• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • Aussielotta

    Godmorgon på er!

    Inatt var det en bra natt. Viggo somnade kl 2230 efter att ha sovit på soffan i vanlig ordning. Jag la mig 2330 och fick sova ända till kl 05, då var det dags för käk. Sen sov vi till kl 0700 bara då han började gråta i sömnen. Jag tog upp honom och la honom i vår säng, han stensomnade direkt och åt sedan kl 0830. Nu pratar han med spökena i babygymet igen och tuggar på en fleecefilt. Han verkar väldigt nöjd, lite blyg för spöket men ändå väldigt nyfiken. Så himla kul att se att han kan roa sig själv mycket längre nu.

    Katten --> Jag har också framkallat en massa foton på Viggo. Inte riktigt lika många som du, men rätt många. Fick ett album med tomma vita blad av mamma, så idag skall jag börja sätta in bilder. Jag skall även ha ett sånt där "mitt första barn" -album med lite bilder och text, men ofta får det ju inte plats så mkt i såna album, så det får bli ett vanligt album också där jag sätter in många bilder. Kul!

    Idag regnar det IGEN. Så jäkla trist. Blir nog en liten liten promenad ändå. Får besök av en kollega på kvällen och sen blir det nog lätt träning (får inte träna för hårt veckan efter att sprialen satts in dock).

    Christina --> Skall genast leta på nätet efter en sån overall. Får nog bli stl 68 då.

  • KattenJanson

    God morgon alla superqvinnor med barn!

    Inatt har Meja sovit mellan 21-05 Men det var nog bara en engångsföreteelse. Jag ska nog inte räkna med att det upprepar sig. Synd att inte jag kunde sova. Vid 3 vaknade jag och var tvungen att pumpa. Brösten höll på att sprängas...

    Vad händer hos er idag då?

  • KattenJanson

    Lotta - härligt, låter som du hade en bra natt! Här regnar det inte men det är sån himla sörja efter all snö som kom i helgen så det går inte att ta sig fram med vagn. Funderar på att åka till Mejas farmor en sväng och fika lite. Får se...

  • Aussielotta

    Katten --> Gu va kul att hon sov så länge. Hoppas att du nästa gång kan sova du också...

  • brinkly

    Lotta-->jag har 62'or och det är bara Ruben som kan ha dem nu...68 blir bra!


    Tack alla söta som tycker mina killar är söta
    Ruben sov inget i natt - helt sjukt!! Helt SJUKT!!!! Men nu vet jag varför - han och Ted får ju Ventulin (för att vidga luftrören) och på biverkningar står: Överaktivitet och sömnstörningar hos barn - det är det han har!! Inatt vaknad han kl 23 och somnade igen vid 03 - 4 timmar när han tittar, jollrar, gnäller och skriker... SUCK! Pratade med läkaren på morgonen och hon sa att jag skulle testa att inte ge så sent på kvällen utan på eftermiddagen och sen inte mer... får testa det... orkar inte med en natt till så här!
    Har aldrig varit så här trött!!!
    Inge regn här - vacker dag (inte sol med ljus och snörik!) 
  • KattenJanson

    brinkly - din stackare. Hoppas att det funkar med att ge på eftermiddagen. Hur är det nu - någon chans till sömn nu på dagen?
    *styrkerkramar* till dig

  • KattenJanson

    Lotta - kikade in på de två senaste bilderna på Viggo - så sööt. Jag har också en liten tjej som gillar att träna nacken.

  • Aussielotta

    Christina --> Jag lider med dig. Jag önskar jag hade kunnat hjälpa dig. Jag skäms nästan när jag skriver att Viggo sover så himla bra när jag hör hur jobbigt du har och haft det med sjuklingar och ingen sömn på nätterna. Men du har två urgulliga killar som är värda allt besvär, glöm inte det :) Kram till dig!

    Katten -> Tack för komplimangen. Meja är supersöt hon också! Så fina ögon! Viggo gillar faktiskt numera att ligga på magen. Han ger sig inte förrän vi tippat över honom till rygg igen. Han är så himla envis. Vissa dagar rullar han över lätt (med hjälp av att hålla mig i handen förstås) och vissa dagar ligger han bara och tittar :) Han skrattar inte, han är mest koncentrerad tror jag....

  • misun

    hej hopp tjejjer. nu är jag hemma igen. vi åkte från funäs i gårkväll efter middagen. Vi kom iväg vid halv tiotiden. kajsa sov hela vägen hem. Lyfte upp henne efter fyra timmar när vi tankade och tankade henne också Hon fick sträcka lite på sig men somnade direkt igen. Sen vaknade hon när vi kom hem, vid halv fyra snåret i morse, fick mat, vaknade kl 05, fick komma över till mej och sov till halv åtta. Då gick hon och jag upp och maken fick sova vidare.

    Vi har haft det riktigt mysigt. Goda middagar med goda vänner, lite skidåkning och mycket skratt.
    nejhepp nu vrålar min lilla skitunge! vi hörs senare
    kram

    kram till dej brinkly, du verkar behöva det. fy fasiken för såna sömnlösa nätter... stackars din lilla unge.

  • syster76

    Hallå tjejer! Jag brukar aldrig vara uttråkad men idag är jag verkligen det! Skulle få besök av en vän men hennes lilla hade varit vaken sedan 04.00 så hon kände sig inte på humör att ge sig in till stan.

    Här i stan är det schlager yra. Igår höll de på med något försök till världsrekord på storgatan i snöblasken. Såg inte något vidare roligt ut. Majsan har vaknat kram

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV