• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • misun

    Q

    jag var morgontrött tidigare men nu har jag kommit in i en bra rytm, går aldrig och lägger mej efter kl23 (om vi inte har gäster eller är bortbjudna) och är därmed hyfsat pigg på morgonen. Det var länge sedan jag behövde sova middag vilket känns bra. Jag har tidigare varit värsta nattugglan, har ju jobbat på krogen i "hela mitt liv" men nu har man blivit gammal tant helt plötslig! Orkar INTE vara vaken på kvällarna. Snacka om att man har förändrat sitt liv.. -på ett positivt sätt kan jag tillägga så klart. Har svårt att se mig själv jobba sena nätter någon mer gång. Vilket jag vet att jag kommer att bli tvungen till om jag går tillbaka till mitt gamla jobb. När vi har stora fester så är jag tvungen att vara där, men jag kommer nog att se till att jag har någon som kan ta hand om bar och kassor i fortsättningen så att jag slipper dom där nätterna då man släpar sig hem kl 03,30... TO OLD FOR THAT!!

  • Aussielotta

    Ang kulor så har jag köpt Apotekets Vagitrim. Jag tycker dom är läskiga och har inte använt dem mer än 2 ggr hittills. Det gäller at ha disciplin att använda dem....jag vet iallaflal att jag kniper rätt nu, så jag försöker knipa hela tiden utan kulor. Ska bli kul att se vad bm säger imorgon på efterkontrollen.

    Jag tycker det är käckt att byta blöja i sängen. Jag smetar inte in någon salva eller liknande på natten, däremot tar jag alltid inotyol i stjärten p åViggo för att undvika röd stjärt, som han verkar tendera att få ibland. Om Viggo har bajsat så byter jag bara blöja och torkar och tvättar honom på morgonen ordentligt. Torkar bara bort det värsta på natten.

    Jag är morgon- OCH kvällsmänniska som tur är. Känns skönt att inte behöva så mkt sömn, fast visst känner jag att jag i det stora hela får för lite sömn nuförtiden. Jag borde kanske sova middag oftare än jag gör. Jag prioriterar att gå ut med Viggo istället. Idag var jag ute från 13-1530 och promenerade. Brukar gå cirka 2-3 timmar om dagen (inklusive några rundor in i affärer...hihi).

    Nä, nu skall jag käka lite. Skall till svärmor en sväng ikväll.

    Kram kram

  • misun

    Lotta
    Skall till apoteket i morrn och investera i vagitrim och glidmedel

    Sover viggo hela tiden när ni är ute och går? Är han vaken sen hela tiden när ni är hemma? Försöker få ihop sov och vakenperioder till någon form av rutin här hemma men det är svårt..

  • Que Sera Sera

    Sjalv bryr jag mej inte om sovrutiner - an...
    Hon over dock i sort sett alltid i sjalen o ratt mkt under dagen generellt. Ligger i soffan nu med henne sovandes pa magen min.
    Sover alltid pa mej m undantag for natterna, da ligger hon ofta tatt brevid.

  • brinkly

    Lotta--> vi gjorde något så präktigt att vi bad folk sätta in pengar på rädda barnen istället för doppresenter, vi skrev det på inbjudan, vet inte hur många som gjorde det  men  en slant blev det säkert


    Napp-->vi har napp och jag älskar napp!! Jag är ju för att inte amma mer än vart 3-4 timmer och tycker att nappa är som sänt från ovan då. Myra, vår 4åring slutade när hon var 2 år. Fick gå till lillskansen och ge kattungarna alla nappar, så var de med det!
    Tänker börja med smakisar vid 4 mån.
    Jag byter också i sängen om jag ska byta på natten, men jag byter nästan aldrig på natten, de bajsar aldrig på natten längre heller.
    Jag har varit duktig och knipt varje dag sen efterkontrollen (fast det är ju bara 3 dagar sen ).
  • misun

    brinkly

    du är så duktig. Jag tror att jag kommer att komma ihåg att knipa i typ tre dagar, sen glömmer jag väl igen...

    Min unge tuttar för jämnan, skulle tycka att det vore rätt skönt om hon tuttade var tredje/fjärde timma...

  • brinkly

    Tror mina skulle vilja snutta/tutta för jämnan men det vill inte deras mamma...


    Idag har jag införskaffat en speldosa/mobil till sängen, hade tänkt köpa en på Ikea men jag kom aldrig iväg dit. De har verkligen börjat titta mer runt om kring sig så jag tyckte det var dax. Sen köpte jag nu äntligen vussanlull-tassar (dyra tyckte jag!). Hade tänkt köpa dem på blocket men så kände jag att jag inte orkar leta redan på vart ngn bor, åka dit med bilen och irra runt (som jag alltid får göra, fast jag skrivit ut en vägbeskrivning) etc. 
    Så insåg jag att man måste borra hål i sängen innan man kan använda dem...SUCK!!! Det fårbli senare ikväll, orkar inte leta reda på ngn borr nu! Har satt ihop sängmobilen det räcker.
    Vi har barnvakt till de stora tjejerna så ikväll blir det vin och god mat för mig och Thomas... så mysigt att rå om de små lite extra också.
    Är era små vakna mycket mer nu? Min är det, de kan vara vakna hela dagen (inte om jag går ut, då somnar de med en gång). Mysigt men också mindre tid att göra annat (som att vara på FL ).
    Har era börjat äta snabbare, min BM sa att nu börjar de äta snabbare. Så det är inte ovanligt att de få i sig samma mängd som förrut tog 20-30 minuter på 10-15 minuter och sen är nöjda. Vet inte som jag märk av det, kanske med Ted lite, han äter lite kortare tid, men så tycker jag inte att han går upp lika mkt som förr... hmm vet inte om det har med varandra att göra eller om det är så hans kurva ser ut bara.
  • Aussielotta

    Godmorgon på er!

    Usch, inatt har jag inte sovit nåt vidare. Viggo ville inte somna igår. Testade att lägga mig samtidigt som honom, men han kom aldrig till ro. Känns som han vet att jag ligger där och väntar på att han skall somna....

    Mia --> Japp, Viggo sover hela tiden när vi är ute. Han vaknar istort sett aldrig, kanske när jag är inne i en affär och står i kö eller så...då blir det kanske lite varmt i mössan på honom och då vrider han sig lite, men vaknar aldrig. Skönt. Däremot så sover han inte så mkt när vi väl är hemma. Han är ju liksom lite utsövd då. Jag kan alltså sällan ta en middagslur..... :)

    Jag tycker också att napp är suveränt. Han älskar ju sin napp och jag tror inte heller att det blir svårt att vänja av honom vid den. Jag ammade också var 3:e timme förut, kanske till och med mer sällan i början, men nu verkar han vara inne i en tillväxtperiod för han är hungrig hela tiden känns det som och då ger jag honom mat varannan timme om jag måste....

    Mia --> Jag funderade också på sovrutiner.. Funderade på när man skall försöka få in att Viggo skall sova middag. Är det för tidigt att försöka introducera nåt sånt? Han kan ju inte direkt bli trött av att leka ännu...hihi...men kanske om man lägger honom på ett tyst ställe samma tid varje dag, så kanske han lär sig att sova lite då?

    Christina --> Ja, Viggo är vaken som sagt nästan hela dagarna, med undantag för vagnpromenaden. Svårt att hinna med nåt annat när han är vaken. Jag känner mig som en dålig mamma om jag inte skojar med honom, aktiverar honom på mage, luftar hans stjärt osv när han är vaken...men det skulle ju innebära NOLL egentid för mig då. Jag tar med honom i babysittern till datorn, köket, badrummet osv. Vet att han inte skall sitta för länge i den, men det är svårt att låta bli ibland. Babygymet gillar han iofs, kanske skall lägga honom där ltie mer.

    Ang äta snabbt --> Viggo har alltid varit en snabbätare, färdig på 15-20 minuter, men kanske äter han ännu snabbare nu. Fast jag märker inte direkt nån skillnad.

    Usch, snart skall jag gå på efterkontroll. Det ser mörkt ut ute, det kommer säkert börja regna när jag skall gå iväg. Trist, för det är en bit att gå. Bilen är dumt att ta, dåligt med parkeringar utanför BM och dessutom tror jag inte Viggo gillar att sitta i babyskyddet under hela BM-besöket.

    Nä, dags att ge Viggoliten lite käk!

    Kram på er!

  • Aussielotta

    Syster --> Läkaren sa inte vad det kunde vara. Jag tyckte iofs att hon sa att det var trånga näsgångar, men när jag läste journalen så hade han helt fina näsgångar. Jag tror som jag skrivit tidigare att det kanske har med körtlarna bakom näsgångarn, att de kanske är förstorade?

  • brinkly

    Igår kväll stod jag och bakade en Limetarte till kl 00 - sen nattade jag killarna så de somnade sent... sen sov Ruben i 6 timmar skön men INTE Ted, han har nu inte bajsat på 7 dagar och det gör att han har ont i magen och fiser (vuxenfisar urk!!) och inte kan sova så bra).


    Men nu är båda glada och ligger i gymmet. Min mamma kommer och hjälper mig med tvättberget (lyllos mig). 
    Ska sen ha middag, fast tillsammans med Lisa och hos Lisa. Skönt, jag har gjort min Limetarte och så ska jag hjälpa henne med huvudrätten när jag kommer dit. Mysigt med tjejmiddag. Thomas tycker inte det haha han vill också komma! Men har får ta de stora tjejerna och hitta på ngt.
    Nej, nu kommer mor
Svar på tråden Det supergoa gänget del IV