När började ert barn åla och krypa?
Hur många månader var ert barn när han/hon lärde sig åla och krypa?
Skulle vara intressant att veta, har själv en på 6 månader som inte lärt sig än
Hur många månader var ert barn när han/hon lärde sig åla och krypa?
Skulle vara intressant att veta, har själv en på 6 månader som inte lärt sig än
Kan glädja dig med att de e väl skönt...då håller sig lilla barnet på rätt och lättåtkomlig plats istället för att krypa iväg och gömma sig..he he.
Vissa barn kryper tidigt men e ej "mogna" för det...slår sig då lätt. Min dotter kröp vid 6 månaders ålder och gick vid 9. Många små bulor i huvuvdet blev det i början..
Andra övar på att krypa länge men börjar gå strax därefter. Har läst att de ska åtminståne kunna sitta innan 8 månder och krypa inna 12?? kAN DET STÄMMA. sÅ DU HAR NÅGRA MÅNADER PÅ DIG..HE HE Oj...caps -lock...sorry
¨Lycka till!
Suzi..hehe, ja det är väl rätt skönt att man vet var man har henne
Men visst ser man framemot nya framsteg, så spännande
Första gången jag såg min Alma åla var hon 5 månader men det gick med väldig fart så hon hade nog lärt sig tidigare.
Hon kröp när hon var 6 månader.
Min Joar är snart 6 månader och halvålar/halvkryper så det är väl på gång.
Det är ju väldigt olika hur tidiga barn är.
Alma pratar tex fortfarande inte. (Hon säger mamma och pappa)
Min son började krypa i söndags och han är 10 ½ månad!!! Innan dess ålade han i ca en månad, så tidig är han ju knappast
Min son är nu 10 månader och kryper inte. Han lärde sig att åla för 1 månad sen.
Passa på och njut så länge era barn inte kryper!
Min son kröp uppe på alla fyra när han var 5 månader och 4 dagar. Det har inte varit en lugn stund sedan dess... han är nu 2 år!
Vår dotter har aldrig ålat eller masat, kröp på alla 4 direkt när hon var 9 mån.....går närsomhelst nu och hon fyller 1 på Valborgs.
Lukas började "militärkrypa" , vid ca 9½ månad
nu har han precis lärt sig krypa normalt, han är 11 månader
Min son ålade sig när han var 5 och en halv månad. När han var 6 och en halv månad började han springa runt på alla fyra som en apa.
Men sånt är jätteolika. Min kompis dotter som är ett halvår äldre lärde sig krypa samtidigt som min son. Så det är egentligen bara dumt att jämföra
Nova började åla strax innan hon blev 6 månader och kröp vid 7,5.
Min son började krypa när han var 8 mån innan det rörde han sig inte speciellt mycket på golvet .. gåstolen var hans bästa vän.
Men som sagt njut när bebisen inte kan krypa för sen blir det fullt sjå.
Min stora kille "ålade" när han var 6 månader. Min lilla är det nu, och han rullar runt, över golvet, och förflyttar sej på det sättet. Fast han kommer ju inte dit han vill. Snart så ålar han sej fram oxå...han kämpar på för fullt...
Min son började åla när han var ca 6½ månad. Kryper gör han inte än (är 7 ½ månad nu).
Emma började åla när hon var 8 månader och krypa vid 11 månader. Nu är hon 14 månader och går inte ännu.
Min son är snart nio månader och varken kryper eller ålar, han sitter där man sätter honom "normalt" är att de börjar krypa mellan 8-12 månader så innan åtta räknas som tidigt
Min äldsta ålade och kröp aldrig, men började gå då han var 10 månader. Min yngsta är fyra månader och ålar redan. (Ålade på rygg bud nio veckor!) Är väldigt tidig motorisk. Väldigt olika mellan mina barn alltså.
Typ 13 mån. Men gick vid 11 mån. Tog det i lite annan ordning.