• Anonym (Anonym)

Dejta exklusivt

När och hur tar jag upp med min dejt att jag vill vara exklusiv? 

jag dejtar en man och vi har förvisso bara träffats tre gånger på 2,5 vecka. Men vi skriver till varandra flera gånger om dagen och har haft fina träffar.

igår hade vi sex första gången. Mysigt och en underbar dejt. Han skrev till mig via sms på vägen hem men jag såg också att hans avstånd ändrades på Tinder. Han tindrade alltså på väg hem från vår dejt.

när jag träffar nån jag tycker om så träffar jag enbart denna. Men jag vet att folk tycker olika där.

jag vill inte verka för på, men jag kände mig samtidigt väldigt ledsen över att han uppenbarligen tindrar på väg hem från vad som kändes som en bra dejt med mig.  

• Svar på tråden Dejta exklusivt
  • En glad tjej
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-10 00:37:23 följande:
    Dejta exklusivt

jag dejtar en man och vi har förvisso bara träffats tre gånger på 2,5 vecka. Men vi skriver till varandra flera gånger om dagen och har haft fina träffar.

igår hade vi sex första gången. Mysigt och en underbar dejt. Han skrev till mig via sms på vägen hem men jag såg också att hans avstånd ändrades på Tinder. Han tindrade alltså på väg hem från vår dejt.

när jag träffar nån jag tycker om så träffar jag enbart denna. Men jag vet att folk tycker olika där.

jag vill inte verka för på, men jag kände mig samtidigt väldigt ledsen över att han uppenbarligen tindrar på väg hem från vad som kändes som en bra dejt med mig.  

För mig är det helt galet att prata med någon annan på Tinder direkt efter att man varit på dejt och till och med haft sex med någon annan. 

Jag är kanske gammaldags med har man träffats under 2.5 veckas tid samt även haft sex, OM det känns bra, slutar man väl ha kontakt med andra? 

Du får prata med honom, säga vad du känner och berätta att du vill vara exklusiv. Om han inte vill det skulle jag tro att han inte är tillräckligt intresserad, tyvärr.
  • Anonym (Anonym)
    En glad tjej skrev 2026-04-10 05:43:17 följande:
    För mig är det helt galet att prata med någon annan på Tinder direkt efter att man varit på dejt och till och med haft sex med någon annan. 

Jag är kanske gammaldags med har man träffats under 2.5 veckas tid samt även haft sex, OM det känns bra, slutar man väl ha kontakt med andra? 

Du får prata med honom, säga vad du känner och berätta att du vill vara exklusiv. Om han inte vill det skulle jag tro att han inte är tillräckligt intresserad, tyvärr.
    Jag håller med. men jag vet ju att alla inte tänker samma. jag blev jätte ledsen när jag såg att hans avstånd ändrades och jag ska erkänna att jag tappade lite intresse för hon om. Men som sagt så tänker inte alla samma så jag försöker ha ett öppet sinne?
  • Anonym (S)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-10 06:15:10 följande:
    Jag håller med. men jag vet ju att alla inte tänker samma. jag blev jätte ledsen när jag såg att hans avstånd ändrades och jag ska erkänna att jag tappade lite intresse för hon om. Men som sagt så tänker inte alla samma så jag försöker ha ett öppet sinne?
    Just därför måste du prata med honom så du får reda på hur han tänker 

Så du gick direkt in på Tinder och kollade honom när ni skildes åt?
  • Anonym (Nn)

Jag var inne rätt mkt på tinder för att kolla på bilderna på min numera man mellan att vi sågs hehe.  Har suttit massvis med gånger och kollat på kompisars dejter de berättat om för att få se bilderna, flera är idag tillsammans. 

Det jag vill säga är att han kanske inte var inne på tinder och just tindrade. Sen har ni setts bara i 2,5 vecka så kanske lite tidigt att börja ta upp saker sådär. 

• Anonym (Emma)

Du gick väl också in på Tinder för annars kan du väl inte se avståndet? Så du gjorde ju samma som han.....

• Anonym (M.)

Ja, det är tråkigt att det har blivit så där i och med Tinder och liknande appar. Det är männens marknad. Vissa män (incels mest) säger att det är kvinnornas marknad, men männen har ju också fått en lätt marknad för att ligga runt helt accepterat, och många kvinnor gillar inte detta alls men kan inte göra något åt det. 

Men nu är det som det är, det vanliga vid den typen av dejting är att man inte är exklusiva förrän man har haft "the talk". Om jag hade varit du hade jag väntat lite med det för att inte kväva honom och skrämma bort honom, men jag hade å andra sidan inte legat med honom heller förrän efter "the talk"... På det här sättet riskerar du ju könssjukdomar också, förutom det känslomässiga i att dela en man. Och han riskerar i värsta fall att få barn med två eller flera kvinnor samtidigt...

• Anonym (X)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-10 00:37:23 följande:
    Dejta exklusivt

När det blir viktigt för mig
  • Anonym (Malin)

Du var ju också inne på Tinder, så...?! Han kan ha gjort det för att kolla om du var inne, för att skärmdumpa dina bilder/er konversation, kolla om han mindes fel angående något du sagt under kvällen, etc. Eller så kan han ha skrivit med någon annan. 
    Du får prata med honom nästa gång ni ses. Utgå från hur du själv känner/gör, och inte som att du ställer krav på honom.

• Anonym (Don Juan)

Håller med föregående, du var väl också inne på Tinder direkt efter, hur skulle du annars se att han var aktiv?

Kan det varit så att du upplevde dejten som mer lyckad än vad han gjorde?

Kan ju också varit så att han hade flera bollar i luften innan eran dejt den kvällen och antingen avslutade eller möjligen kollade efter några alternativ...

Lite stört att du måste kontrollera honom redan efter en så kort bekantskap.

• EpicF

Vad gjorde du själv inne på Tinder precis efter att han hade gått? 

Svar på tråden Dejta exklusivt