• sicksack

Torktumlar ni kalsonger och trosor?

Japp, ni vet frågan...

• Svar på tråden Torktumlar ni kalsonger och trosor?
  • snillis

Nej, vi tumlar bara handdukar. Allt annat blir så slitet och fult av att tumlas.

• sanndris

Tumlar allt.. o då menar jag allt!!

• snillis

ps. handdukar däremot tumlar jag alltid, även på sommaren då jag hänger ut all annat tvätt. Handdukar blir ju stenhårda och gör ont att torka sig med om de inte tumlats

• Caffreys

Torktumlar inget för jag har ingen tumlare i lgh. Men då jag besökt den gemensamma tvättstugan har jag tumlat handdukar och sängkläder samt övrigt som tål tumling.

• Åsa

Prego75: "Tumlar inget. Torktumlare är bästa sättet att förstöra kläder! Men det är ju bara min åsikt! "
    Stöds inte av mina erfarenheter Textilier som tål torktumling (vilket naturligtiv inte alla material eller plagg gör) mår inte dåligt av det.
    Att det sliter är mest en myt. "Luddet" är sådant som slitits loss vid användning och tvätt, torktumlaren blåser bara bort det. Att det skulle krympa plaggen mycket, som somliga tycker, är också en myt. Vad som sker är att hela krympningen sker på en gång, medan det skulle ta ett antal tvättar och torkningar i torkskåp. För min del tycker jag det är bättre; då blir det tydligare och jag får en bättre chans att reklamera en överdriven krympning (som en barnpyjamas som krympte 14% för mig).

• snillis

Tycker att resåren i typ trosor/kalsonger förstörs och elasticiteten i t-shirts odyl förstörs så tröjorna blir bredare än vad de är långa vilket ju är skitfult

• Åsa

snillis: Syntetresårer tål ofta inte torktumling nej; värmen förstör dem. (Köper själv gärna sådana som tål det och anger det i tvättråden). Att tröjorna krymper på ena ledden händer däremot även i torkskåp, det tar fler tvättar bara.

• zazla

Jag tumlar trosor, kalsonger, strumpor, bebiskläder och handdukar. Allt annat hänger jag i torkskåp.

• sicksack

Oj, det var värst vad många som svarat! Jag slängde iväg frågan innan vi åkte till landet idag...

Cheri: Jag vet inte varför jag undrar...kom bara och tänka på igår igår när jag tumlade min sons kalsonger (jag brukar inte göra det men hade inte ork att hänga dem) att jag undrar hur andra gör...det är väl därför jag frågar...

• Jen80

Tumlar bara lakan och handdukar. Resten hänger jag upp ...

• Cheri
    sicksack skrev 2006-06-06 16:29:10 följande:
    Oj, det var värst vad många som svarat! Jag slängde iväg frågan innan vi åkte till landet idag...Cheri: Jag vet inte varför jag undrar...kom bara och tänka på igår igår när jag tumlade min sons kalsonger (jag brukar inte göra det men hade inte ork att hänga dem) att jag undrar hur andra gör...det är väl därför jag frågar...
    Ok, då vet jag 
    dramaqWEEEEEEEn
  • SaramedM

Har ingen tumlare, och tänker inte skaffa heller av flera skäl, det sliter oerhört på kläderna, det är dyrt och omiljövänligt

• Snuva

Tumlar allt som går, skulle varken ha plats ellet tid annars...

Svar på tråden Torktumlar ni kalsonger och trosor?