Alla bryter kontakten med mej vad gör jag för fel hjälp
Hej alla där ute. Jag skriver för att höra om det finns fler i samma situation alt någon som kan komma med inputs?
Jag är en relativt normal tjej i 30 års åldern som har barn och jag lever med ett ganska märkligt problem tror jag...
Jag har genom åren haft flera nära vänskaper och även under uppväxten (bortsett från en kort tid när jag var utanför men det var i barndomen.)
Genom åren har jag förlorat alla mina vänner. Och inte så att man glidit isär, utan helt enkelt väldigt många nära vänskaper som helt enkelt avslutats abrupt och mer eller mindre dramatiskt. Jag har verkligen ingen aning om vad jag gör för fel. Visst, vissa kanske man glider isär med för att man inte har tiden och energin att engagera sig tillräckligt, men har alltså haft flera väldigt nära vänskaper som slutat helt tvärt där jag gett allt och lite till.
Det har varit såväl barndomsvänner som nära vänner jag lärt känna i vuxen ålder. Det har hänt så många gånger nu på kort och längre tid... bara senaste året har typ 7 vänner brutit med mej. Det har gått så långt att jag nu inte alls vågar ha sociala medier, börja lära känna någon ny, släppa in någon alls, öppna mig. Lever nu extremt socialt isolerad och känner att vore det inte för mina underbara barn skulle jag nog inte ha mycket att leva för, brottas med dessa tankar dagligen. Hjälp någon där ute, någon som varit med om samma? Eller vad får er att bryta nära vänskaper med andra?