10 dagars bebis ingen sömn alls på nätterna
Mitt barn är 10 dagar gammalt och jag känner mig helt slutkörd. Hon sover nästan ingenting på nätterna utan vill bara ligga vid bröstet konstant. Varje dag somnar hon inte förrän runt 05 på morgonen. Min man försöker avlasta mig så mycket han kan, men han ska upp och jobba redan 07 så nätterna blir väldigt tunga för mig.
Jag vet att så här små bebisar inte har några rutiner ännu och att de inte kan skilja på dag och natt, men jag undrar ändå om det finns någonting jag kan göra för att underlätta.
Jag helammar, men det känns ofta som att hon inte blir mätt. Jag upplever att hon mest får i sig luft och trots att jag kan amma henne hur länge som helst så gnäller hon ändå, särskilt på nätterna. Hon suger på sina händer, gråter och verkar aldrig riktigt komma till ro.
På dagarna däremot sover hon hur länge som helst och det går knappt att väcka henne, vilket gör att allt blir ännu mer upp och ner.
Jag känner mig så värdelös just nu och som att ingenting jag gör hjälper. Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få, för jag är helt slut både fysiskt och mentalt.