• seafree

Folk som inte vet hur ont det gör som kommer med dumma kommentarer!!!!!!!!

Jag har berättat allt om våra problem för en av mina kollegor(en bra kompis oxå för den delen), hon vet att vi försökt i 4år och att jag precis har ätit min första kur med Pergo i väntan på IVF.
    När hon idag frågar hur det gått och jag svarar att jag har fått min mens då skrattar hon till och säger "tja, det kan ju inte ta sig varje gång". VA!!!! Vi har försök i 4 år visst faaaan fattar jag att det inte kan ta sig varje gång... men nån jävla gång vore inte fel!!! vi ska påbörja kur 2 och detta blir ju vårt 50:de försök så jag fattar att det inte kan ta sig varje gång!!!! Jag blir såååå ledsen och frustrerad!
    Jag kan förstå om det är svårt att veta vad man ska säga och göra när nån berättar.... men vad som helst utan en sån kommentar!

• Svar på tråden Folk som inte vet hur ont det gör som kommer med dumma kommentarer!!!!!!!!
  • Amathea

Jotack... dumma kommentarer...
    Fick häromdagen ett gästboksinlägg av nån här på fl...
    som skrev "borde du inte ha fattat under era försök att bli med barn att det helt enkelt inte var meningen att just ni skulle ha barn. Nu har dom ju fötts för tidigt, nu förstår du väl ändå att det inte va meningen att du skulle bli mamma".

va säger man om sånt?
    Pucko.

Enligt mig var det meningen att vi skulle genomgå allt vi gjorde, för att bli underbar ödmjuka människor, med stort öppet sinne och levnadsglädje.
    För att kunna ta emot två små barn som skulle födas förtidigt....
    utan våran erfarenhet vi fick genom barnlösheten så hade vi ALDRIG klarat att leva i nuet på de viset vi gör idag.
    Vi blev nog helt enkelt valda till just dessa två barn av den anledningen att vi blivit oerhört underbara och ödmjuka människor, JUST av vår barnlöshet!

Amathea - Mamma till Jonas o Miranda födda i v 24+4
  • Hannah74

Amathea
    Nä, fy fan! Skrev någon så, vad är det för idiot? Det är så man storknar...! Att det finns sådana människor!
    Kram på dej!

Man är inte dummare än man gör sej..
  • Emmiez
    Amathea:
    FY vilka hemska människor det finns!!
    Klart just DU och MARTIN skulle få bli föräldrar, dessutom till så fina barn som Jonas och Miranda. Ni är helt enkelt helt perfekta som föräldrar kom ihåg det..
    *stora kramar till er*
  • Amathea

Hannah30 och Emmiez:
    Den kommentaren va bara sååå löjlig så man skrattar åt det.
    Jag har inte ens tänkt tanken på att just vi inte skulle få bli föräldrar, att det inte va meningen. Därimot kan jag se att de finns en mening med att få gå igenom det vi gjort.
    Det finns idioter till allt, tänk på det!

• Idis 76

Amathea:
    Det är ju självklart att du skulle bli mamma.
    Hur mår dina två små hjärtan?

• Amathea

Idis76:
    Jodå, dom mår bra. Kämpar på.
    Börjar bli stora  nu.... Båda har ju passerat kilot
    På fredag ska vi flytta till vårat "hemlasarets" neoavdelning...
    lika långt att åka fast det tar 20 minuter extra
    Men de finns många fördelar där... tex eventuell möjlighet till hemsjukvård.
    Så vi kanske får hem dom om 4-6 veckor istället för 10... hade ju inte varit fel!

• sunny79

hummmmm....undrar hur vissa människor är funtade......att det finns folk även här på FL som vågar ge sig på dumma skadande kommentarer *blänger runt för att hitta dem*....det är ju sjut här man vill få stöd och få dela med sig av sin längtan och allt sitt kämpande...*suckar tungt igen*.... Vi får hålla ihop och försöka stå på oss, alla vi kämpar!!!

Miljontals kramar till er alla

• Blåvinge

Min puckarbetskamrat vet också att vi försökt få barn i två år
    och hon säger ofta plumpa saker. En dag kom hon till jobbet
    och berättade den "revolutionerande nyheten" att det finns
    något som kallas provrörsbefrukting som man kan testa!!!!
    Hon hade pratat om mig med sina vänninor (!!!) Och då fått veta
    denna fantastiska nyhet! Nu blev du väl glad! Som om jag inte
    har tagit reda på alla möjligheter.
    Hon brukar varje månad fråga: Har du fått din mens?!
    Har du gått över tiden! Som om man inte var ledsen ändå innan.
    Det är bara psykiskt har jag fått höra. Trots att undersökningar
    har visat att min man har slöa spermier och jag dålig ÄL.
    Tänk inte på det?! Och så säger hon hela tiden (i snart 2 års
    tid: När du blir mammaledig... Tänk om jag aldrig blir med barn?!!
    Sådana kommentarer gör så ont! Och så tycker hon sedan att jag
    är känslig. Grinig och att jag tänker för mycket på det...

• Bisquit

Amathea!!! Allvarligt!!?? *chokad*

Anmälde du skiten då? Herregud vilka idioter det finns... Har iofs varit med om det själv. Personer som hotat mig och andra här på fl, typ jag hoppas att ditt barn dör osv. Vi har polisanmält det. Tyvärr verkar det inte ha så hög prio här på fl.. *suckar*

Blåvinge: Kan du inte bara klistra igen munnen på henne?

• Jenny S

Men heregud!!!!

Man får tycka precis vad man vill om saker och ting, men alla ord ska kanske inte uttalas?!

Rena hot skall polisanmälas! Punkt!

Fö tror jag mest på att antingen leverera fakta eller ignorera desa mindre vetande människor.
    Jag har också fått höra kommentarer som har fått mig att tappa hakan, ex: Men om ni nu inte blir gravida på naturligt sätt så kanske naturen försöker säga till er att era gener är värdelösa att föra vidare?

Ja, jo så är det..precis som att naturen säger till dig som är arbetslös att du är komplett värdelös på arbetsmarknaden och därmed dömd till ett evigt liv av a-kassa.

Allvar????
    Neeee.....

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • Supersnäckan

Men så idiotiskt!!!! Hur kan folk uttrycka sig så som dom gör/gjort till vissa av er???!!!
    Man ska tydligen aldrig sluta att förvånas....

Som vi då, när vi faktiskt var på vårt första utredningsförsök,...Sjuksystern som har hand om oss frågade hur vi hanterade alla frågor,...Nja,...sa vi,...vi får faktiskt inte så många frågor (som tur är), och får man det så svarar man bara att -Det kommer när det kommer. MEN,...innerst inne tänker jag faktiskt att det borde vara en dödssynd att fråga "När ska ni skaffa barn då?" eller "Är det inte dags för några barn snart?"
    Idioter!
    I alla fall så hänvisade sjuksystern oss till en så kallad kurator om det skulle bli jobbigt med något, vilket är gängse för dem att göra (jag personligen ger inte så mycket för kuratorer).

Hur som helst så tittade jag bara på sjuksystern och sa vänligt men bestämt, -Nej tack, vi tänker inte ta hjälp av någon kurator, och kommer vi på att vi skulle behöva hjälpen så lär vi säga till själva om det.

Det jag retade mig på var att då ska det liksom sitta någon kvinna på 45 år med 3 egna barn och vara psykolog åt oss och analysera våra problem! Som om HON vet hur det känns att inte kunna få barn på beställning! (Ursäkta min fördom, men....)
    Det finns säkert bra kuratorer också. Jag kände detta så starkt och jag blev faktiskt krass. Ingen förstår hur det känns förutom de som sitter i samma sits. Det är min åsikt och tyvärr så tror jag att det inte är många som egentligen bryr sig om en, utan snarare bara är nyfikna vilket är mkt patetiskt. DOM är små människor med små liv.

Vi som verkligen måste kämpa får en stor ödmjukhet inför livet, det ska gudarna veta!

Så, stå på er alla och lycka till!
    Det som inte knäcker en, det stärker en och starka lär vi bli innan sista ordet är sagt.

• Mumle

Jag måste erkänna att innan jag själv insåg att det faktiskt kan vara problematiskt att få barn (2:a barnet) kunde jag själv komma med käcka råd som "det KAN ju ta upp till ett år" eller "försök ha sex dag 10, 12, 14 och 16 varje månad" som om det var nyheter.... nu efter 2 års försök med syskon har vi påbörjat IVF och ska på äggplockning på måndag. För två år var IVF likvärdigt med Star Treak men nu känns det som en lättnad. Har man aldrig haft problem FATTAR man helt enkelt inte. Man är både okunnig, klumpig och naiv. Pinsamt men sant.

• sunny79

....haft en dag full med korkade kommentarer.....såååååååå trött på dem så jag orkar inte enns ägna mig åt att skriva ner dem här just nu....men läser era inlägg och bara skakar på huvudet...vad finns det för folk i vårt land...

Lite kloka rader::

" vi har två öron och bara en tunga för att vi ska lyssna mer och tala mindre"
    Av: Diogenes

" De tanklösa är sällan ordlösa"
    AV:H.W Newton

*suckar och går och lägger mig bredvid min iallafall förstående sambo*........Kramar på er kämpar!!!

Svar på tråden Folk som inte vet hur ont det gör som kommer med dumma kommentarer!!!!!!!!