Anonym (J.) skrev 2026-04-09 23:42:54 följande:
Jag har den men jag köpte den (bara sittdelen, ny) när min yngsta var 8 månader så har inte haft den till en nyfödd. Innan det hade hon storebrors gamla Emmaljunga City Cross (köpt begagnad) som vi var väldigt nöjda med men den började bli för sliten och bromsen krånglade. Köpte ny den här gången eftersom det var omöjligt att hitta en bra med bara utan liggdel men med vändbar sittdel begagnad.
Jag är nöjd med Smile 5z den förutom en sak, när man ska köra upp eller ner den för trappor som har sån där barnvagnsramp eller vad man kallar det för så är det nästa omöjligt eftersom bak- och framhjulen inte är paralella. Det sa min sambo innan men jag lyssnade inte. Så ibland måste man gå långa omvägar på grund av det. Är man två kan det funka om den ena bär barnet men annars inte. Tycker ändå den är helt okej i terräng, har gått skogspromenader med den. Men Emmaljunga var nog bättre.
Har faktiskt bara haft Emmaljunga innan iallafall som första vagn till alla mina barn men nu när vår Emmaljunga började ge upp hittade jag ingen bra begagnad och jag tyckte de var lite för dyra nya så det blev en Britax istället. Men har man större budget eller köper begagnad skulle jag nog rekommendera Emmaljunga.
Som att tack gode gud att folk köper nya bilar så att man kan göra ett klipp begagnat, haha
Mitt ex och jag fick en sladdis 05, köpte en riktigt fin svensk kvalitetsvagn med typ x-tra allt för en bråkdel av nypris. Det var mitt andra och hennes fjärde barn så jag fattar skillnaden med att få sitt första.
Se också till att den är smidig att vika ihop för att få in i bilen.
Såg en snubbe stå och plocka ner vagnen i smådelar för att få in den i bilen och tänkte - Aldrig i helvete!!