• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • Que Sera Sera

    Visst ar det harligt att fa gora storre forandringar ibland! =)

    Ah, Ted maste vara sa lattad nu! Vet hur Elina kan te sej nar hon forsokt klamma ut ngt i en tva dagar o sen nar det antligen kommer sa blir hon sa mkt mer harmonisk. =)

  • seSSa

    brinkly, hoppas du blev nöjd me klippningen o färgningen.. vi får ta o ses snart tycker jag.. kan du något denna kommande vecka? jag ska på läkarbesök på bvc för león (2 månaders kontrollen) på tisdag, kanske kan hitta på något efteråt? jag har ju i o för sig tid väldigt tidigt... de har enbart morgontider för läkaren!

    Angående sömnen så var León värre än värst igår.. jag fick inte sova förrän efter 3 på morgonen gissa om jag vart sur, ledsen och irriterad just då! fattar inte vad det är som händer.. idag har han dock bajsat en gång själv redan så magont är det säkert inte.... nu somnade han i min famn.. skall lägga honom i sin säng så han vaknar upp så vi kan sova om ett par timmar... vill absolut inte att han sover efter kl 18 och innan vi skall sova för natten!

  • brinkly

    seSSa-->jag tror jag kan på tisdag, ska kolla min kalender (den är där uppe nu men jag återkommer). Jag skulle kunna möta dig så kan vi ta en promenix o fika... *spänande*


    Färg o klippning-->så där känns det, jag har aldrig haft mökthår innan så jag är ovan, sen klippte han mig lite väl modernt tycker jag, känner mig kanske lite "uppklädd" i håret när jag luffar runt i mysoveraller och uggs hahaha
    Jag har nu fått ett mönster på en bärsjal - så nu ska jag sy en. Man behöver mer än 5 m till den... ska bli mysigt att ha dem hos mig så nära
    Läste på tvillingsidorna här på FL och nästa alla männen låter sina fruar sov en natt per vecka (inte hela natten men en 4-5 timmarsperiod) - låter underbart! Men vet inte hur jag ska säga det till Thomas bara...
  • seSSa

    brinkly, jaa d skulle vara jätteskoj
    Lycka till med att tala om det där med sömnen för Thomas

  • Aussielotta

    Christina --> Jag är i stort behov av att få uppfräschning av håret. Måste klippa ohc slinga håret. Min frisör brukar göra hela kitet, men jag tycker att hon färgar bättre än hon klipper. Jag vill klippa av en del av håret, men vet inte om jag skall låta henne klippa det kortare, hon är ingen sån där trendig frisör, utan lite väl traditionell...trist. Får kanske bli klipp nånannanstans, slingor hos den gamla vanliga.

    Idag har vi haft släkten här på tårtkalas. Min sambo fyllde 38 (!)...gammal!...hihi...Det var riktigt trevligt, men lite väl stojigt med mina brorsbarn för VIggo. Hoppas att de inte var förkylda. Det var snorigt i näsan på lillflickan på 2 år, men verkade som det var gammal förkylning och inte smittsam. Får hoppas på det. Jag hann inte äta på hela dagen och någon tårta kunde jag inte äta pga undviker ju mjölk. Nu har jag fått i mig köttfärssås och spagetti som mamma hade med sig. SNällt och gott!!!! Viggo ligge rpå soffan och tar det lugnt. Det var som sagt en stojig dag och han orkade inte riktigt ett tag, så han slockade på vår säng i en timme ungefär. Sen fick han mat och var hur go och skrattig som helst när min svärmor gullad med honom. Kul för henne att han var så härlig mot henne! Det är hennes första barnbarn, så det är ju roligt!

    Nä, dags att kolla på teve!

    Kram på er!

  • misun

    hej hopp tjejjer. det har varit mycket skitsnack i tråden i helgen ser jag!

    seSSa
    Hoppas att det löser sig med Léons sömnproblem. Det är säkert någon form av tillväxtperiod eller något. Skickar lite styrkekramar genom cyberrymden till dej. Det är så hemskt att vara så trött!!

    Har provat livet som ensamstående mamma denna helg då maken åkt till Ö-vik och hälsat på kompisar. (som spelar i Modo, han och en kompis tittade på matchen mot Linköping och sen parterajjade dom med laget.) Jag unnar honom det verkligen men oj vad trist och jobbigt det är att var själv flera dagar. Han kommer hem i morgon kväll. Dock hade jag grymt trevligt igårkväll. Träffade mina tjejjkompisar (mitt tjejmiddagsgäng tror jag att jag berättat om förut) vi var åtta st -hela ligan var samlade. Tre st är numera gravida, sen är det jag som ammar. Så fyra st drack vin och vi andra drack ramlösa! Våra tidigare så blöta tillställningar är numera ganska torrlagda! Idag har jag pysslat och grejjat och tvättat hela dagen, så nu är jag helt slut. Kajsa har precis gått och lagt sig och jag blir nog inte så sen själv i kväll. Kanske håller mej vaken en timma till. Sen vaknar väl Kajsa vid ca 01, 04 & 07 som vanligt.. Så det är väl lika bra att förbereda sig för nattpasset.

    Jag har tidigare inte kunnat dricka kaffe efter kl 17,00 på kvällen, nattsömnen har då blivit helt pajko. Detta är numer helt förändrat. Kan dricka en rejäl balja seeent på kvällen och ändå somna som en stock efter jag ammat. Himla bra.
    Antar att det är hormonerna....

  • misun

    brinkly

    Åh, jag vill också färga håret. Jag ser helt sjukt trist ut i håret. BEige färg, torrt och risigt. Och jag som klippte och slingade mej i slutet av november! Men jag antar att det börjar bli ganska länge sedan...

    Om någon vill inspektera min trista hårfärg och min hemska frisyr kan ni kika in på www.lt.se och klick in er på familjesidan. Där finns ett kort på min lilla familj, det kortet som var med i vår lokalblaska förra lördagen.

  • misun

    seSSa
    hihihi, du utmanade verkligen ödet när du stoppade in topsen i rumpan på León! Jag vet hur kajsa kan spray-bajsa.... Torkade av badrumsdörren häromdagen då jag hittade spår av hennes sprutlackerning! Ibland om hon nyser när hon ligger på skötbordet så kan det komma en sån jätte projectil med bajs! Jag är grymt imponerad av kraften!!!

  • Aussielotta

    Godmorgon tjejer!

    Inatt har jag fått sova mycket, även fast Viggo valde att vakna med ganska täta intervaller. Igår hade vi kalas för Jonas och vi var sjukt trötta efter det och all städning osv. Viggo la sig 2115 och jag somnade 2140. Sov till kl 01, gott med de där första timmarna av sömn. Sen vaknade han vid 04 coh sedan kl 07, då han var rejält täppt i näsan. Han kunde inte andas genom näsan när han fick nappen. Då är det illa. Han fick nezeril coh nös ut världens största snorbuse!

    Han är så söt min lilla skatt. Jag har konstaterat att han är inne i en utvecklingsperiod och är lite klängig. (kolla www.barnsidan.se/cldoc/65.htm, där står det vilka veckor som utvecklingsperioderna är). Vill köpa boken men det verkar som om den inte finns längre....?!??!

    sessa --> Roligt med topsen i rumpan. Jag har testat med en febertermometer för att få ut hans gaser, men det har inte lyckats. Han har hittills inte sprutlackerat mig eller skötbädd med bajs, han gillar däremot att kissa i det fria...hihi...Inte lika jobbigt, men ändå söligt.

    Mia --> Jättefin bild i lokalblaskan! Tycker inte att ditt hår ser trist ut. Men jag vet vad du menar, jag känner likadant, det var i november jag fixade mitt hår också och det är ju ett jäkla tag sedan nu....tiden går fort!

    Oj vad Viggo nyser nu. Hoppas han inte blivit sjuk av mina brorsbarn.....man vet ju aldrig...

    Är dte nån som vet när bebisar börjar greppa medvetet om saker och ting?

    Vad gör ni för att aktivera era små bebisar? Sitter ni med dem i famnen och skojar eller hur gör ni?

  • syster76

    Lotta bra länk om utvecklingsperioder. När jag ska leka med Maja lägger jag henne vid babygymet och pratar och ger henne saker. Hon greppar inte själv ännu.

    Jag har iaf konstanterat att man INTE ska tro att de börjar få rutiner. Ett  ´tag fick jag sova till 6 i ett sträck. Slutet på förra veckan fick jag amma både vid 3 och 7 samt 10 tiden. Blev helt chockad när det inatt inte blev förräns kl 07.00!!! 

    Igår kväll trodde jag ett tag att hon fått kolik. Hon bara skrek, tills jag tog barnvagnen och gick ut 2min sedan sov hon. Tog upp henne sovandes och la henne i sängen sedan när hon vaknade var hon en ängel resten av kvällen.Tycker det verkar sent att hon skulle få kolik nu när det vanligtvis försvinner  vid 3månader, vilket Maja är om 8 dagar. Det är iaf RIKTIGT jobbigt de kvällar hon har varit så här. Skriker era mycket och är missnöjda utan att ni kan se en orsak??? Ha en trevlig måndag och imorgon är det sista avsnittet av Greys Anatomy WieeeeeSkrattande

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV