• Svar på tråden Det supergoa gänget del IV
  • brinkly

    bvc säger att barnen ska ligga mer på mage om de tycker att de börjar få platt bakhuvud bla. Om de ligger mkt på rygg kan de lätt få det. Om man lägger på magen så jämnar det ut sig, man kan också ha en kudde som gör att det är mjukt.


    Idag har killarna sovit i vagnen ut, fast jag hann inte ut... ha ha de låg och sov i vagnen utanför dörren, jag hade dörren öppen (passade på att vädra lite) jag skulle gå ut med dem, men det ringde folk hela tiden. Vi ska åka till London hela familjen (alla 6) och jag håller på att fixa hotell, restaurang besök etc. Så när jag var klar, var det dax att hämta på dagis o skolan - alla in i bilen istället :-/ 
  • brinkly

    Katten-->ja nu börjar de bli friska, hostar lite fortarande dock. 


    Igår ammade jag 21.30, 02.30, 05.30, 08.30 - ok natt! 
    5, 3, 3, 3 - helt ok!
    Angående Teds bajsande så när han varit sjuk har jag inte gett honom ngn ersättning och då har han bajsat varje dag nästan... Nu gav jag honom igen (i förrgår) får se om det gör att det blir sämre igen...
  • syster76

    KJ jag beställde från internet bokandeln. Måste vara iallafall 2 v sedan

  • Aussielotta

    Syster och KJ --> Synd att ni inte köpte den i vanliga bokhandeln, kostar visserligen typ nåra tior mer, men man får ju den direkt.

    Ang magträning --> Ja, det är som Christina säger att man kan få platt huvud. Jag tycker inte att Viggo har platt huvud, men tydligen skall han ändå ligga många ggr per dag på mage. Jag tycker att det blir ett jäkla härjande och flängande med Viggo om man skall lägga honom på mage omvartannat med ryggläge, ibland i babysittern, i bland i knät, ibland i gymet, sen vagnen, mage igen, rygg igen osv. Han blir väl helt övertrött till slut.

    Men visst skall vi börja mer med mage nu. Han verkar ju rätt intresserad av att ligga så ett tag iallafall, sen blir han trött och tappar huvudet lite granna.

    Nu sover han. Jag gav honom lite flytande alvedon och då fick han det i luftstrupen (jävla dum doseringssked från Apoteket gjorde att han fick allt i munnen på eng gång...grrrr), hostade som en besatt, jag tänkte, "nu är det kört". Blev livrädd, bankade honom i ryggen och rumpan, blev till slut bra. Stackarn. Sen badade vi honom i lite gott vatten, på med pyjamas, lite god mat och sen slockade han direkt i soffan kl 20. Får se hur länge han sover.

    Mat....hmm...både jag och jonas är kassa på att laga mat. Blev en fryst spagetti med köttfärssås från mamsen idag.

    Mia --> Bra att vacc gick bra.

    KJ --> Kul med semesterplaner. Vi har inte kommit nån vart ännu med våra. En sak som är säker är att vi INTE skall åka med Fly me till Frankrike....! En i Fly mes styrelse bor i vårt hyreshus...och jobbar på en advokatbyrå som jag anställdes på , men inte hann börja på, innan jag bestämde mig för att bli åklagare.

    Nä, nu skall jag dricka lite te och sen gå och lägga mig tidigt. Första föräldragruppsträffen imorgon kl 11. Har ingen lust faktiskt, men antar att det blir kul. Synd att min sambo inte har möjlighet att följa med bara.... mkt roligare om han är med.

    Kram på er!

  • brinkly
    Killarna gillar fortfarande inte sitt babygym och inte heller när jag hänger upp saker över sängen - de kollar lite men sen tröttnar de snabbt och gnäller. De gillar att ligga på skötbordet och kolla på sakerna jag hängt där - det är kanske bara en fråga om att ha sällskap. Vid skötbordet är jag ju me hela tiden... eller va tror ni?
    Kläder-->Ted och Ruben kan inte ha 56 tröjor/bodies längre måste ha 60/62. Men byxor kan de ha 56 utan problem - hur är det med era?! Tror att mina killar är ca 62 och 59 nu (det var 3 veckor sen jag mäte och då va de 60 och 57). På måndag ska jag till bvc igen då får vi se om jag gissat rätt...
    Nej nu ska jag försöka ge lite ersättning till piggelinen! Och sen gå till kojs. Ted sover redan med pappa.
  • Aussielotta

    Christina --> Viggo gillar alla typer av mobiler och gym verkar det som. Men bara för några veckor sedan var han inte ett dugg intresserad...

    Ang kläder; 56-bodiesarna är urvuxna för längesen för Viggo (63 cm i går), vilket är jättesynd. Många fina bodies i stl 56. Funderar därför på att köpa bodyförlängare på onetex.se, men innan jag fått dem hemlevererade så är 56-bodies med bodyförlängare ändå för små. Jag kör 62-bodies och tänkte så smått börja med 68-bodiesarna. Har en del tröjor i stl 62 som jag gärna vill använda. Skall köpa ett sånt där resårband från onetex.se, så man kan använda dem.

    Inatt verkade Viggo ha lite ont i magen. Jobbigt eftersom man inte får nån direkt nattsömn i sträck. Nu ligger han i vår säng och sover. Måste tyvärr väcka honom snart, eftersom vi skall till föräldragruppsträff kl 11. Trist att behöva väcka, men men, så är det. Skulle behöva duscha och utnyttja tiden han ligger i sängen, men vet inte om jag vågar....jag hör inte om han börjar skrika....

  • misun

    HEJ tjejjer.

    Inatt sov kajsa SJU timmar. rekord 20.15 -03.15. Strålande. Sen ville hon inte somna så då fick hon ligga hos mej. Vaknade kl 05, 07 och sen kl 08 då vi gick upp. Det kanske är så att hon är lite påverkad av sin spruta hon fick i går. Får se om hon sover länge i natt med. Det vore sååååå skönt!

    nu är det dags för mamma barngympa. hejhej.

    lotta
    Fick viggo feber? var det därför du gav alvedon?

  • misun

    jo, jag har alvedon som suppar -istället för lösning. Kanske är lättare att ge?

Svar på tråden Det supergoa gänget del IV