• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • misun

    Godmorgon tjejjer. Verkar bara vara jag som är vaken?
    Mitt lilla pyre har sovit I SIN EGEN SÄNG!!!! HEEeela natten
    jihoooooo!! Nu åt hon väldigt dåligt på kvällen vilket gjorde att hon vaknade flera gånger än vanligt på natten, men nu vet jag iallafall att hon KAN sova i sin egen säng. Ikväll skall vi testa flaskmatning! Då kanske hon får i sej mer käk. Pumpa henne full med mat så sover hon nog gott sen.

    Idag vräker snön ner. HÄRLIGT säger jag. Tyvärr kan jag då inte gå min långpromenad med mammagruppskompisarna som jag tänkt men jag antar att det går fler tåg.

  • syster76

    HÄR ÄR JAG Skrattande sitter mest i telefonen som ringer hela tiden. Maja sover sött i sin babysitter.

  • misun

    Hello syster
    Ja, telefonen går varm här med. Jag är ingen telefonpratare i vanliga fall men nu är det liksom lättare att sköta många av de sociala kontakterna via telefonen istället för att åka runt och träffa folk. ¨
    Min lillskrutta ligger i soffan på mage på en kudde och sover så sött. Maken tände en brasa innan han stack i väg och det är så mysigt. snö-bebis-brasa. Bra kombination! Mina tuttar önskar dock att hon vaknar snart -hon har ätit lite dåligt här på förmiddagen och det känns kan jag lova!

    Snart kommer en kompis hit med sushi och äter lunch. Mysigt, kommer att bli uppdaterad på allt skvaller från jobbet mm mm.
    Hela hotellet har varit på konferens i göteborg i början av veckan med mycket party. Då brukar det alltid finnas en massa att skvallra om

  • syster76

    Vad kul... jag skvaller från jobbfester är alltid något att skratta åt. Sushi, nu blev jag avis. Har precis lärt mig tycka om det men nu är jag dock ganska ofta sugen på det.

    Ska ut på promenad med en annan mamma och som tur är snöar det bara lite lätt här nu. Men sitta framför en brasa låter mer lockandeFlört 

  • Aussielotta

    Mia --> Åh, va mysigt det låter med snö och brasa. Här är det strålande fint väder och blå himmel. Skall gå ut en promenix så småningom. Viggo har sovit i sin säng i natt, men vaknat med tre timmars intervall. Vi testade igår att ge honom flaska 125 ml (JOnas matade honom) och han åt som en besatt och började skrika som en galning undertiden han åt, vilket aldrig hänt tidigare. Var tvungen att ge honom bröstet OCKSÅ, och han skrek ännu mer, slutade tvärt skrika när jag lyfte upp honom, sen åt han färdigt (hur mkt får plats egetnlgien i den lilla magen....?). Han blev dock inte ett dugg sömnig och det tog en timme innan han somnade...(kl 23), vaknade igen kl 02, mat, 05, mat och då vaknade jag av att det lät som han satte i halsen eller hade blockerade andningsvägar. Jag höll upp honom upprätt en stund, la ner honom och försökte ge honom nappen, men då hände samma sak, att han inte fick luft. Så jäkla obehagligt....va fasiken skall man göra, går ju liksom inte att hjälpa honom. Han är skitsnorig även nu på dagen. Går liksom aldig över. Jobbigt.

    Trött nu på morronen när Viggo sover i så korta intervaller. Skall nog testa att lägga tillbaka honom i vaggan ikväll, då kan jag liksom vyssja honom lite lätt om det behövs. SÄngen känns så stor liksom och går inte att vagga såklart....

    Fick sova lite på morronkvisten med honom, men han låg och vred och vände sig i sömnen hela tiden, antar att det är näsan som spökar, så det blev inte mkt sömn för min del.

    Nåväl, roligt att du får besök idag, Mia. Jag får också besök från en kompis från jobbet idag, så jag får nog sätta fart och duscha nu, så jag kommer iväg på min promenix innan dess.

    Kram på er!

  • misun

    Lotta

    Ja visst är det otäckt när dom sätter i halsen. När dom försöker dra in luft óch bara kippar efter andan. När kajsa var som snorigast så hände det några gånger på natten efter jag ammat. Ungefär som om lite mjölk åkt ner i fel strupe. Första gången trodde jag att jag skulle dö på kuppen så rädd blev jag.
    Men hon dog inte!
    Nu har hon däremot hicka vilket jag tycker är helt hemskt. Vanligtvis brukar hon då bara få lite tutte så går det över. Men idag vägrar hon ta tutten, hon är tvärmätt. Så nu sitter hon i babysittern och hickar. stackarn.

  • seSSa

    idag skall jag o león på stan, dvs sthlm city... skall träffa min kusin o hennes son samt andra FL:are skall bli kul!

  • KattenJanson

    ville bara säga att nu har jag lagt ut några nya bilder på vår lilla ögonsten Meja.

    nu ska jag gå och duscha, sen ska jag till frissan!! skönt

    försöker titta in lite senare

    kramkram

  • misun

    oj vilka söta bilder, speciellt den när hon ligger på din mage, det är så gosigt när dom ligger sådär!!!

    det blev en promenad idag ialla fall. skönt. det slutade snöa så jag passade på. lite halt och slirigt bara, var lite rädd att jag skulle halka.

    trevlig helg på er!

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV