• reserverad

Sex med ex?

Hur vanligt ar det egentligen att man har sex med sitt ex? For mig ar det helt otankbart for ar det slut sa ar det slut men det verkar vara ganska vanligt, eller?

Varfor fortsatter man att ha sex om man inte ar ihop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-14 23:01:02:
    Jag maste omformulera mig lite. Ar det fortfarande kanslor inblandade nar man har ex-sex eller ar det bara bekvamlighet och att man vet vad man far?

• Svar på tråden Sex med ex?
  • Anonym (orolig mam)

Se min artikel" orolig ensamstående mamma "
    Det hände mig också, men jag sa ifrån, är det
    slut så är det slut.
    Skulle aldrig kunna tänka mig det.

• Nyfiken gul

en fråga...

Är ex-sex alltid bara sex???

Min man strulade från o till med sin fd sambo i säkert ett halvår efter hon flyttat och träffade sin son samtidigt som han var där och gav/fick sex...

när han inte längre ville träffa sonen på dom villkoren och började känna avsmak av henne och gick ut o började dejta (han träffade mig senare) så blev det hus i helsike...

så jag börjar fundera lite utefter svaren i tråden...

är ex-sex alltid bara sex?

• Anonym (för!)

Dels är det en enkel lösning om man vill ha sex - man känner redan varandra, och dels är det också tryggt -man vet att det inte är någon psykopat man släpar med till sitt hem (lite skämt å sido).. Man vet hur den andra funkar och dessutom har det eller finns fortfarande någon attraktion till varandra.
    Jag tycker det är hundra gånger bättre än att hitta någon okänd karl på krogen, och tror dessutom till stor del på att gammal kärlek ofta inte rostar...så why not? :)

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Mitt första långa förhållande tog slut för att vi var gemensamt överens om att vi nog älskade varandra men vi var inte kära i varandra. Vi var väldigt bra vänner och fortsatte ha sex när lusten föll på i ett par år efter det. Funkade finfint i den situationen.

Har provat med att ha bara sex med min senaste. Problemet där är att han tycker att det är knepigt och att jag fortfarande älskar honom. Han är väldigt rädd om mina känslor och jag vill inte släppa taget. Knepigt alltihopa.

• Anonym

jag har haft det flera ggr. är ju så enkelt, om man varit ihop med någon och det varit slut ett tag så är det ju lättare att ringa ett ex när man blir sugen än att hitta nån ny

• Anonym

Man vet vad man får, helt enkelt. Så skönt och avslappnat och inget fel om båda är överens om villkoren. Hade sex med mitt ex i ca 9 månader, tills jag träffade min man.

• Anonym

Jag har ett ex som jag hade så grymt bra sex med. I övrigt gillade jag honom aldrig särskilt mycket, hans brist på empati, taskiga humor och tendens att lägga på sig var kraftiga turn-offs. Men jisses, vilken gud han var i sängen. Han fick mig till nivåer jag aldrig varit i närheten av, varken förr eller senare. Ibland kan jag leka med tanken att ringa honom och fråga om han skulle kunna tänka sig att ligga med mig igen, bara för att få uppleva de där ljuvliga orgasmerna, men jag vet att han skulle bli så där jobbig och efterhängsen igen, så det får vara. Men han finns med i mina sexuella fantasier...

• Anonym

Varför?
    För att det är gött!

• reserverad

Men ar det kanslor som gor att man har ex-sex eller bekvamlighet?

• Anonym

definitivt bekvämlighet! och en del har säkert nån sorts känslor också. ibland är det ju så att man tycker väldigt mycket om varandra fast man vet att det aldrig kommmer att funka i vardagen...

• Anonym

Vissa ex vill man ju bara be att fara åt helvete, men självklart finns det de man velat/har legat med, jag tycker inte det är fel iaf.. man får väl göra som man vill?

• Anonym (kk)

Det har hänt mig en gång, men för mig var det ingen positiv upplevelse då jag fick reda på att han fortfarande tyckte om mig och hoppades på att vinna tillbaka mig.
    Kan lova att jag kände mig lite smått dum, fast samtidigt var det hans idé, han sa att vi kunde vara "kk".

• Anonym

Har haft ex-sex med två av mina ex. Varför? Den ena gången råkade vi vara på samma ställe och ville samma sak, varför jaga efter nytt då??! Sex var den sista tiden det enda som fungera i det förhållande. Med ett tidigare ex hade förhållandet varit slut redan en längre tid, men av någon orsak börja vi umgås på nytt och den ena ledde till det andra, men efter några gånger beslöt vi att det kan inte fortsätta. Men kan vara ärlig och säga att skulle jag möta den killen igen skulle jag ha mycket mycket svårt att motstå honom... också fast jag är gift med en man som kan sin sak. Som tur flyttade han utomlands för att jobba för några år sedan...

• Anonym (sexy)
    Anonym skrev 2006-04-19 10:42:16 följande:

Har haft ex-sex med två av mina ex. Varför? Den ena gången råkade vi vara på samma ställe och ville samma sak, varför jaga efter nytt då??! Sex var den sista tiden det enda som fungera i det förhållande. Med ett tidigare ex hade förhållandet varit slut redan en längre tid, men av någon orsak börja vi umgås på nytt och den ena ledde till det andra, men efter några gånger beslöt vi att det kan inte fortsätta. Men kan vara ärlig och säga att skulle jag möta den killen igen skulle jag ha mycket mycket svårt att motstå honom... också fast jag är gift med en man som kan sin sak. Som tur flyttade han utomlands för att jobba för några år sedan...

Som kille tror jag det är som du skriver båda vill ha sex 
Svar på tråden Sex med ex?