• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • misun

    jo- någon ägglossning har jag inte kännt av ännu, kände av den oerhört tydligt innan jag blev gravid men jag antar att det kan ha förändrat sig nu iom graviditeten..

  • Aussielotta

    Que --> OJ, tänk om du är gravid redan igen. Vore fräckt. Själv är varken jag eller min sambo intresserade av syskon till VIggo än på ett tag. Jag och min bror har vissserligen 1 1/2 år mellan oss, vilket varit roligt, men jag vill komma igång och jobba igen innan vi planerar ett till barn.

    Jag tycker att ni alla verkar ha sex så himla ofta och enkelt. Hur får ni till det när ni har sex, var "förvarar" ni bebisen? Jag kan tycka att det känns lite konstigt att ha sex när man vet att lilleman ligger i vaggan bredvid och kan vakna när som helst eller gör ljud ifrån sig...känns småskumt tycker jag. På dagtid på helgerna sover sällan Viggo och det är sällan man är intresserad av sex mitt på dan på helgen (tycker jag). SVårt att pricka in Viggos sömntider och så skall man ju vara pigg själv också och på humör för sex.

    Förhoppningsvis är inte Viggo förkyld. Han har ingen feber och allmäntillståndet är bra. Han nyser iofs väldigt ofta, men det kommer inget snor. Däremot kunde jag dra ut två megastora gröna busar ur nosen på honom i morse....(äckel-varning)....men då blev det lättare för honom att andas :) Jag kör också med koksalt vid behov (särskilt nattetid), men inget annat.

    RS --> Vet inte hur det yttrar sig, men tror att man skall ha feber också.

  • Que Sera Sera

    Att mysa med bebis omkring ar lite bokigt och inte sa varst tandande, man far lara sej att stanga av helt enkelt...

    Jag har inte sagt ngt till mannen om min upptackt (al-flytningarna) och vill heller ej da jag inte vill ge han falska forhoppningar.
    Men aaaah vad jag hoppas det tar sej redan. Blir en fin alla hjartans dag overraskning isf! *ler*

    Trodde dock inte jag skulle fa al sa har tidigt, hoppades men trodde det inte. Nu ar jag nastan helt saker pa att det ar al-flytningar - vad annars skulle det vara!? Men ja, skall inte ropa hej annu - far se vad testet visar nar det blir daxx... 2 veckor kvar...

    Nyss var vi pa koll med elina. Skulle egentligen gora hel genomkoll samt att hon skulle fa vaccination men dom bokade fel sa blev bara vikt o matt..

    5720gr
    58cm lang
    41cm runt huvudet

    Tank att dom vaxxer sa snabbt dom sma liven!!

  • Aussielotta

    Q --> Det är som du säger inte värst tändande med bebis i sin närhet när man myser, men man får helt enkelt vänja sig :) eller avhålla sig....vilket är uteslutet....hihi.

    Ja visst växer dom snabbt! Fina mått Elina har!.

    Det är säkert äl-flytningar, eller så är det bara vanliga flytningar. Jag hoppas på det förstnämnda :) Vore så kul om ni kunde få barn så tidigt inpå förlossningen :) Det är inte helt vanligt.

  • KattenJanson

    Hej hopp
    huga...Q...är det redan dags för nr 2. häftigt! Inte här iaf. Det får dröja. Men häromdagen sa jag till sambon att jag skulle klippa bort fötterna på en pyjamas som börjar bli lite liten till Meja och då sa han: Nej, den kanske lillebror ska ha en dag. Så där fick jag ett klart besked om vad han vill

    Har varit ute på långpromenad idag i snöslusket. Faktiskt lite dåligt plogat, det blir lite extra träning.

    imorrn är det dags för nästa föräldragrupp, då är det babymassage, det ska bli mysigt.

    idag har Meja sovit maraton igen. Känns som om hon har en sådan dag i veckan. De senaste nätterna har första sovpasset varit 5 timmar men därefter sover hon max 2 timmar. Idag vilade jag lite på dagen när hon sov. Det var faktiskt skönt.

    nu ska vi iväg och handla lite mat och hyra en film. Får se repriser på betty och grey till helgen.

    hej så länge - kikar kanske in lite senare igen. kramkram

  • Que Sera Sera

    Jag trodde verkligen inte att den skulle komma tillbaka sa har tidigt sa ar ju fortfarande lite skeptisk men som sagt sa har jag svart att tanka mej att det ar ngt annat an just al-flytningar.
    Hala, genomskinliga, tradar (en lang och hal trad) och allt sant dar. Mina 'vanliga' ter sej inte pa det viset.

    Gick in pa 'flytningssidan' tidigare for att dubbelkolla och darefter testade jag som sagt tradigheten - ar exakt som deras bild pa al-flytning sa... Jag vagar nog le LITE iaf. hehe

    Men nu kommer det bli spannande vantan i 2 veckor men aven om det inte skulle ta sej sa ar jag bara glad att kroppen verkar aterhamta sej helt REDAN! Sa da kanske vi inte blir tvugna att vanta i ar iaf... Har ju planer pa att amma ett bra tag till. =)

    Maste ocksa tillagga... Min dotter ar OTROLIGT vacker!
    Blir sa tagen varje gang jag ser pa henne - en skonhet utan dess like! Tank att vi gjorde det sa bra! *ler stolt*

  • misun

    Q & seSSa
    Jag kan inte påstå att min dotter är vacker, men däremot är hon söt som socker -min lilla trollunge!

    Godmorgon mina vänner. Igår köpte jag mej en resebarnvagn. En Graco Mosaic. 1300 pix fick jag betala. Det var ett bra pris tycker jag. Tror att vi kommer att få mycket användning av den. Vi kan klicka fast babyskyddet på den vilket gör att jag tror att jag kommer att använda den om jag bara skall ner på stan och göra några ärenden, eller om man skall iväg på korta grejjer. Slippa böket med stora vagnen. Den funkar nog INTE bra att köra omkring i snömodden med men det är inte syftet heller. Går att fälla ihop till ett smart och smidigt paket, väger inte så mycket och vi kan använda den tills kajsa blir ca tre år. Med tanke på att vi gillar att resa en hel del så tror jag att detta är bra investerade pengar. Fullt liggläge har den så att ungen kan sova ordentligt. Hihi, det här blev rena reklamfilmen för Graco!

    Idag är det töväder här i Södertälje. Trist. Vill att snön skall ligga kvar ett tag till. Det är så ljust och fint nu. Vill inte att det skall bli grått och trist redan!!

    Idag skall jag åka och hälsa på en kompis som är gravid. Hon är ordinerad sängliggande för att hon har två stora myom (Muskelknutor?) på livmodern som orsakar kraftiga förvärkar när hon rör sig för mycket. Stackarn. Hon har legat nu i tre veckor och är i v 28. Förmodligen snittar dom henne 4-5 veckor innan bf. Hon har sååå långtråkigt och är givetvis orolig för sin lilla bebis. Så jag får åka dit och muntra upp henne helt enkelt! Skall ta med mej alla mina gamla mamma/gravid tidningar så att hon har något att roa sig med.

  • Aussielotta

    Guten morgen alle leuten!
    Här är det ösregn idag. Blir ingen promenad med Viggo idag, orkar inte gå ut i regnet. Blir en fika hos en kompis istället vid 13-tiden. Trevligt!

    Q --> Har du testat med äl-stickor, har det givit något utslag?

    Mia --> Låter som en bra resevagn! :)

    Förkylningar --> Jag tycker det låter så konstigt att Viggo och Kajsa skulle ha varit förkylda så himla länge. Jag upplever inte Viggo som förkyld, så som man själv är när man är snorig, men han är tjock i näsan, särskilt om nätterna. Undrar egentligen varför han har den här nästäppan, kan kanske vara att körtlarna bakom näsgångarna är förstorade eller nåt sånt. Det kommer ju liksom inget snor när han nyser.... Jag har också börjat vänja mig vid nästäppan, men den är jobbig för Viggo tror jag ibland, då han sover lite oroligt emellanåt. Då hjälper koksalt, även fast det för mig låter som det blir värre i nosen för honom då....

    Kopparspiral eller hormonspiral. Det är väl bara kopparspiral som gäller väl så länge man ammar, eller? För annars kan man väl köra p-piller, och det går ju inte. Jag vill helst ha p-piller, men inser att jag får vänta med det.

    Q, sessa och Mia --> Vacker är inte det ord jag skulle välja för Viggo, men precis som Mia säger; söt och charmig...kan också ligga och titta på honom i evigheter, titta på alla små miner han gör i sömnen, hur han andas, hur han spottar ut nappen när han är på väg att somna in, hur han sprattlar med de små armarna och tittar storögt på mig och ler och se hur lycklig han blir när han får mat :) Mysigt!

  • Que Sera Sera

    Lotta; Ne vi har inte testat med al-stickor. Vi hade bestamt sen tidigare att vi inte skulle gora det utan bara vara och lata det komma nar det kommer. Darav blev jag sa paff nar jag under mys kande av aggstockarna och dagen efter fick svagt mol samt al-flytningarna. Fortsatte igar och al-sekretet (eller va det kallas) ar extremt halt och tradigt sa jag tror inte det ar ngt annat faktiskt. Jamforde ju med flytningssidans bilder for att dubbelkolla och ser precis likadant ut som deras bild pa al-sekret.
    Sa nu ar det bara att halla tummarna, hehe.
    Jag blir inte ledsen om det inte tagit sej aven om det klart ar det vi hoppas pa. Men att fa ga dessa tva veckor och kanna den lilla spanning som det ger kommer bli kul! Var ju langesen sist. Hehe.
    Ocksa att veta att kroppen min aterhamtat sej sa fint kanns bra. Litar mkt pa min kropp och vet att den ar stark men var anda inte beradd pa att fa igang agglossning sa har tidigt iom helamningen...
    Men som sagt, om det inte ar agglossning som spokar sa vettekatten vad det ar. Har inget annat svar i fickan iaf. =)
    Tankte forst inte beratta for mannen eftersom jag inte vill ge han falska forhoppningar men igar kvall sa delade jag med mej iaf. Han lag och sov och vi hade annu inte myst, men nar jag berattade sa blev han glad och holl om mej jattemysigt. =)
    (Blev mys ett par timmar senare, pa hans initiativ - behovde nog bara vila en stund innan, hihi)

    Ang. preventivmedel sa (forutom att vi inte kommer anvanda sant) kan inte jag ha ngt med hormoner i. Sa skulle jag ngn gang valja far det bli kopparspiral. Testat p-piller, hormonspiral och p-spruta tidigare. Far knolar i brosten och enorma humorssvangningar sa vagar inte ge mej in pa sant igen.

    Just det ja, kom o tanka pa en sak har om dagen.
    Ngn av er skrev att ni inte forstod hur jag orkade ge brostet sa ofta och att om ni skulle gjort det sjalv skulle ni fatt ge tutten hela tiden iom att bebis alltid vill ha/suger pa nappen...
    Detta fastnade lite hos mej och jag satt o grunnade lite pa det.
    Men sen slog det mej att jag tror att bebisar ofta kanske suger MER pa nappen an tutten eftersom dom KAN gora det och gora annat samtidigt. Tutten sitter ju fast pa mamma... Man kan inte leka med kompisar, puzzla, jaga katten eller vad det nu kan vara nar dom blir lite storre da man snuttar tutte.
    Tror det kan vara darfor som manga barn nar dom fast sej mer till nappen kan fa sa svart att komma ifran den.
    Likadant sa vet ju barn att mjolken kommer fran mamma - ingen mamma hemma = ingen mjolk. Men nappflaskan kan ju alla ge sa kanske har dom svarare att skiljas fran den senare an om dom bara fatt tutte? Jag tex drack valling ur nappflaska tills jag var SEX ar!

    Vet inte, men var ngt som slog mej iaf... Sa tror inte det ar jobbigare att amma, ge snuttutte etc i langden - och som sagt ju mer upptackargladje barnen far ju svarare blir det ju for dom att amma, snutta mm lika mkt som att suga pa napp eller dricka ur flaska... Vad tror ni?

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV