• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • seSSa

    syster, haha joo annars så skulle jag väl inte orkat sitta här ens

  • syster76

    Måste bara tillägga att det är helt otroligt vad de små släpper sig!!!! Högt och ljudligt och med bra illaluktande doft.Kör med Minifom men ser aldrig att hon har magknip nuförtiden. Ska nog göra ett försök att sluta med dem.

  • Que Sera Sera

    Har tva pkt ohoppnade minifom - kommer nog inte oppna dom heller. Eller hoppas jag slipper iaf. Hennes bajs e bra nu utan massa bubblor i sej som den var forr. Gaser har hon ju dock som besvarar men gor inte ont, och pruttar ut dom finfint. Det som inte kommer ut den vagen kommer upp andra i form av rapar o spyningar.
    Ser hennes fisar som en bra sak mao - hellre det an magknip!

    Sessa, nar hon bajsar sa later det lite annorlunda sa darfor marker jag av det. Sen forut sa borjade hon trycka pa ngt sjukt mkt (vilket hon gor nar hon skall 'lyckas') sa tog henne o holl henne ovanfor handfatet. Hade kommit MINILITE bajs mellan skinkorna men det var ocksa allt som ville ut den ggn. Nar jag inte orkade halla henne over handfatet satte vi oss pa toan, hon fortsatte sitt tryckande men inget hande. Just av den anl. kan jag inte springa hela tiden - varav jag brukar vanta tills jag SER lite i blojan istallet.

    Har ocksa markt att om hon bajsar i blojan sa far hon bara ut det forsta - sen slutar hon. Blir val kladdigt o ackligt for henne tror jag. Men flyttar jag henne sa forsoker hon och oftast lyckas hon fa ut nastan 2-3 ggr mer! Maste vara sa skont for henne att bli av med san stor last! =)

  • seSSa

    Q, hehe okej..

    León hade inte bajsat på hela dagen som sagt och så kom jag på att man kan ta en tops och doppa den lite i olivolja för att sedan föra in den i rumpan på honom en bit och "vidga"... gissa vad som kom ut när jag gjorde d d bara SPRUTA bajs haha.... skönt att han fick ut det i alla fall.. nu ligger han i sin pappas famn och gottar sig *fniss*
    Jag fick ta hand om skiten o torka bort allt på skötbädden till och med starta en maskin tvätt med bajsgrejerna haha....
    Skönt ändå att han fick ut det... han måste känna sig lättad i magen, mitt lilla charmtroll!

  • Aussielotta

    Vi kör också med minifom sen andra veckan. Går åt väldigt mycket. Undra om man skall öka på dosen nu när man använt det ett tag eller köra på som vanligt? Jag vågar inte sluta, vill inte att han skall få så mkt magont han hade i början. Fast jag komemr knappt ihåg hur han hade det i början. Kanske det inte var så mkt magont som jag upplevde det då, i början var man ju mer ovan vid läten, beteenden och upplevde kanske att han hade mer ont än vad han hade.

    Idag har det varit en väldigt bra dag sen Viggo fick ut sin bajsblaffa. Han har sovit nästan hela tiden. Den tid han inte sovit har han skrattat och skojat. INte en sur min nångång. Härligt. Nu sover han igen i soffan. Konstigt hur det kan ändra sig så från dag till dag.

    Köpte en dvd idag med akvarium-bild. Tänkte att Viggo kunde sitta och titta på guldfiskarna som simmar och höra bubblorna som bubblar :) Som omväxling från Ordjakten och 7th heaven...haha...

    Skall snart se om han vill ha lite käk till så jag kan gå och lägga mig :) Sjukt trött.

  • Que Sera Sera

    Ok, Elinas overtrotthet fortsatter aven ikvall.
    Skall forsoka infora att 'natta' henne vid 22, brukar namnligen bli darefter som overtrottheten kickar in. Nyss var hon helt 'hopplos' sa jag flyttade ut fran sovrummet (MOT mannens vilja dock, hehe) for att natta henne i sjalen. Ett par rundor i vardagsrummet och YAY hon somnade! (ALSKAR (!) min sjal!)
    Sa nu sitter hon i sjalen o jag pa soffan, vaknar hon till lite som hon brukar iom sin lattvackthet da hon e overtrott sa 'gungar' jag overkroppen fram o tbaxx lite o vips sa somnar hon igen. (Ta i tra!)

    Seriost, sjalarna ar DEFINITIVT det basta inkopet i det har hushallet!

  • Aussielotta

    Q --> Men hur länge sitter du med Elina i sjalen då? Lägger du henne i sin säng sen då eller hur gör du? Vaknar hon inte då?

    Igår ville Viggo givetvis inte sova när jag ville, typ vid 23-tiden. Nä, han ville vara vaken, han hade ju sovit hela dagen istort sett, så han var ju inte särskilt trött. När klockan närmade sig 0030-tiden så fick min sambo ta honom. Han la honom i hans knä och vips somnade han. Märkligt. Han la in honom i vaggan och sen somnade han gott. Jag är dock sjukt trött även idag. Blev inte mkt sömn inatt ändå på nåt sätt. Så avhuggen sömn liksom. Å idag är det fint väder så det får bli promenad och sen måste jag ner till stan och handla nån present till min sambo som fyller år i morgon. Ett jäkla springande fram och tillbaka alltså :)

    Oj, nu gnyr lilleman lite. Kanske dags för mat.

    Kram

  • brinkly

    SKönt med alla som bajsat... Ted är nu inne på sin 8e dag utan att bajsa. Stackarn, han har så ont på kvällen. Men idag kanske är B-dag hehe. Hoppas han blir av med allt bajs idag...lillen!


    IDAG SKA JAG KLIPPA o FÄRGA HÅRET (MÖRKT)!
  • Que Sera Sera

    Brukar inte ha henne i sjalen for o sova men igar sa var hon mega trott. For trott.
    Nar hon somnat sa sov hon typ en timma sen vaknade hon PIGG igen! Eeek! Tog ett par timmar innan hon ville somna om... *gasp*
    Hon somnade i sjalen andra ggn ocksa och da blev hon trottare. La mej i sangen o sen sa kladde jag av mej sjalen o henne ocksa =)
    Funkade sa bra iom att hon sov som en stock

    Kul hopas det blir fint o att liten tommer trycket idag =)

  • brinkly

    Jiiihoo Ted har bajsat!! Nu sover båda och jag tar en stund här vi datorn (med mörkt hår haha, mina barn bara stirrade när jag kom hem...)

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV