfarande svullen i nedre delen av buken pga kejsarsnittet och att han är som han är just nu hjälper inte min självkänsla. Har sagt hur jag känner och han har sagt att det viktigaste är väl hur han ser på mig. Men hans ord stämmer inte med hans handlingar. Vill också säga att jg ältar inte min kropp särskilt ofta.
Jag har frågat varför och då säger han bara att han inte tänker på det. Och så blir det ändå ingen ändeing och jag vill inte fråga igen för jag vill att han ska vilja röra mig inte för att jag tjatat mig till det.
Har också svårt att tro att drt handlar om att vi precis fått barn för vi har barn sedan tidigare så vi är gemensamt luttrade.
Någon annan som vart med om liknande och det blivit bättre eller är det bara acceptera att set nu är såhär?