• Jempa L

    Sytråden spinns vidare!

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara för att visa upp sina alster!

    Tygbutiker
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/



    Mönsterlänkar
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com


    Länk till gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13692253-77.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 13:04:43:
    Fler länkar:
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-01 19:30:42:
    www.minanamnband.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:21:12:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-463.html?www.fairmonkey.se/www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-464.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:25:29:
    Sorry, hoppas detta funkar bättre...

    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 20:51:40:
    Vi fortsätter tråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19332311.html
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare!
  • Snuttarna

    Jag tror att letw83 har sytt om en barnvagn (kolla i hennes galleri).

    Jag har en splitter ny beige BT Jogger med svart liggdel.
    Skulle tro att det inte är så enkelt att sy om en vagn. På min vagn hänger sittdelen i tyget jämfört med andra sorter som har ett sitt-chassi. Tror det kan bli lite besvärligt att få hållfasthet på tyget.
    Jag har hittat bävernylon på Gittes men det finns inte orange.Fundersam Får jag tag i tyg ska jag prova.

    Någon rekommenderade mig att köpa ett nytt överdrag och färga men vet inte om resultatet blir det önskade.


    /Snuttarna *bf 28 jan 2007*
  • Jempa L

    Nu har jag gjort klart sovpåsen... Det blev en testmodell i billig IKEA-fleece. Om dottern accepterar att sova i den så ska jag ge mig på att sy en i "riktig" fleece istället. Och då blir det med dragkedja i stället för tryckknappar, så att man slipper svart tumme...GeneradSovpåse

  • letw83

    cirrus
    det är lite pösigare modell. typ muddbyxor. du kan kika i mitt galleri under egensydda grejer.

    first timer
    snygg klänning.

    ledilnaan
    yes. har sytt om en barnvagn...ingen höjdare eg. Svåra moment. 1: tjockt att sy i! väldigt tjockt. 2. på min brio gick för det första inte sufflettyget att ta av vilket tjorvade till det. och på liggdelen så var man tvungen spänna tyget vilket inte var det lättaste. fodertyget skulle man pilla in under masonitplattan och sen passa in hålen i tyget (som då var under masonitplattan) med hålen i masonitplattan för att sen passa in i hålen på fästena till chassit . pilligt värre. men har man en enklare vagn så är det nog lättare men det är fortfarande ett förfärligt jobb med att sy så tjockt. Kommer nog inte göra om det. Och skulle inte ha gjort det om jag vetat besväret innan. Men jag blev nöjd och jag är stolt över att jag klarade av det

  • letw83

    snuttarna
    tror det är svårt att färga vagnsklädslar. svårt överhuvudtaget att färga syntetmaterial och få färgen rätt. jag försökte ju för nån månad sen färga plysch som var 80 bomull och 20 polyester. Trots mindre tyg än maxmängden samt mörkbrun färg så blev resultatet militärgrönt

  • GOBLIgobli

    Ledilnaan

    Blocket!

    Jag hade "turen" att kunna slakta en sittdelsklädsel att ha som mall så såå himla svårt är det inte. Suffletten får man sy fast för hand.

  • Nifelheim

    Jag tyckte inte att det var så svårt att sy om klädseln på min vagn. Nu var ju det en sittvagn, med liggläge så det kanske är enklare än att göra om en liggvagn, men letar efter en liggvagn att klä om också.
    Det enda jobbiga var suffletten som jag sydde fast tyget för hand på. Jag avskyr att sy för hand, men i övrigt gick det mkt lätt och smidigt.

  • Ledilnaan

    Naturvit: En sån stop skylt skulle jag vilja ha till min vagn, avskyr när okända ska ner och pilla.
    Hur har du gjort den? Hur har du fått dit texten?

Svar på tråden Sytråden spinns vidare!