• Jempa L

    Sytråden spinns vidare!

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara för att visa upp sina alster!

    Tygbutiker
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/



    Mönsterlänkar
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com


    Länk till gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13692253-77.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 13:04:43:
    Fler länkar:
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-01 19:30:42:
    www.minanamnband.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:21:12:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-463.html?www.fairmonkey.se/www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-464.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:25:29:
    Sorry, hoppas detta funkar bättre...

    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 20:51:40:
    Vi fortsätter tråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19332311.html
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare!
  • Snuttarna

    Såna med snabel och stora öron på Skrattande

    Nä, typ Dumbo. Tecknade varianter som är söta. Eller lite verklighetstrogna framifrån. Jag gillar deras stora öron.

    http://static.peytz.dk/kollage/storebaelt/storebaelt.dk/images/fb-elefant.jpeg


    /Snuttarna *bf 28 jan 2007*
  • Tildamamman

    Underbar Snuttarna! Min bebis kommer i sommar, men man kanske skulle sy en sådan ändå. Bebisen är ff liten i vinter och bilen är väldigt kall innan man kört en stund...

    Nu i kväll har jag sytt lite på en lekfilt. den blir nog färdig under morgondagen...

  • fante

    SNuttarna: Tack för all info. Brukar sy kantbanden med en söm, men det brukar inte gå så bra Kanske jag testar två sömmar den här gången, för fulare än på det förra badlakanet lär det iaf inte bli


    Den som söker han letar.
  • cassiopeia

    sarahl
    Åkpåsen blev superfin!

    Blev glatt överraskad igår!
    Jag hade beställt tygprover från E-slöjd och som jag fick igår. Det var 4-5 tyger jag frågade efter, men jag fick prov på alla deras tyger (tror jag, det var väldigt många i alla fall).

    Guud va kul att sitta och fantisera om allt man skulle kunna sy.
    Men det blev ju inte precis lättare att välja , så det slutade med att mannen fick välja!

  • Humleblomstern

    Igår var jag trött på kvällen, men kreativ! Stickade klart en socka till bebisen, stickade på bebisens kofta, sydde en amningskudde och en badcape. Känner mig väldigt duktig! Amningskudden har jag legat och gossat med hela natten, jätteskön att lägga lägga under sig ("svanken") när man ligger på sidan. Ger även jätteskönt stöd för magen!

  • cassiopeia

    Humleblomstern:

    Gud vad mycket du fick gjort på bara en kväll, tänk den som fick det ändå...

  • Carolina84

    Har lånat Hanne Meedoms bok Barnkläder- Sy och sticka till barn 0-3år. Oj, vad mycket ideér man fick utav den.

    Så nu ska den införskaffas senare idag, då jag hittade den i en bokaffär som jag sprang igenom i all hast igår.

  • Humleblomstern

    Ja, jag är själv lite förvånad, vet inte var energin kom ifrån . Är oftast för trött för att göra annat än att sticka lite framför TVn på kvällen.

  • Humleblomstern

    Carolina, om du såg den i butik, passa på! Den verkar vara slut på förlaget.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare!