• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • KattenJanson

    Hej hopp

    Meja är också så torr i ansiktet, jag smörjer med Idomin innan vi ger oss ut i kylan.

    Men jag kan hålla med dig brinkly om att bli yr! Men jag är dålig på att dricka. Fast jag är ständigt törstig. Glömmer oftast att ställa ett glas med vatten brevid mig när jag ammar. Nu har jag dessutom börjat med vitamin Mitt val kvinna. Se om det hjälper.

    Idag är andra dagen som Meja har ammat utan amningsnapp. Känns jättebra att det funkar utan nu. Vi har haft amningsnapp sedan jag kom hem från BB. Till en början var det pga såriga bröstvårtor men sen ville hon inte amma utan. Har verkligen jobbat med det. Försökt utan men då har hon blivit precis tvärilsk och till slut har jag gett upp. Men häromdagen gjorde vi ett nytt försök och då gick det helt plötsligt mycket bättre. Hoppas att det håller i sig.

    Men nu har jag en fråga till er "experter" Hur länge brukar er bebisar amma normalt? Med amningsnappen kunde Meja amma i 40 minuter eller mer men nu är hon oftast klar på en kvart. Får hon i sig mjölken snabbare utan nappen?

    syster - Skönt att du slipper käka blodtrycksmediciner. Verkar som om du verkligen shoppade loss idag Jag borde också införskaffa mig ett par långkalsonger. Det blir lite kallt om benen när man är ute och går. Men jag köpte ett par supersköna vinterskor innan jul och det är nog det bästa köpet någonsin. Så sköna!

    Massage låter underbart. Vill också... Men jag har dessvärre ingen som jag kan lämna Meja till. Mina föräldrar bor för långt bort och svärmor fick en stroke i höstas och har sagt ifrån om att hon inte vill vara själv med Meja. Får passa på och göra något när sambon kan vara hemma. Skulle verkligen vilja börja simma lite igen.

    Nu ska jag gå ner och elda upp lite i pannan. Det verkar som om det blir en kall natt. hua. Imorrn ska jag ut på barnvagnsrace med två mammalediga kompisar.

    ha det bra
    kramkram

  • Aussielotta

    Katten --> Va kul att M ammat utan amningsnapp! Hoppas det håller i sig!

    När det gäller längd på amning, så varierar det hur länge Viggo ammar. För det mesta är han färdig på en kvart eller till och med kortare, ibland håller han på kanske i 20 minuter. Men han har aldrig legat 40 minuter vid bröstet. Min mjölk rinner till väldigt fort, så han får i sig mycket på väldigt kort tid, bra eller dåligt vet jag inte, men han får iallfall en hel del gaser av att han sväljer så snabbt. Efter ett litet tag börjar han tappa bröstet och får inget grepp igen om det och blir irriterad. När han väl får tag om det så tappar han det igen. Verkar som att han liksom inte har något bra tag om bröstet efter ett litet tag då han måste jobba lite mer med sugandet för att få lite mjölk. I början behöver han ju inte göra så mycket eftersom mjölken i stort sett kommer av sig själv. Han har liksom blivit bortskämd i inlärningen av sugteknik. Och eftersom han inte får tag om bröstet på slutet då den feta mättande mjölken kommer så blir han inte sådär riktigt dåsig som man skall bli efter en amning, utan han fortsätter och böka vid bröstet förgäves. Fast det är iofs bara en spekulation från min sida.

    Nåväl, dags att gå och lägga sig. Kram på er!

  • brinkly

    Haha låter toppen att gå ut och köpa långkalsonger - kanske alla borde prova. Man kan tro att det var det jag gjorde igår... Lämnade killarna till Thomas vid 15 och hade då en timmer innan massagen - hittade massa saker jag bara var tvungen att köpa!! Hade fört över pengar så jag skulle kunna betala massagen men jag fick föra över mer innan jag kom dit Hittade så bra saker på rean. Jag äklskar Juicy couture myskläder och så sprang jag på smal byxor (har haft m när jag var gravid) i samma färg som jag har jacka och så fanns shorts... mysigt värre!! Och så fanns det jacka och byxa i Stella-Lees storlek också... Hennes jacka kostade nästan 1000:- mindre än innan rean! Fynd!! Vi får använda dem som långkalsonger också


    Det där med huvudstorleken tror jag inte man behöver oroa sig över. Min BM säger att så länge de in aviker 2 kurvor neråt från SIN kurva så behöver man inte oroa sig...
    Katten--> min man kan ibland jobba sen en kväll och sen gå vid 15-16 tiden en annan dag - då passar jag på!!
    Igår var en toppen dag för mig!! Shopping, massage, bastu, aromarum, middag på restaurang Kungsholmen (Entrecote Fahitas). Natten var ok, killarna sov 3-4 timmar mellan målen.
    Idag hade jag tänkt att gå på en utförsäljning på WE men jag tror jag har spenderat för mkt pengar... fast det är lön idag...hmm räknas det som en ny period kanske...
    Skön på ngt sätt att höra att det inte bara är jag som är yr... (inte för att jag är glad att ni också är yra ).Tror jag ska börja med mitt val och järntabletter igen o hoppas att yrheten går över.
    Nej måste nog ta en promenix innan solen försvinner... NEJ den har försvunnit!! Jaja innan det blir mörkt då!  
  • seSSa

    misun, jo han trivs bra.. han säger att det är som att gå på dagis.. hehe... tror d e andras uppfattning (före detta elever) o så har han "snott" de orden *fniss*

    Igår hadeleón så ont i magen att det inte blev någon sömn förrän närmare 2... han vaknade hela tidennär han somnat till o gallskrek men 2 gånger vaknade han under natten för mat och så vaknade han för dagen kl 11 ungefär

  • brinkly

    seSSa-->jobbigt med magont... stackarn. Hur har ni det i nya huset? Trivs ni? Har du börjat hitta lite nu här på L-Ö?


    Jag har varit inne hela dagen, igår började killarna nysa lite och idag när jag skulle gå ut hostade Ruben lite tryckte jag... så nu två dagar med inne från morgon till 15-tiden. Undrar om de ska få gå ut ändå en liten stund nu på ef - kanske ska ta en prommis till affären med dem...
    Någon som vet ngt om babybio i sthlm? Någon som vet ngn bra ny film?
  • seSSa

    brinkly, jo d e okej.. aningen trång o så men jag e ju hemma själv i princip me león hela dagarna o marcus kommer alltid hem mellan 17-18 från skolan samt jobbar på fre o lör... igår kom min svärfar hit från Göteborg också, han ska bo här i en vecka... längtar tills min mamma ska komma, slutet av feb/början av mars!
    Har hittat bra till centrum, har till o me promenerat dit hemifrån, tog 35 minuter tänkte gå ut på promenad idag igen me svärfar men vagnchassit låg i bilen som marcus använt till skolan (bilen alltså, inte vagnen )

  • Aussielotta

    Christina --> Härliga fynd du gjorde! Jag har fortfarande inte shoppat nåt. Jag tycker vi har så himla mkt räkningar varje månad, undrar hur det skall gå ihop. Får kanske ta ut fler föräldrapenningdagar än de 3 dagar i veckan som jag tar ut nu...kan bli lite tajt annars...

    Christina --> Kom du ut nåt med killarna? Hoppas de hållt sig friska och inte dragit på sig nåt. Min Viggo nyser flera ggr om dagen, funderar nästan på om han faktiskt är förkyld och att det är det som orsakar nästäppan.... Fast han ser inte värst förkyld ut i näsan och han snorar liksom inget snor och det rinner inget från näsan heller.

    Idag har han varit jättegrinig på eftermiddagen när jag hade besök, men sen på kvällen har han varit gullig.

    Viggo kan bli så himla sur när han ammas. Idag åt han från ena bröstet och efter ett tag blev han hyseteriskt arg för att han inte fick nåt bra tag eller nåt. Gav honom andra bröstet och han åt och åt och åt och sen hände samma sak. Verkar inte som om han får i sig nåt liksom och blir arg av den anledning. Jag har ju inte mer än 2 bröst, så jag kunde inte tillfredsställa hans matbehov mer....vilket känns konstigt, då jag vet att jag har massor av mjölk kvar i brösten, men som han av ngn anledning inte kommer åt....skumt....undra vad man kan göra åt det?!

  • misun

    Hej på er tjejjer. vilken härlig dag! Solen skiner från klarblå himmel här i S-tälje. Tyvärr blåser det lite så det biter verkligen i kinderna när man går ut.

    Lotta
    Kajsa kan även hon bli helt galen när hon ligger vid bröstet och tuttat ett tag. Hon "pickar" med huvudet men får inget tag. Jag har tolkat det som att hon har en rap på "tvären", oftast tar jag upp hennen när hon blir så där galen, försöker rapa henne och sen brukar det gå bra igen. Vissa amningstillfällen äter hon bara någon minut, rapas typ tre minuter, äter ett par minuter och så håller det på så. Oftast på kvällarna. Tror att det också kan vara så att hon då är övertrött, orkar inte äta órdentligt men är fortfarande hungrig. Då gäller det att ha tålamod

    Kajsa har börjat sova ett 5 timmars pass på natten nu allt som oftast. Så himla skönt. Jag sover som en stock när hon sover Valknar inte en enda gång. (hjälp, dålig mamma som inte vaknar och kikar på sitt barn mellan varven! )

    Kajsas näsa blir bättre och bättre. Hon sover fortfarande med huvudet i högläge, blir lite täppt på natten, men dagarna går hur bra som helst. Så skönt att det verkar vara över för den här gången. LIte nästäppa om natten kan jag stå ut med.

    Kram på er ha en skön lördag.

  • misun

    seSSa
    Kul med lite besök från familjen, men är inte en vecka lite väl lång tid att ha svärfar boende hos sig?
    Jag antar att min svärfar kommer att komma på besök snart, han har inte träffat sitt barnbarn ännu, men han kommer bara att få vara här två nätter, sen är det bra. Och vi har ett helt hus att gå undan i

    Brinkly
    Kajsa nyser flera gånger varje dag. Tror inte att det är någon fara att gå ut med dom. Min bvc-syrra säger att så länge ungen inte har feber är det bara bra om man går ut med dom, "frisk luft är rena medicinen" som hon så super präktigt utrycker sig. Jo, jag är så impad att du orkar vara ute och shoppa. Jag laddar inför barca men skulle aldrig orka springa på stan här hemma. Skulle dock SÅ behöva ett par nya jeans.. Är så avundsjuk på din massage. Min nacke är helt paj. Skall försöka komma ner till jobbet nästa vecka och sola lite solarium. Jag är verkligen blek som ett lik. Vill vara lite fräsch inför barca resan. Då kanske man kan få till lite sex när man ändå är på mini-semester. Vore inte helt fel. Det var så länge sen nu och jag längtar sååå efter ett "normalt" samliv. Herregud, vi slutade ha sex när jag var i sjätte månaden!!! Det är försjutton gubbar snart ett halvår sen!!!

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV