Försökt länge-när kolla?
Vi har inte använt preventivmedel alls under tre år nu, men har väl inte riktigt "försökt" på allvar mer än det sista halvåret. Med "försökt" menar jag alltså att vi medvetet försökt att pricka in sexet på och omkring ÄL. Ännu har inget hänt och jag undrar över när man "bör" kolla upp att allt står rätt till?
Jag är 35 år. Jag har aldrig varit gravid/haft missfall. Jag är normalviktig och har sunda kostvanor. Har aldrig haft någon könssjukdom och har varken rökt eller snusat. Jag har alltid haft regelbunden mens (28 dagar) som en klocka, inga cystor eller andra problem... Därför har jag hittills dragit på att boka tid hos gynekolog och valt att bara fortsätta hoppas (och istället skyllt på att "vi nog inte prickade ägglossningen" den här gången heller). Men i min ålder är det kanske dumt?
Kan man ha något "fel" på sina hormoner/äggledare/äggstockar etc utan att man märkt av det på smärta,blödningar etc och utan att någon gynekolog uppmärksammat konstigheter vid undersökningar och cellprov?
Hur har det varit för er som har "konstaterade" svårigheter? Kom det som en överraskning eller hade ni märkt vissa tecken innan?
Många frågor, inga svar... och jag inser ju själv när jag sitter här och skriver att jag antagligen borde ringa omgående och boka tid istället för att sitta här och skriva...
Men hoppas i alla fall att någon här har lust att dela med sig av sina negativa erfarenheter...