Hur fixar man leva med tjej med barn?
Mitt problem är nog vanligt. Min tjej, numera ex/strul har två barn, 11 och 4. När vi träffades var fyraåringen ett. Pappan är white trash upphöjt i fem och tar inget ansvar. Bråkar om pengar och skiter i att hämta barnen varannan gång när det är hans helg (var 14:e dag).
Min flickvän umgås med ganska ointelligenta och misslyckades människor. Själv har hon, tycker jag, en hel del potential. Ordningssam och superbra mamma. Jag har väl också delvis fixerat mig vid att hon ser så outstandig bra ut. Och då menar jag outstanding. Finns verkligen ingen (INGEN) annan som ens väcker den minsta känsla inom mig.
Nu till problemet: Vi har ju aldrig chansen att upptäcka gemensamma intressen, umgås med vettigt folk mm. Hon kan sitta dag ut och dag in och bara titta på barnen som leker. Den minste är hyperaktiv och lite jobbig, och hon kan/vill inte koncentrera sig på nått annat.
Varannan helg är det bra och så. Då är hon intresserad av annat än barn. Men annars kretsar allt kring detta.
Jag tycker det är jättefint att hon är så bra mamma. Och det ska gå först. Finns så många kassa föräldrar där ute.
Men måste familjeliv verkligen vara så inihelvete tråkigt??? Måste man vara så ointresserad av allt annat. Inga hobbys? Inga förströelser man tycker e kul? Inga ambitioner, annat än vara en god mamma.
Visst, om hon trivs så ska hon leva så. Men hon vill på alla sätt att vi ska vara tillsammans. Jag försöker förklara hur jag känner, men inget händer. Hon bara säger, att så är det ha barn. Och att det är mig det är fel på, som inte vill bli vuxen.
Till saken hör att jag är 30 år och nog visst vill ha ett eget barn eller två.
Jag tror mer det är olikheterna: (jag jobbar hårt, har mycket stora mål, är intellektuell - men ganska hopplös på ordning och reda, rutiner mm) Medan hon är praktisk och rutinbunden är jag spontan och oorganiserad, medan hon lever för barnen lever jag mest för att nå framgång och ha roligt i livet, medan jag tycker det är viktigt att sträva uppåt på alla fronter är hon nöjd med det lilla).
Jag tycker verkligen mycket om henne, men jag vill bara inte åka till henne, för jag vet att det blir skittrist. Jag vill umgås med folk, diskutera, göra mysiga saker... Inte sitta en hel eftermiddag och bara stirra för att sen glo på teve och lägga sig. Varje gång vi ses nästan. (Dock, när vi har gjort saker som är stimulerande (typ två dagar i månaden) har vi jättekul.
Det låter inte kul va? Och ändå kan jag inte gå vidare och släppa. Som förgjort. När vi är ifrån varann kan jag inte släppa henne. Och jag är jättestolt över henne när vi är ute ihop och tycker väldigt mycket om barnen. När hon har barnen har jag roligare med dem än med henne ibland. För hon är liksom inte mottaglig och öppen för nått då.
Nån som känner igen sig? Nån som varit i min sits, eller nån mamma som har råd?
Kan man påverka någon att vilja intressera sig för annat än barn? Hur gör man isf, för jag lyckas inte med några argument.
Eller är det bara jag som så desperat vill att nått ska funka, fast det är dömt att misslyckas.
Börjar bli desperat på mig själv. Stått och stampat och ältat detta i tre och ett halvt år. Tar knäcken på mig. Kommer ingen vart.
Tack på förhand