• Anonym (Rädlsa)

Vad händer om någon galning uppmuntrar Putin/Ryssland att starta krig?

Jag har länge varit orolig för de svepande ytterhögervindarna och dess ryssvänlighet i en del fall. Vad händer om t.ex. en svensk som är missnöjd med svenska samhället mailar Putin och den ryska administrationen och ber dem starta krig mot oss? Jag har fruktat länge att risken kan finnas.

• Svar på tråden Vad händer om någon galning uppmuntrar Putin/Ryssland att starta krig?
  • Anonym (Gad)

Eh

Vad händer om någon mejlar kim jong un eller Trump med samma meddelande.

Måste du envisas med att oroa dig finns det tusen skräckscenarion som är betydligt närmare verklighet.

Har du GAD? Frågar för att jag själv har det, men jag har fått distans, men jag känner igen de irrationella tankebanorna 

• klyban
    Anonym (Gad) skrev 2026-05-07 22:57:16 följande:

Eh

Vad händer om någon mejlar kim jong un eller Trump med samma meddelande.

Måste du envisas med att oroa dig finns det tusen skräckscenarion som är betydligt närmare verklighet.

Har du GAD? Frågar för att jag själv har det, men jag har fått distans, men jag känner igen de irrationella tankebanorna 

Dock har redan putler siktet på Sverige och så väl andra länder före oss.
    Det är därför det är så viktigt att stödja Ukraina så de kan försvara sig mot aggressorn.

Och dessa höger förrädarna ska hanteras som de förrädare de är.
    Vi hade många på detta forumet som luftade tanken på att putler borde komma hit och avsätta regeringen.
    Efter Ukraina så tystnade dom.

Svårt och veta varför, kanske de insåg verkligheten började bli för skrämmande för dom.
    Eller så ville de kanske byta position och gömma sig.
    Men såklart, sen spårade kriget ut fullständigt för putler och han har inte material för gå vidare mot Sverige heller.
    Men han kommer ta nya tag och skulle inte förvåna mig ett skit om putler försöker attackera andra länder.

Och trumpen och kim har aldrig uppvisat just detta mot Sverige, så dessa mail vore rätt menlösa pga det.
    Men sure, trumpen är inte främmande att stjäla andra länders resurser.
    Och mail till putler och många av dom, kommer inte gå förbi utan att de noterar detta som något mycket positivt.

Men först måste de klara av Ukraina.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Blir illa)

Ett sådant krig skulle bli riktigt illa då det är tunnsått med ryssar i stridbar ålder, de är uppbundna i Ukraina. Så det blir centralasiatiska och afrikanska legotrupper samt nordkoreaner som kommer sköta själva krigandet och de är mycket värre mot civilbefolkning.

Svar på tråden Vad händer om någon galning uppmuntrar Putin/Ryssland att starta krig?