• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • misun

    lotta, köp "vyssanlull" fötter till spjälisen så kan du typ vagga den med. superbra.

  • Aussielotta

    Katten --> Jättesöt hon är Meja! Gulliga bilder!

    Mia --> Japp, funderar på att köpa vyssanlull-fötter, men väntar tills vi skall använda sängen permanent.

    Idag har jag varit ute på en långpromenad med en kompis från jobbet. Blev en massa jobbsnack, som på den gamla goda tiden, härligt! Kallt men fint väder ute!

    Nu har jag lagt lilleman i vaggan, återstår att se om han behagar somna eller inte. Om han gör det så skulle det vara underbart att få sova nån timme samtidigt....:)

    Vad har ni för planer för helgen då?

    Jag skall åka till en barnaffär med mamsen och handla nåt för ett presentkort jag har på 500 pix där. På söndag skall vi ha besök och senare på kvällen åka till några vänner en svängis. Hade tänkt gå ner till stan och handla lite toppar till mig själv, men tror inte att jag kommer att hinna med det ocokså....måste dessutom städa i helgen....

  • misun

    Lotta
    Hoppas du får sova en stund. Det låter skönt.

    Här blir det mysfredag med Let's Dance och "Little Britain" Sen såg jag att det skall gå en Wallanderfilm -brandvägg också. Hmmm, och "så ska det låta" tror jag börjar i kväll med. Fredagarna är riktiga tv-kvällar. I morgon skall maken till Eskilstuna med grabbgänget och spela ishockey. på kul. Själv skall jag till en kompis på "födelsedagskalas". Vi är ca 14 st gäster inbjudna vilket känns lite lagom. Förra lörda´ns 40 års kalas med hur mycket folk som helst blev liiite väl mycket för mej och kajsa. Var livrädd att någon skulle komma med bacillfingrar och peta på min lilla snorpa. 14 gäster är lite mer hanterbart. På söndag blir det nog en liten tripp till Kajsas mormor och morfar i Trosa. Dom har varit i spanien en vecka.

    Härligt med lite snö- det har varit så ljust och skönt idag! Det blir sån skillnad! Hoppas det får ligga kvar en stund.

    Hadetsåbra!

    Fick mej en dos av rejält jobbskvaller idag. Härligt att bli lite uppdaterad! tänk att det alltid är samma personer som blir för fulla, för tjatiga och att det alltid är samma personer som av någon anledning helt plötsligt bara är försvunna från festen

  • Aussielotta

    Mia -> Va kul med en tripp till Trosa! Vi har ännu inte åkt så långt med Viggo i bilen. Har å andra sidan inga släktningar som bor långt bort direkt, som vi kan hälsa på.

    Jag tycker det hade varit många med 14 st också på kalas...särskilt om det inte är släkt och om någon kan tänkas vara liiiite lite förkyld men som inte avslöjar det. Är det släkt så tycker jag det är lättare att påpeka att dom inte skall vara framme och pilla med bacillfingrar....förutom när det gäller min brorsa, tjej och två dagisbarn....de tycker bara att man är fånig som håller på och skyddar viggo från baciller...de har liksom ingen förståelse för att vi inte vill att han skall få deras barns äckliga dagisbaciller....

    Vi var ju hos min brorsa och firade hans lilltös när hon fyllde 2 förra torsdagen. På måndagen var deras lillgrabb på 3 år görförkyld och hade feber...så typiskt. Föga förvånande. Det är väl bara en tidsfråga innan Viggo får nån av dessa baciller....som dagisbarn bär på hela tiden....

    Tv-kväll...ja dte låter som en tevekväll det...synd att min sambo inte gillar såna teveprogram....Jag känner att vi måste aktivera oss lite mer på kvällarna och helgerna...vi är för det mesta dödströtta och orkar inte särskilt mycket. Dessutom känns det ju inte aktuellt att flänga på massa olika grejer med tanke på smittorisken. Hade gärna gått på restaurang med Viggo nångång i närmaste framtiden, men inser att det kanske inte är så lyckat. Vet inte om mamma och pappa vill sitta barnvakt redan nu, när viggo bara är 6 veckor? Kan kanske vara lite tidigt, eller vad säger ni? Isåfall måste jag ju lämna med en flaska med bröstmjölk om det skall funka....

    Ha en go kväl!

  • misun

    Dagis är verkligen värsta smittohärden. Grannens ettåring fick lunginflammation och var tvungen att ligga på sjukhus strax innan jul. Storebrorsan hade dragit hem dagisbaciller som lillebror blev sjuk av. Dom skall åka till Thailand i slutet av januari så nu har grannen tagit ur stora killen från dagis för att inte någon skall bli sjuk lagom till semestern. Helt otroligt.

  • seSSa

    jag ville me inskaffa vyssan-lull "tassar" men jag kan inte då jag har FEM ben på spjälisen får köpa 2 paket i så fall o d vill jag inte!

  • KattenJanson

    seSSa - kolla på blocket eller tradera. Kanske du har tur och hittar så att du kan köpa två paket till priset av ett i butik. Vi har fått låna fyra "tassar" men vi har inte skruvat dit dem än.

    misun - jag vill också ha lite snö.

    åh, det var så skönt att klippa sig idag. kändes lyxigt...

    kram o go'natt!

  • syster76

    Godmorgon tjejer! Kom på en sak inatt när jag satt och ammade. Det är sällan Maja rapar på nätterna. Gör era bebisar det? Hon gör det nästan jämt på dagtiderna men åandrasidan vill en annan ganska snabbt tillbaka till sin säng för att sovaSkrattande  Hon är en jäkel på att släppa fisar i mängder. Eller fis och fis de är rejält högljudda så ofta får jag oskyldiga anklagelser från sambon hehehe Men jag tycker att hennes magknip har blivit mycket bättre så kanske dropparna hjälper.

    Nu har vi äntligen en kombiSkrattandeigår kväll kom han hem med en saab 9-5. Det värsta är att jag nog inte vågar åka köra själv första gången då det är automatFot i munnnen har kört det förut några ggr men det är så himla lätt att försöka dra i spaken.Ja så det blir att övningsköra. Dags för en kaffestund då tösen som väckte mig snabbt somnade om igen. Ikväll ska hon  ha på sig en jättefin jeanskjol då vi ska på 30-års fest. En vän som kommer hem från skottland och firar. Trevlig helg kram

  • Aussielotta

    Guten morgen!
    Jaha, så var det snöoväder hrä i göteborg då. Plusgrader, så det lär väl övergå till regn snart....trist...

    Syster --> Viggo rapar inte heller om nätterna, men gärna om dagarna. Han fiser också som en besatt, höga också...hihi...Men det är ju positivt att han får ut luften tycker jag.

    Viggo sov gott i natt. Han fick lite käk kl 2015 och sen en liten slurk kl 2230, sen somnade jag i en timme på sängen och när vi skulle lägga lilleman 2330 så ville han inte ha nån mat utan somnade i min famn direkt...la honom i sängen och tänkte att han kommer väl vakna vid 01-tiden, men icke, han sov till 0330, då jag vaknade av att han lät som om han satte i halsen, eller skulle hosta upp en hårboll (som en katt), otrevligt. Resten av natten/morgonen har gått i tretimmarsintervaller. Nu sitter han i babysittern och försöker jollra, låter himla kul, så himla gulligt särskilt när han ler samtidigt.

    Syster --> Gulligt med jeanskjol!!!! En vän från Skottland...var i skottland bor han eller hon?

  • syster76

    Lotta hon bor i Glasgow. Vi var där och hälsade på för 2 år sedan vi denna tidpunkt. Kostade nada att flyga från skavsta med Ryanair, inte heller fel att det tar 10 min till skavsta=flygplatsen i Nyköping. Det tråkiga med mig är att jag inte dricker öl. Blev en del pub rundor men det gick lika bra med rödvinFlört

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV