• GulligaTjejen

Min kille knarkar?

Jag har varit ihop med min kille i fem år nu och allt har varit fantastiskt. Jag vet att han går ut och röker cigaretter ibland på kvällen och även fast jag inte tycker om det så har jag akcepterat det. 

Igår på kvällen hittade jag en sån där påse man kan stänga igen med något grönt inuti. Hela min värld har kollapsat. Jag misstänker att det är knark och att min kille knarkar. Har han ljugit för mig alla dessa år?? 😧😧

Jag har inte pratat med honom om det. Vi har två barn ihop och jag är så rädd... 😭

Vad ska jag göra nu??

• Svar på tråden Min kille knarkar?
  • klyban

Stora frågan är vad har det ändrat mot innan och när du var ovetandes?
    Och var han en bedrövlig man då?

Hur som helst, om du tycker det har funkat okey till bra innan.
    Så tar du detta i små steg, för alternativet i andra änden är splittra familjen och med de problem det har för barnen där.

När det begav sig för mig och pga ont i ryggen, så berättade jag detta för min partner, som också visste hur illa det var då.(Rökar inget idag inte gjort på mycket länge.)
    Hon sade okey, utan direkt känslor kring det, sen nått år senare blev ryggen bra och jag slutade.

Och det jag inte menar med detta är att det skulle vara okey.
    Det jag menar är ha en vuxen förutsättningslös diskussion, och där man pratar utan fördomar och ser vad som är vad.
    För de kan man ha senare, men i alla fall har man förstått sin partner, även om man inte är gillande.

Önskar dig lycka till och att ni kommer fram till något tillsammans och att det är bra för alla och oavsett vad det är.(För det handlar om att vara överens, och blir ni inte detta, ja, då återstår endast att gå isär eller acceptans om än en motvillig en.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Före detta cannabis rökare)

Det du hittade var förmodligen en såkallad zip påse, som går att stänga igen ja. Det gröna i påsen låter som misstänkt marijuana (gräs) som är cannabis, narkotika.

Du säger att han att han ibland går ut på kvällarna och röker cigg. Du har inte lagt märke till något särskilt på hans beteende sen när han kommer in? Eller har du gått och lagt dig och sover när han kommer in?

Lite tecken på om han verkar påverkad av något, är han lite euforisk? Alltså, liksom, beter han sig som om han "svävar på moln"? Har han lite röda ögon? Verkar han muntorr och gärna vill slicka sig om läpparna och gärna vill dricka något? Vatten eller någon annan dryck? När det har gått ett tag efter att hon kommit in, efter en timme eller så, har han uttryck sig något att han känner hungrig eller är sugen på sötsaker? Godis eller så?

Om du känner igen något av dom här tecknen och det du beskriver att du hitta, så går mina misstankar till att han röker cannabis.

Jag har själv varit daglig cannabis rökare under några år förut, så jag vet hur man kan bli av det och vilka symtom man kan få av det.

Svar på tråden Min kille knarkar?