• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • Aussielotta

    Mia --> Det går så fort med sprutan att Viggo inte ens märkte det. Det är tydligen 6-månaderssprutan som är lite värre. Den svider tydligen. Lycka till nu!

  • syster76

    Lotta - nej har bara köpt vagnen men den rekomenderas från 6 månader så jag får allt snällt bara titta på den i 2 månader tillSkrattande Maja är inte heller intresserad av att sitta i vagnen utan somnar alltid efter några minuter. Antar att din sötnos kommer sova gott denna em.Det gjorde då Maja efter sprutan.Tänkte göra en tacopaj ikväll när hon somnat. Fick i helgen av syrran och den var så himla god.

    Sessa hur går det med livet på Lidingö???

  • Aussielotta

    syster --> jag är så dålig på att känna om viggo har feber. Nu ligger han fortfarande i vagnen och sussar. Jag behöver väl inte ta upp honom och ta tempen på honom förrän han vaknar eller?

  • misun

    Då är ungen vaccinerad! Det gick rätt bra. Hon blev lite ledsen när sprutan gick i men lugnade sig direkt efter tack och lov. Nu verkar hon helt okej. Jobbigt att 6 månaders (fem månaders?) är värre. Ser inte fram emot att ta den.

  • misun

    tacopaj. låter jättegott!!
    själv skall jag äta makaroner och falukorv. Inte fullt så kul. Men,´jag har inte så mycket att säga till om när det gäller maten här hemma. Maken är som bekant chef över den biten... (jag klagar inte, jag har det så bra så bra )

  • misun

    jo
    kajsa väger nu 5730 och är 61,5 cm lång. ungefär.

    lotta
    vet du varför bvc-syrran sa att viggo måste ligga mer på mage? Kajsa ligger jättelite på mage... lite då och då bara. hmmm.

  • syster76

    Lotta du kan nog gott vänta tills Viggo vaknar. Tänk på att tempen kan gå upp en del om de tex har legat lite varmt med täcke. Vad jag har läst mig till så klassas det inte som feber om de ej överskrider 38 graderFlört

  • syster76

    Undrar samma som MIa. Varför mer på mage? Tycker Maja verkar stark i nacken men hon verkligen hatar att ligga på mage länge.

  • syster76

    Jag har fortfarande inte sett till utvecklingsboken, var ett tag sedan jag beställde GRRRR

  • KattenJanson

    syster - säger detsamma, beställde oxå boken för ett tag sedan. Antar att de har mycket att göra nu när det är bokrea. Var beställde du ifrån. Jag beställde från bokus, hade fri frakt därifrån.

    Ang. vagn. Meja är redan lite nyfiken i vagnen. Igår var det jättefint väder och då var vi ute ganska mycket. Håller på att mäta lite på huset, vi ska bygga ut ett nytt badrum och då var hon vaken i vagnen så då fick vi fälla upp ryggen så att hon kunde halvsitta lite, annars var hon inte nöjd.

    Nu har vi bokat lite semester i sommar. Vi ska bila runt lite i skåne bland annat. Hittills har vi bokat två nätter på ett trevligt B&B nere på Österlen och två nätter på Hotell Mollberg i Helsingborg. Någon som kan tipsa om något trevligt ställe mellan Helsingborg och Göteborg. Jag vet att det finns massor men vill hellre ha något rekommenderat av någon som varit på stället.

    Misun - här blir det potatis, fiskpinnar och stuvad spenat - inte heller så himla upphetsande... skönt att det gick bra med sprutan. Du får inte tipsa om fler shoppingsidor - jag blir ju ruinerad Finns hur mycket bra saker som helst ju!!!

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV