Tankar kring ett eventuellt syskon
Nu hoppas jag att någon kan komma med kloka råd och insikter till mig.
Min dotter är snart 1,5 år och jag och maken har börjat prata om ett eventuellt syskon. Jag vill gärna ha ett till barn, men jag hade mycket otur när jag var gravid med dottern. Extremt illamående fram till vecka 30, högt blodtryck, graviditetsdiabetes, havandeskapsförgiftning som aldrig ?bröt ut?, njurpåverkan och problem med syresättningen eftersom mitt hjärta började lägga av mot slutet. Jag fick bli igångsatt i vecka 37 eftersom jag fick 39 graders feber, sänka på 400 och farligt högt blodtryck. Med andra ord var jag riktigt dålig. Moderkakan fastnade också och fick opereras ut, men jag fick opereras vaket pga problem med hjärta och syresättning.
Jag blev snabbt återställd och både hjärta och njurar återhämtade sig fort. Även dottern mådde bra när hon föddes.
Jag vet om att alla graviditeter är olika, men med ovanstående i ryggen - hade ni vågat bli gravida igen? Jag tvekar eftersom det känns som en chansning med min egen hälsa. Jag vill själv ha ett till barn, men som sagt är jag osäker på om det är att utmana ödet?