• Anonym (Ts)

Min man har skaffat en "älskarinna"...

Nån A... har tagit över hela hans tankevärld, alla känslor finns hos A. Han är otroligt lättretlig, aggressiv och elak mot mig, jag finns inte för honom längre. Bara A i hans tankar. Försöker jag prata om nåt, precis vad som helst får han fruktansvärda utbrott och kastar saker på mig eller i mitt hem som han hotar slå sönder.

Det är så sorgligt, han var allt för mig i många år, min största kärlek och min bästa vän. Den människan finns tyvärr inte kvar.
    Vet inte hur jag ska klara detta, överleva utan honom. Har ingen annan i mitt liv så blir helt ensam nu. Vill bara sova i resten av mitt värdelösa liv...

A's namn slutar på ...mfetamin 

• Svar på tråden Min man har skaffat en "älskarinna"...
  • Anonym (Maria)

Lämna nu på en gång.
    Jag har varit där du är och det kommer aldrig bli bättre.

Ditt liv som du hade förut är över för gott.

Separera nu. 

• Anonym (Been there, done that)

Stannar du kvar är risken stor att du också får samma älskarinna..  

Lämna.   Nu. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Maria) skrev 2026-04-24 15:14:22 följande:

Lämna nu på en gång.
    Jag har varit där du är och det kommer aldrig bli bättre.

Ditt liv som du hade förut är över för gott.

Separera nu. 

Ja, lämna snarast. Han kan få komma tillbaka när han varit ren i ett år.
  • Anonym

Lämna medan du kan gå ut ur lägenheten med egna ben och det inte blir någon som bär ut dig i en liksäck
    ta hand om dig

• Anonym (Anonym)

TS

Lyssna inte på folk i tråden. 

Jag stötte på ett par som brukade Amfetamin när jag var i Finland och mannen var den som brukade antar jag. Men de var störtsköna. 

Du kan be han att visa respekt åtminstone. 

Ni behöver inte vara som alla andra men bara ni visar respekt för varandra, det är viktigt. 

• Anonym (Ts)

Han har tagit detta tidigare, slutat, tagit annat i jobbiga situationer.

Vi har gjort detta tillsammans ett par ggr, jag trodde det var tillfälligt och trodde inte han skulle fastna. Nu ångrar jag att jag varit med i början. Jag klarar sånt, borde fattat bättre. Gråter

• nihka
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-24 15:10:30 följande:
    Min man har skaffat en "älskarinna"...

Nån A... har tagit över hela hans tankevärld, alla känslor finns hos A. Han är otroligt lättretlig, aggressiv och elak mot mig, jag finns inte för honom längre. Bara A i hans tankar. Försöker jag prata om nåt, precis vad som helst får han fruktansvärda utbrott och kastar saker på mig eller i mitt hem som han hotar slå sönder.

Det är så sorgligt, han var allt för mig i många år, min största kärlek och min bästa vän. Den människan finns tyvärr inte kvar.
    Vet inte hur jag ska klara detta, överleva utan honom. Har ingen annan i mitt liv så blir helt ensam nu. Vill bara sova i resten av mitt värdelösa liv...

A's namn slutar på ...mfetamin 

Om du vill hjälpa honom måste du först hjälpa dig själv. Ta dig därifrån och det illa kvickt! Skapa en stabil vardag och kolla sedan om han är intresserad av att ta emot hjälp. Låt honom i så fall genomgå ett behandlingsprogram och ta själv kontakt med en anhörigförening för missbrukare så du får stöttning i att hantera hans missbruk utan att bli medberoende.

Han kan komma tillbaka men om han inte gör det måste du kapa banden annars drar han med dig ner eller värre.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-24 16:54:55 följande:

Vi har gjort detta tillsammans ett par ggr, jag trodde det var tillfälligt och trodde inte han skulle fastna. Nu ångrar jag att jag varit med i början. Jag klarar sånt, borde fattat bättre. Gråter

Amfetamin är inte så farligt, det är bättre än att dricka alkohol. Bara ni inte tar Heroin. 

Undvik Heroin.

Du kan gå bo hos dina föräldrar tills han visar dig respekt. Om han visar dig respekt så är det inte hela världen om han tar Amfetamin. Men som sagt, om han tar Heroin så kan du göra slut. 
  • nihka

Det visar att hans strategi för att klara motgångar är att droga. Han blir inte bara farlig för dig i sitt drogade tillstånd utan hans förmåga att hantera motgångar på ett konstruktivt vis sätts på paus eller avveckling.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (A)

Usch. Ta lärdom, dumpa och gå vidare.
  • Anonym (end of the line)

Hon som bodde i vår lägenhet innan hade en man som tjänade för mycket pengar på sitt företag och började festknarka. Hon tog barnen och flyttade hit för att komma ifrån honom och hans knarkande.

Pappan var död av en överdos bara 2 år senare. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-04-24 17:04:30 följande:
    Amfetamin är inte så farligt, det är bättre än att dricka alkohol. Bara ni inte tar Heroin. 

Undvik Heroin.

Du kan gå bo hos dina föräldrar tills han visar dig respekt. Om han visar dig respekt så är det inte hela världen om han tar Amfetamin. Men som sagt, om han tar Heroin så kan du göra slut. 
    Mina föräldrar är döda och jag botr ensam.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-26 08:13:23 följande:
    Så ni bor inte ens tillsammans? Tycker du ska backa från relationen men du gör ju som du vill.
  • Anonym (end of the line)
    Anonym (Ts) skrev 2026-04-26 08:13:23 följande:
    Bara du kan rädda dig själv, detta kommer aldrig att sluta bra.
Svar på tråden Min man har skaffat en "älskarinna"...