• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • seSSa

    förrästen så har jag också beställt den där boken gjorde det nyss, kan vara intressant att läsa

  • seSSa

    jorå det kan du göra.... det finns en "bana" här på 4,5 km... början av banan e jättetrevlig men när man sedan kommer mot mitten så är det tråkigare, uppförsbackar dvs mkt flämt och "pusch"...

  • syster76

    du kan iofs maila mig så kan jag försöka svara på det. Ska strax iväg ner på stan [email protected] jag hjälper dig så gärna om jag kan svaren vill sägaFlört

  • brinkly

    seSSa-->vart ses vi? Någon adress så kan jag kolla eniro.se hittar inte så bra på din sida av ön hihii

  • seSSa

    syster, har skickat det istället via FL i din inbox

    brinkly *fniss* kolla karpvägen 9, där bor jag
    vi kunde ju setts i centrum men då får vi ju inte plats i din bil exempelvis me vagnarna.... o i centrum e d inte så kul att ta en promenix, inte mkt o se på bättre me en frilufts promenad

  • KattenJanson

    Hej på er alla. Det var ett tag sedan sist. Vet inte vart tiden tar vägen. Hinner inte med något numera. Men det verkar som om ni har det bra allihop, trots skrik och gnäll och sovsvårigheter. Men så har vi det med från och till. Men nu sover Meja på soffan.

    Idag har vi varit på babykonsert. Det var jättebra. Det är för barn under 1 år. vi var nog ett 30-tal mammor med små bebisar. Först var det sång och musik och sedan hade de ställt upp flera olika stationer där man kunde smaka, känna, lukta och se olika saker. Allt var ju inte för de allra minsta men de ska ha en konsert till någongång i höst och då är det nog lite roligare för Meja. Men idéen att prova och utveckla barnens olika sinnen på det viset gillade jag. Och så bjöds det på fika. En riktig smaskig tårta. Så egentligen skulle jag ha behövt ta en långpromenad i eftermiddag men vill inte ge mig ut när det snöar.

    Annar blir det faktiskt många långa sköna promenader i veckan. Funkar bra trots snön. Det blir lite extra träning att köra vagnen.

    Meja växer som hon ska. Förra veckan var hon 59 cm lång och vägde 4795g. ska till BVC på torsdag igen. Nu vill jag att hon ska gå upp lite mer i vikt. Alla byxor i stl 62 passar hyfsat på längden men sitter inte alls åt i magen. Det glider av när man lyfter henne. Får skaffa hängslen

    Nu ska faktiskt jag slappa lite på soffan jag med. Kanske hinner sova en timme ihop med Meja innan sambon kommer hem.

    ha det gott. ska försöka att titta in lite oftare. Det är iaf min ambition, men det blir inte alltid som man tänkt sig... kramkram

  • Aussielotta

    Hej igen på er! Tillbaka från en långpromenad i stan. Härligt, fast kallt. Jag min dumma tog bara på mig en tunn topp och en tunn jacka. Pälsade dock på min lille gullegris ordentligt, så han hade det bra. Blev lite inköp också, en svart kortärmad skjorta från Lindex med puffärm. Fick köpa stl 40 för att den skulle sitta bra över bysten (jag som i vanliga fall är en 36:a...). 38:an gick väl också bra iofs, men med tanke på att den säkert krymper lite efter en tvätt och att jag vill kunna ha på mig skjortan utan att behöva dra in magen för att det skall se snyggt ut så fick det bli 40. Kändes konstigt, men men, vem bryr sig. Köpte även den där boken jag rekommenderade. Började bläddra i den i hissen upp till oss. Verkar rätt bra faktiskt. Köpte också två luftfuktare i keramik som man skall hänga på elementen, hoppas att det gör att Viggolitens nästäppa blir bättre :)

    I övrigt är allt bra här. Fortsätter med min trista mjölkfria kost. Så jävla tråkigt rent ut sagt. Ingen choklad eller annat gott att äta. Trist. Inga goda yogurtar eller min favorti: fil med kanel och socker. Kaffet smakar int lika gott med sojamjölk och några drickyougurtar som smakar gott kan man inte köpa när när man är ute och promenerar och vill ha lite energi...Köpte en ny sort sojayogurt idag som jag tänkte var god och utan fett, men fy fan va den smakade konstgjort. Tycker lite synd om mig faktiskt, men får kanske testa att sätta in lite mjölk igen successivt och se vad som händer med lilla maggen.

    Katten --> Oj, va lång Meja är jämfört med sin vikt.Senast vi kollade Viggos vikt och längd var han 58 cm och vägde 5200 g, fast han är ändå inte knubbig, förutom lite över magen, den känns uppblåst av gaser ibland...hihi. Undra vad han väger nu. Skall på koll den 12/2 igen. Han känns rätt tung nu faktiskt. Väger säkert över 5500...

    När det gäller byxor i stl 62 så är det inte alla som passar faktiskt. Många känns tajta i midjan i motsatt till Meja då. Jag har ett par jeans i stl 56 som är nästan för små i midjan men jättestora på längden. Konstigt. De bästa byxorna är helt klart Esprits mjukisbyxor. De sitter perfekt. Vad brukar ni ha på era bebisar? Jag kör nästan uteslutande med body och mjukisbyxor. Har snickarbyxor nångång, men det är så bökigt att byta blöja med såna. Tröjor är hopplöst jobbigt, de åker upp i ryggen hela tiden. Jeansen är som sagt för små i midjan och övriga byxor är konstiga i proportionerna, många är jättelånga i benen och pyttesmå i midjan...

    Nä, nu sträcker sig lilleman här. Verkar som han är lite hungrig.

    Förresten...nån som läst boken Den vita massajen eller nåt sånt? Nåt att rekommendera? Fick två böcker av min svärmor att läsa. Hon tyckte att de var jättebra.

    Kram Lotta och Viggo

  • Aussielotta

    Har vi förresten nån koll på var alla här i tråden bor? Vill ju gärna träffa er nån gång. Jag bor ju i Götet, Julie och Christina på Lidingö, Mia i Södertälje. Katten bor i Småland, men var? Malin var bor du nuigen?

    Q, var kommer hon i från? Är det göteborg från början?

    Jag har två frågor till er:

    1) Har ni fått en massa "hormonprickar" typ på era överarmar eller axlar? Jag har massa av små plitor på överarmen, hur skall man få bort dem?

    2) Har era små bebisar ofta kalla händer? Viggo har nästan alltid kalla händer. Undrar om vi har kallt här inne eller om blodcirkulationen är kass....

    Förresten, blev inget tupperwareparty ikväll.För få människor...lika bra det, för då får jag se på mitt Greys Anatomy! hihi...

  • syster76

    Lotta inga prickar har jag sett på mig själv. Kalla händer har Maja för det mesta, är nog ganska vanligt. Förmodligen har de små liven dålig blodcirkulation i händer och fötter antar jag.Brukar försöka lägga över nått gosedjur över händerna när hon har somnat. Jag bor i Nyköping ca 7 mil från Mia. Klart du inte kan missa Greys ikväll!!! Jag har sett till att jag är barnfri mellan 21-22 då får mannen ta sitt ansvar.

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV