• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • Que Sera Sera

    lotta; Ne tror det gar bra sa ocksa sa lange det kanns bra och sa =) Elina har normalt sugbehov men hade hon haft mkt stort hade jag nog heller inte orkat...

    Nu ligger jag i sangen m henne pa magen, pigg pga overtrotthet igen =/ Hoppas hon kommer till ro snart...

  • Que Sera Sera

    puh tog inte lang tid, la henne till tutten da hon inte hade ronog att ta den forut. Somnade pladask med den i munnen sa nu kan jag osso krypa ner nar mina ogon borjar klia =)

  • misun

    Lotta och Q
    Hjälp va ni är uppe sent!!
    När Kajsa somnar (någon gång mellan 21,30 och 23) så dunsar jag i säng direkt! Somnar innan jag lagt huvudet på kudden. Vill panik-sova "fem kvart i timmen" eftersom jag vet att om ca 4 timmar skall jag vakna igen. Har jag TUR får jag sova fem timmar Tack och lov blir det oftare och oftare som hon sover fem timmar i första passet...
    Som tur är somnar hon allt som oftast om ganska fort efter hon fått mat på natten. Om hon bara kunde sluta BAJSA på natten så jag slapp byta blöja på henne så skulle omsomningen gå MYCKET lättare.... Kajsa har den senaste veckan bajsat VARJE natt. VID båda nattamningarna. Galet. Borde inte tarmarna sova även dom på natten?

    Brinkly
    den vagnen ser supertuff ut! Har hört att det finns en variant (dock ej graco) som kan kopplas isär, så att det blir två sulkys istället för en bred. Kan ju vara bra om man "separerar" på tvillingarna ibland. Har du sett den vagnen?

    Idag är det efterkontroll som gäller. Håll tummarna för att jag får godkännt i ämnet KNIIIIP!

    Vi hörs.
    kram
    Mia

  • Aussielotta

    Mia --> Jag och Jonas har alltid gått och lagt oss sent. Känns inte som om Viggo vill lägga sig så tidigt som 21. Vi brukar börja ge honom sista målet mat, ta på pyjamas och ny blöja runt 22-22.30-tiden och när allt det är färdigt och det är dags att sova så har tiden runnit iväg. Jag lägger mig aldrig förrän jag sett att Viggo somnat in lite lätt eller helt...känns som han liksom känner av min närvaro om jag lägger mig samtidigt och därför lättare håller ögonen öppna. Jag låter honom ligga i sin vagga i rummet och går in till honom då och då och stoppar in nappen, klappar honom på huvudet eller vaggar vaggan lite för att han skall somna....SEN kryper jag ner i min säng. Under tiden passar jag på att göra lite knipövningar och lite armhävningar och sånt :)

    I går kväll fick han mat vid 2250-tiden, men åt nästan ingenting, somnade kanske helt vid 2315. Han hade fått mat varannan timme under hela kvällen, eftersom det verkade som han var hungrig hela tiden, kanske har han en tillväxtperiod. Tänkte att han sover säkert inte mer än en timme tills han blir hungrig...men icke, han sov som en stock till kl 0450, åt och sov till 07 då jag la honom i vår säng.

    Mia --> Hoppas att efterkontrollen går fint! Jag skall till BM i morgon, så jag har en dag till på mig att knipa för fullt :)

    Nån som har nåt tips på vad man kan önska sig i doppresent till Viggoliten? Jag vill gärna ha en TrippTrapp-matstol, så en sån skall vi nog önska oss. Jag gillar inte silver- och tenngrejer, så det går helt bort. Inte heller mesiga tavlor med änglar å sånt. Finns kanske inte så mkt att välja på då, eller? Den silvriga sångboken kommer jag att önska mig, likaså en dopsked (Det enda av silver jag vill ha).....

    Dags att duscha och bädda sängen!

  • Aussielotta

    Mia --> Viggo bajsar inte längre på nätterna, kankse litelite grann, typ som en tiokronas storlek eller ntå. Däremot kissar han och jag vill inte att han skall ligga i en så tung blöja, ibland läcker det om han kissat mycket, så jag byter blöja på natten också. Fast då sitter jag i vår säng och gör det. Torkar ingenting, utan bara byter lite snabbt. Han verkar inte störas av att jag gör det, annars hade jag inte gjort det.

  • syster76

    Lotta verkar som att Maja och Viggo lider av samma sak. Men om det inte var trånga gångar vad var det då enlight Dr. Jag märker också endast nattetid och på morgonen att hon är täppt.

  • misun

    Lotta

    Att byta blöjan i sängen låter smart, så länge det inte är bajs i den så klart. Skall testa det. Om det nu någon gång skulle inträffa att min lilla "skit-unge" INTE skulle baja vid nattamningen. Hon ammar en liten stund, sen knorvlar hon lite och så kommer det STORA braket! Maken tom vaknar av hennes bombardemang. Ja, nu överdrev jag väl lite då men nästan iallafall.

  • misun

    Har nu varit på efterkontroll. Fick bannor för att jag inte kniper hela tiden. Hon tyckte nog att jag slarvat lite. Kanske man skall köpa såna där knipkulor? ÄR det bra -ni som testat?
    För övrigt sa min bm att en orgasm är värsta bästa knipövningen så det är bara att "orgasma" på tjejjer!!

    Mina slemhinnor var torra, (hur hon kunde se det det vet jag inte) så hon rekommenderade glidmedel i packningen till barca!
    Vi bokade in en tid för att sätta in en kopparspiral, fick man göra tidigast 16 veckor efter förlossningen tydligen.

    oj, dags att amma .igen.-

  • Que Sera Sera

    Nu har jag kommit hem igen fran promenaden. Idag skiner solen sa skont sa skont! Kanner att vi var lite overkladda pa overkroppen, svettigt! Hehe. Var forbi apoteket och kopte nya tvattsvampar samt ett stycke graviditetstest. Sa nu har jag den hemma. Kul! =)

    Jag byter alltid blojor i sangen. Alltid gjort, aven da nar hon bajsade forr (nu gor hon inte det under natten innan). Brevid sangen har jag namligen allt jag behover vid bajsigheter. *flinar*
    Skotmadrass a la IKEA, tvattlappar eller papper samt vatten...
    Har aven alla salvor o grejjor dar men dom anvander vi nastan lika med aldrig. Hon har ingen rod o knasig rump sa smetar inte runt med shitt i onodan...

    Tror jag bara gatt upp pa natten EN gang, annars ligger vi o fixxar allt i sangen. Pa det viset blir man ju inte allt for pigg under vackningarna som dom sa snallt bjuder pa. Nu for tiden oppnar jag knappt ogonen. Hon grymtar lite, jag lagger henne till tutten - vi bada somnar. Hehe

    Sen ar det ju sjalva sovandet for natten som ar lite si sa ibland om hon, som igar, ar overtrott eller bara allmant pigg.
    Lagger mej anda mkt sent sa gor inte sa mkt dock.
    Sen mornarna sa vaknar hon ofta i samband m att mannen skall till jobbet. Har alltid gjort sa nastan. Magen som borjar da sa da ligger hon o grymtar till o fran i perioder. Ibland ar det SA segt da man e SA morgontrott som jag e! Hehehe.
    Vid 10-tiden brukar jag fa vakna for dagen men hon somnar latt om en stund senare igen...
    Datorn har jag ocksa vid sangen sa sitter o surfar runt medans jag piggnar till.. Vid 12-13 brukar jag ga parkrundan med hunden som tar en timme. =)

    Jag vet, jag e SA SEG pa morgonen men kanner mej iaf utvilad om dagarna. Dom dagar jag e trott sa sover jag middag...
    *somntuta jag*

    =)

  • Que Sera Sera

    Forresten - jag e usel(!) pa att knipa sa maste inforskaffa kulor. Smartballs, lr dyl, horde jag skulle vara bra...

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV