• busfisk

Ingen mens

Hej! Mitt problem är följande... Jag slutade med p-piller i januari 2005. Hade ätit i ca 10 år. mensen kom inte och jag kontaktade gyn under våren. Rådet var att vänta, vilket jag gjorde till hösten. Kom in på gynundersökning och gjorde ultraljud på livmodern. Allt såg ok ut, "mogna" äggblåsor fanns. Tog blodprov som visade på högt prolaktinvärde (hade även vätska i brösten) och jag fick Norprolac utskrivet runt jul. prolactinvärdet blev normalt nästan direkt. Men ingen mens. Gyn bad mig återigen att vänta och här sitter jag nu snart ett halvår efter normalt prolaktinvärde och bara väntar. Har någon där ute varit i samma situation eller vet någon om det finns något man kan göra? Behandlingar? Äter just nu mina norprolac (+ apiforce)och känner mig mer och mer frustrerad för var dag.
    Snälla skriv!

• Svar på tråden Ingen mens
  • sunny79

Spökboll.....(ock inte spöboll som jag skrev förrut garvar)

ååååå vad roligt att höra om din kompis....en liten stenflisa av berget flög iväg.... Alltid lika kul att höra när det går väl..man får liksom lite mer hopp om läget då...

Visst måste både du och jag fungera så...*håller tummarna för oss*

Stoppa nu inte ner huvudet igen utan ring igen!!!!! Alltid typiskt när man väl tar mod till sig så ska man inte få tag på dem....*s* Själv så ringde jag tidigare idag till gyn och blev nertryckt i skona rejält...så då va denna dagen förstörd... Känner mig dock efter några tårar senare lite starkare igen... Ska få brev på posten om vad som händer här näst...coh det verkar vara på tal om hormoner nu..så kanske även jag ska bli en pergo knaprare....jajjaj...bara det hjälper

*kramar om och ger en fetlyckospark*.....*kramar även om er andra*

• busfisk

Hej på er alla!
    Förstår era känslor precis. Ibland känner man bara föra att strunta i alltihop och bara leva. Vore kul att höra hur det går för er så skriv gärna och berätta om det händer något så gör jag det också.
    Kram busfisk

• sunny79

absolutley....... en egen tråd för oss "psykomensare" *asg*

• sunny79

Hallåå!! Någon av er här?? Hur har ni det?? Här har tantröd inte gjort sig till känna och jag väntar med iver på besked från Gyn via posten... dagarna går sååååå långsamt i all väntan...

• Mimmi79

Kikar in då även jag känner igen mig i det hela..´..... Väntar oxå på besked av utredning....

• busfisk

Hej! Vad tror ni om det här? Har i två dagar haft (väldigt) små brunaktiga flytningar samt lite molningar i magen. Kan det vara ägglossning? Någon annan som känner av nåt?

• sunny79

hummm...kankse kan vara något på gång då busfisk...kör hårt!!! Här har inte hänt särskilt mycket....väntar fortfarande...

*kniper åt tummarna för dig*

• Delfinis

hej
    här en till som har haft lite problem med mensen.slutade med p ring fick mens en gång och inte haft det sen dess...flera månader sen dess nu..
    Är ganska orolig..Kanske för tidigt att kontakta gyn nu men det är klart man tänker på det...

• sunny79

välkommen delphin...

När jag ringde MVC sa de att man skulle vänta ett halvår innan man började på utredning då det e helt normalt att mensen hoppar lite i början så var inte allt för orolig...vet att det känns hårt att höra...men VÄNTA e vad man gör... Tyvärr... har väl efter ett år nu börjat komma någon vart...Äntligen... Så stå på dig när du bestämt dig för att ringa MVC..

Busfisk, Mimmi79 och ni andra hur går det för er???

• Mimmi79

ingen tant röd i sikte inget plus på stickan men har påbörjat en hormonbehandling så det borde väl hända grejer snart antar jag...om inte annat så har jag blivit ettt "hormonmonster"...

Lycka till ni andra!

• busfisk

Inget här heller. Mimmi79: Vad för typ av hormonbehandling går du på (om jag får fråga)? Intressant att veta vad det finns för olika behandlingar.
    Kramar Busfisk

• Mimmi79

...busfisk... knaprar på en tablett som heter Provera.. tar en om dagen i tio dagara sen ska tant röd komma hoppas jga... *väntar* Har typ en dag kvar.... sen ska ajg knapra igen nästa månad samma datum i tio dagar sen få mens sen ska jag till MVC igen för att få tabletter som stimulerar ägglossningen istället.... Vad jag fattat knaprar jag provera nu för att få ut gammal slemhinna som måste finnas för att sen lyckas bättre med horomn behandlingen för ägglossningen....

har du själv börjat med någon utredning mer??? eller några hormoner???

• busfisk

Mimmi: Har inte börjat någon mer behandling. Äter Norprolac. Ska till gyn den 10:e. Hoppas de ger mig lite mer att knapra på för nu vill jag ha MENS! Hoppas din behandling lyckas bra!

• Mimmi79

japp ännu så unkar behandlingen...har hfat mens denna veckan...jippie!!! Känner mig som alla narda kvinnor igen... Ska gå på en ny kur den 16/7-26/7 igen sen e det dax för ägglossningspillerna.... Spännande.... men oj vilket hormonmånster ajg blir... heheheh

Lycka till på besöket den 10:e busfisk....och stå på dig!!!

• busfisk

Hej alla! Besöket på gyn kändes bra. han lyssnade bra och tyckte även han att det var skumt att mensen inte kommit igång. Har nu fått nya tabletter. ska först äta gestapuran i en vecka för att framkalla mens. På mensens fjärde dag ska jag börja äta pergotime för att få ägglossning. Därefter är det dags att börja producera om allt vill sig väl. Hoppas, hoppas.... Alltihop känns så schemalagt. Det gäller ju att inte missa något. Nu känns det i alla fall som jag är lite mer på rätt väg.

• Mimmi79

ååååå lycka till busfisk... *håller tummarna* Jag kämpar fortfarande med min provera kur och väntar med iver på läkrbesöket i augusti....för då jalar.. ja då kör vi nog ihop på pergo.... 'hoppas och längtar*
    Bara känslan av att det händer något gör en lite lyckligare... *kniper åt tummarna igen*

Svar på tråden Ingen mens