• Freo

Jag gravid --5 ars vantan---hjalp. Vad betyder graviditets hormoner? Hur raknar man?

Fick for tre veckor sedan 26 mars diagnos Blodbristanemi---- supertrott somnade i stort sett vart som helst. Min doktor sande hem mig med radet AT kott i massor - garna med ett glas rott vin eller tva --- at jarntabletter.... kom tillbaka om tva manader. Joda vanligt att mensen forsvinner da jarnvardena ar sa laga....

Det var forst igar som jag tog mod till mig och gjorde Grav Test --- ja eller snarare 3 av dem --- Brosten varker och kanns rundare och jag mar illa - sa joda alla 3 var positiva. Dessutom ett 4de pa sjukhuset idag Positivt.

Gjorde var 2a insemination den 23mars - men kombinatioen av att min mans spermier var fa och sloa samt jarnbrist diagnos ett par dagar senare skulle innebara att det var knappast nagon chans alls. Ak hem -- kom tillbaka da jarnet ar normalt igen.

Jag ar helt forvirrad -- overlycklig--- misstanksam och helt slut!!

FRAGOR:
    Hur raknar man Grav veckor- jag blev gravid den 23 mars innerbar det 4 veckor eller bara 2 da min mens ar tva veckor sen??

Fick besked att min graviditetshormoner var over 2500 och att det vad bra -- vad snackar de om??

Har fatt tid hos min doktor pa fredag -

Kram

• Svar på tråden Jag gravid --5 ars vantan---hjalp. Vad betyder graviditets hormoner? Hur raknar man?
  • maja under eken

Grattis!!!!! Å va roligt! Önskar dig allt gott!!

kramar!

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!!
  • Nyfiken gul

du räknar din graviditet från den dag du blev gravid...

Blir man gravid naturligt räknar man ju alltid från sista mensens första dag... då man utgår från regelbundna menscyklar..

• Catta80

man räknar ägglossningen som 2+0 så då borde du vara i v.6 om inte mer då?

• Chelsea73

Grattis! Hoppas du blir piggare snart så att du orkar njuta riktigt mycket av att du är GRAVID!!!

• Pingla med en åsikt

vecka 7 fr o m idag
    Grattis än en gång!

Svar på tråden Jag gravid --5 ars vantan---hjalp. Vad betyder graviditets hormoner? Hur raknar man?