• Anonym (Anonym)

1 miljon fler invandrare med socialdemokraterna, kommer du rösta på sossarna?

Sossarna som förespråkar stram migration och mitt Europ abygger inga murar, kom en miljon fler invandrare under socialdemokraternas tid vid makten

Hur går man till stram migration från 1 miljon fler invandrare?

Är du för mitt europ abygger inga murar, röstar på sossarna?

• Svar på tråden 1 miljon fler invandrare med socialdemokraterna, kommer du rösta på sossarna?
  • Anonym (Jag)

Gäller ju lika mycket för moderaderna! Men både S och M har ändrat sig. Det är vad de vill nu som är det väsentliga.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag) skrev 2026-05-02 12:07:23 följande:

Gäller ju lika mycket för moderaderna! Men både S och M har ändrat sig. Det är vad de vill nu som är det väsentliga.

Hur blir stram migration från 1 miljon fler invandrare?

Hur ska man lita på sossar inte viker sig för MP?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-05-02 13:44:19 följande:
    Hur blir stram migration från 1 miljon fler invandrare?

Hur ska man lita på sossar inte viker sig för MP?
    Jag startade nyligen en tråd för just den frågan som är aktiv. Kolla där.
  • KillBill
    Anonym (Anonym) skrev 2026-05-02 11:54:53 följande:

Sossarna som förespråkar stram migration och mitt Europ abygger inga murar, kom en miljon fler invandrare under socialdemokraternas tid vid makten

Vilket hittepå. Den stora ökningen av invandringen skedde när Sverige hade en moderat statsminister, och den stora minskningen skedde 2015/2016 när Sveriges regering leddes av Socialdemokraterna.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2026-05-02 14:26:27 följande:
    Vilket hittepå. Den stora ökningen av invandringen skedde när Sverige hade en moderat statsminister, och den stora minskningen skedde 2015/2016 när Sveriges regering leddes av Socialdemokraterna.
    Fram till hösten 2015 ville företrädare för de två regeringspartierna ?
    Socialdemokraterna och Miljöpartiet ? inte diskutera öppenhetens gränser, det vill säga hur många flyktingar och skyddsbehövande som Sverige var berett att ta emot. Andra partier hade ställt frågor om saken, och bland andra KD:s
    ungdomsförbund hade uttryckt åsikten att det borde sättas ett tak för
    flyktingmottagandet (DN, 140829), en uppfattning som statsminister Stefan
    Löfven i april 2015 avvisade med orden: ?Nej, det finns ingen gräns. Vi ska ta emot enligt de konventioner vi är bundna av? (Sydsvenskan.se, 150429).
    Hösten 2015 blev en omprövningens tid, både för honom och för
    regeringskollegorna i Miljöpartiet. Två veckor efter migrationsminister Morgan
    Johanssons tal om att Sverige gjort mer än något annat land tvingades nyanlända flyktingar sova utomhus på grund av bristen på mottagningsplatser. Och vid en presskonferens den 24 november informerade statsminister Stefan Löven och vice statsminister Åsa Romson om en snabb skärpning av den svenska migrationspolitiken.

(Ref. MSB1256 - augusti 2018 ISBN 978-91-7383-860-3)

rib.msb.se/filer/pdf/29249.pdf
  • Trent
    Anonym (Anonym) skrev 2026-05-02 11:54:53 följande:

Jag har hört 25 miljoner fler invandrare, bara första året!!!
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2026-05-02 21:03:32 följande:
    Fram till hösten 2015 ville företrädare för de två regeringspartierna ?
    Socialdemokraterna och Miljöpartiet ? inte diskutera öppenhetens gränser, det vill säga hur många flyktingar och skyddsbehövande som Sverige var berett att ta emot. Andra partier hade ställt frågor om saken, och bland andra KD:s
    ungdomsförbund hade uttryckt åsikten att det borde sättas ett tak för
    flyktingmottagandet (DN, 140829), en uppfattning som statsminister Stefan
    Löfven i april 2015 avvisade med orden: ?Nej, det finns ingen gräns. Vi ska ta emot enligt de konventioner vi är bundna av? (Sydsvenskan.se, 150429).
    Hösten 2015 blev en omprövningens tid, både för honom och för
    regeringskollegorna i Miljöpartiet. Två veckor efter migrationsminister Morgan
    Johanssons tal om att Sverige gjort mer än något annat land tvingades nyanlända flyktingar sova utomhus på grund av bristen på mottagningsplatser. Och vid en presskonferens den 24 november informerade statsminister Stefan Löven och vice statsminister Åsa Romson om en snabb skärpning av den svenska migrationspolitiken.

(Ref. MSB1256 - augusti 2018 ISBN 978-91-7383-860-3)

rib.msb.se/filer/pdf/29249.pdf

Ja, och några månader tidigare talade den moderata statsministern om att vi skulle ?öppna våra hjärtan?.

Faktum är att invandringen ökade kraftigt när Sverige styrdes av en moderatledd regering, och att den minskade kraftigt drygt ett år efter att den socialdemokratiskt ledda regeringen hade tillträtt.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2026-05-02 21:20:47 följande:

Ja, och några månader tidigare talade den moderata statsministern om att vi skulle ?öppna våra hjärtan?.

Samma skrot och korn. SD var de som ville ha ändring.

Ur samma dokument:
    Till den politiska bilden hörde också ett växande stöd för Sverigedemokraterna
    som ville minska det svenska mottagandet rejält, och sjunkande stöd för de båda
    regeringspartierna. 
  • Anonym (---)

Billigt försök att ragga röster till tidö.

Svar på tråden 1 miljon fler invandrare med socialdemokraterna, kommer du rösta på sossarna?