• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • Aussielotta

    Syster --> Kolik är ju kopplat till magbesvär oftast och då skall de skrika helt otrösteliga flera timmar per kväll. Allt enligt min bvc-sköterska. Kolik brukar ju också som du säger gå över vid 3 månader ungefär. Hur länge skriker Maja när han är sån? Det kan ju vara en av de där utvecklingsperioderna som jag skrev om. Måste köpa den boken!

    Jag trodde också at Viggo hade kolik pga magont, men han skriker liksom nästan aldrig. Han skriker eller rättare sagt gråter och putar med underläppen när han är lite ledsen eller känner sig ensam. Ibland gråter han hejdlöst, dvs skriker så att han nästan inte får luft. Vet egentligen inte vad anledning är då, oftast kan jag inte hitta nån orsak till skriket, men det går över när jag tar upp honom och viskar tyst til honom. Kanske är han då lite överstimulerad och trött?

    Härligt med Greys Anatomy imorgon. Jag tror jag vet vad som kommer at thända...tror jag läste det i nån tidning....hehe....Imorgon är jag dock bjuden på tupperwareparty hos en kompis. Mitt ex:s fru skall också dit. Jag vet att hon itne är så förtjust i mig av nån konstig anledning. Känns nästan som hon är lite svartsjuk fortfarande...trots att hon och mitt ex är gifta och har tre barn och jag har sambo och ett barn. Nåväl. Vet inte om jag orkar gå på tupperwareparty, missar ju Greys anatomy och dessutom vet jag inte om jag orkar ta med Viggo. Alternativet är att lämna honom hos min sambo. Vet inte om jag tycker det är så snällt att han skall få ta hand om honom precis när han kommit hem från jobbet för att jag skall gå på nåt som jag egentligen inte känner för....

    Kram på er!

  • syster76

    Lotta, hon skriker inte varje kväll och hon brukar bli tyst endast om vi går och bär på henne. Men igår var det något extra hon skrek trots att jag hade henne i famnen. Hon verkar inte ha ont i magen så det är säkert så att det handlar om utvecklingsperioder. Men de kvällar detta har skett har det varit gnäll och skrik i flera timmar. Har slarvat med minifom så för säkerhets skull har jag börjat med de igen. Trodde inte hon var i behov av dem.

    En annan har haft oturen att redan fått tillbaka mensen trots helamningLedsen Trodde jag skulle slippa det i några månader till men icke!!!

  • Aussielotta

    Jag har märkt en konstig grej de senaste typ två veckorna...När Viggo får bröstet och börjar suga så sätts ju som vanligt utdrivningsreflexen igång på båda brösten och det känns som det strömmar till mjölk liksom. Numera gör det riktigt riktigt ont när utdrivningsreflexen kommer igång, det stramar ända upp i armhålorna, känns som nån drar i bröstet riktigt riktigt hårt (hur man nu gör det....?!)...svårt att förklara, men det sticker och gör riktigt jävla ont i några sekunder tills han kommit igång ordentligt. Nån mer som känner så? Kanske han suger hårdare nuförtiden?

  • misun

    Lotta

    internetbokhandeln.se finns den boken, kostar 39 kr. Jag har beställt den redan!

    syster
    trist med mensen, vill inte ha tillbaka den på ett tag! Gärna först efter sommaren eller så men det är väl att ta i kanske.

    Kajsa skriker när hon är trött eller hungrig. När hon är övertrött och inte kan somna vrålar hon som besatt. Då hjälper babybjörn eller som nu -jag tröck ner henne i resebarnvagnen och tog några varv runt vardagsrum och kök. Nu sover hon gott!

    Lotta
    fånigt fruntimmer, ditt ex fru! Fattar inte att vissa liksom inte kan släppa sin partners historia. Alla har vi väl en historia bakom oss med olika partners.

  • brinkly

    Hello seSSa--> ska vi ses imorgon?! Vore kul!!


    Jag har haft en super jobbig dag med mest gnäll och gråt, så jag va inne en stund i morse sen har jag haft sååå mkt... suck!
    Kollar om du är inne på msn.
  • Aussielotta

    Hallå på er!
    Mia --> okej, internetbokhandeln får jag kolla på. Kanske finns den på wettergrens i stan här, får gå och kolla idag.

    Det blir Tupperwareparty idag ändå tror jag. Kan vara lite roligt att komma i väg några timmar. Behöver ju inte sitta där halva natten, med tanke på att Jonas har viggoliten hemma. Får pumpa ut lite fräsch mjölk idag då så han kan mata lilleman.

    Inatt var hans nästäppa värre än värst. Det låter som han är krustorr i nosen och har jättesvårt att andas. Tog i lite nezeril och då nös han jättemycket, det blev lite bättre, men sen på morronkvisten var han kass igen. Så synd om honom, för man märker att han inte har någon behaglig sömn då han kämpar att andas genom näsan. Idag skall jag köpa två luftfuktare av keramik som man hänger på elementet, skall se om det blir bättre. Även JOnas är tät i näsan om nätterna, kanske hjälper luftfuktare då. Hoppas!

    Ingen som känner av onda utdrivningsreflexer??

  • seSSa

    misun, haha tack!

    brinkly, läkartiden blev "cancelled"... läkaren är sjuk!
    Nu har jag o León ätit frukost o gottat oss... när vill/kan du ses? Marcus slutar kl 14 idag så för mig spelar d inte så stor roll

  • syster76

    Lotta ingen ond utdrivningsreflex alls här. Det är ju lite kul med Tupperwareparty men det är lite dyrt. Sist köpte jag en hamburgarpress och en form. Håret går även jag starkt och funderar på att göra något åt. Men jag vill ha lååååååångt hår så jag kan inte göra så mycket mer än att kanske klippa upp det, får se.Idag kl 13 ska jag på träff med mammorna från föräldragruppen, ska bli skoj. sessa och Brinkly kul att ni ska ses. Har ingen av er här i närheten men det borde vara ssk bruttan som bor närmastSkrattande Ha en bra dag

  • brinkly

    seSSa-->läkare ska inte vara sjuka!! Jag har klätt på killarna, ska ta o klä mig också ses är jag på g. Jag tar bil, ska jag komma åt ditt håll, så kan vi promenixa?

  • seSSa

    syster... du är ju undersköterska eller hur??
    kan jag få hjälp med en grej?? jag har nämligen gjort ett litet styckte i skolan om delegering men enligt lärarna så svarar jag inte på vissa frågor...
    har du lust att läsa igenom för att se ifall jag svar på frågorna? för JAG tycker jag gör d nämligen!! jag har skickat in den över 3 gånger nu *suck*

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV