Anonym (M.) skrev 2026-04-12 04:34:02 följande:
Ja, jag håller med dig (fast jag är etniskt svensk och uppvuxen här). Signaturen "Aldrig i livet" står för det politiskt korrekta, vänsterliberala, feministiska synsättet i Västerlandet just nu. Och hon har blivit hjärntvättad nog att tro att det är Sanningen.
Nu är vi lite OT, men jag tror att det är väldigt viktigt att vi tidigt erbjuder våra barn tillgång till olika tankevärldar, olika världsdelar och religioner, olika synsätt på saker. Så att de kan bilda sin egen uppfattning om saker, och inte bara tar över den uppfattningen som är inne just i vår lilla bubbla av rum och tid, och tror att detta är den enda sanningen.
Nope, är inte vänsterliberal eller hjärntvättad men prioriterar de liv som faktiskt finns istället för cellklumpar, speciellt när man är runt 50.
Anonym (Rly.) skrev 2026-04-12 04:12:37 följande:
Jag förstår inte det, vi tänker väldigt annorlunda tydligen från svensk kultur. Jag ser allt liv som värt att bevara och beskydda. Oavsett vilken potential den har. Vid befrukting som ett potentiellt liv och egna möjligheter.
Syd amerikansk.
Nja, snarare katolsk i så fall. Men det finns många katoliker (och sydamerikaner) som tror på abort också, eller att man ska prioritera de liv som finns utanför livmodern.