• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • misun

    Lotta. Jag tror att du har rätt. Det är inte förkylning som viggo och kajsa har utan trånga näsgångar. Numera blir kajsa bara täppt på natten och bara i hennes vänstra näsborre. Har första läkarbesöket inbokat nästa vecka så då hoppas jag att jag får dikskutera det med läkaren. Inte för att jag tycer att det är något större problem längre och som du sa tidigare lotta- näsgångarna växer tillsej någon gång vid typ tre månader så då går det väl över av sig själv. På mammagruppen i går så snörvlade nästan alla bebisarna, kajsa snorvlade minst faktiskt!

    nejmen nu skriker mitt lilla troll, jag som hoppades att hon skulle kunna sova en halvtimme eller något. Men det blev bara tio minuter den här gången. hmmmm.

  • misun

    Q
    Ditt resonemang kring amning och napp tycker jag låter ganska rimiligt. Du har säkert en poäng i det du skriver.
    Hoppas verkligen att inte kajsa vill ha flaska tills hon är sex år! Då lär hon bli mobbad på dagis!

  • Que Sera Sera

    Hahaha, fast jag at ur flaskan endast da jag var hemma - och lag ensam. Slutade tvart den dagen min mor slappte in en van som sag mej. PINSAMT tyckte jag - var ju min privata mysstund.
    (Vannen sa inget om det sa vitt jag minns iaf, men slutade tvart iaf)

  • misun

    Q
    nejmen så piiinsamt Antar att du var RIKTIGT sur på din mamma efter det

    Hur går det med spanskan föresten? Han du börja läsa innan Elina kom eller hur var det? Har glömt.

  • Que Sera Sera

    Hehe var inte glad pa henne iaf, men snabb avvanjning om inte annat

    Spanskan, hahaha jo du... Samma som innan. Forstar men pratar inte.
    Det var sa rorigt efter sommaren o fram tills Elina kom sa blev inte av. Kommer dock anlita en privatlarare sen sa fort allt lugnat ner sej har. Men helt arligt borjar jag nastan sluta bry mej nu.
    Mannen min glommer alltid av att tala spanska till mej pga vanan att tala svenska, ute sa oversatter han alltid fastan han inte behover (inte nar ngn talar till mej iaf) da han aven ar van vid det. Umgas inte med ngn sa direkt sa behover inte 'tala for mej sjalv' heller - men ar grymt irriterande nar ngn talar till en jag KAN svara - fast inte DA.. fryser, panikar... o far inte ut ett knyst. Hehe. Far se - hoppas dock jag inte behover vanta allt for lange pa lararen, fast blir nog forst efter Elinas dop i mars tror jag.

  • syster76

    Mia stämmer bra det att de inte är någon förkylning så länge de inte snorar. Maja är mest täppt på morgonen och då ger jag koksalt. Nästäppan beror på att det kan vara trångt i näs-svalg gångarna. Jag anade detta men frågade dock läkaren på 2 månaders kontrollen.Skrattande

  • brinkly

    Ted har blivit snorig... "min lilla skatt"! 


    Ted väger nu 5030g o är 58 cm
    Ruben väger 4310g o är 56,5cm
    De växer så det knakar, gullisarna!
    När jag var på bvc o frågade då även om RS, hon sa att de nu tagit ner skyltar o info om det för den perioden är över nu... Skönt!!!
    Nu ler även Ruben... jag smälter och ler ännu större själv!
  • brinkly

    misun-->det låter som det är en sådan vagn även jag vill ha (eller 2 st menar jag!!) Ska kolla hemsidan nu.

  • Aussielotta

    mia --> Vet du vad som ändå var skumt var att läkaren konstaterade att Viggo INTE hade trånga näsgångar..... weird...kanske är det körtlarna bakom näsan då som är för stora. Viggo är bara dålig på natten och vi kör koksalt på nätterna, men inte på dagarna.

    Q --> Det var jag som frågade om det där med amning och ge bröstet hela tiden. Jag vet inte vad som är rätt eller fel. Jag vet iallaflal att Viggo har ett sugbehov som är väldigt stort och för mig hade det varit jobbigt att erbjuda bröstet varje gång han behöver suga lite. Nappen är hans vän och jag trivs med att han trivs med den. Tror inte att det kommer att bli svårt att vänja av honom vid den, eller hoppas iallafall inte det. Hade han inte tagit nappen hade han hittat tummen och den är ju svår att vänja av honom vid isåfall...tummen sitter ju där den sitter....Som tur är suger Viggo inte på tummen. Jag tänker egentligen inte så mkt på det där med napp/tutte osv. När Viggo är så stor så att han kan springa med kompisar så är min ambition att han inte skall ha napp längre (hoppas att han skall sluta vid 2 års ålder som senast) och han ammar definitivt inte då. Jag tänker försöka börja med smakisar vid 4-5 månaders ålder och lite gröt kanske och helamma samtidigt och se vad han säger om det.

    Nä, dags att sova :)

    God natt på er!

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV