• Jempa L

    Sytråden spinns vidare!

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara för att visa upp sina alster!

    Tygbutiker
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/



    Mönsterlänkar
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com


    Länk till gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13692253-77.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 13:04:43:
    Fler länkar:
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-01 19:30:42:
    www.minanamnband.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:21:12:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-463.html?www.fairmonkey.se/www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-464.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:25:29:
    Sorry, hoppas detta funkar bättre...

    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 20:51:40:
    Vi fortsätter tråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19332311.html
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare!
  • GOBLIgobli

    Åååh vad med förslag jag får! Tack alla!

    Min man tyckte den såg ut som en "Splasch".
    Blir svårt det här...

  • PVeraB

    pucken
    å det där var riktigt gulligt. Är hjärtat bak eller fram?

    naturvit
    hm, funderar lite till på det här. Kanske ska fodra med typ flanell eller nåt inne. Fleece blir nog för varmt. Tänkte ha den som sommarfilt.

    Tölander
    aha, då vet jag. Var nån på jobbet som pratade om sånna. Hoppas det fixar sig, såg att du hade fått tips på mönster

  • GOBLIgobli

    SvXrt

    Ja det passar nog bättre. Det fanns ju en "sommarfilt" på lodger också, dottie eller vad den hette

  • PVeraB

    Naturvit
    och kanske klämma dit några tryckknappar. Så vida inte det blir alldeles för obekvämt för liten. Har precis kommit igång med syendet igen efter ett jääättelångt uppehåll. Det är eg. hur roligt som helst
    Ska kolla på lodger igen för mer idéer

    Pucken
    ha ha. läste texten i tradera-annonsen och kunde inte låta bli att fnissa lite. Eller ja, det stod ju inte så här på riktigt men tänk om det hade gjort det.
    (babyn på första bilden ingår EJ)

    Jo, en dragkedja blir nog smidigare, eller varför gillar du inte knäppningen förresten?

  • Gekko

    Pucken

    De byxorna var urgulliga, är det samma mönster på alla de du har i ditt galleri? Var har du hiitat mönstret? Precis vad jag letar efter. Har lite röd velour liggande som jag tänkt göra nåt sånt med, vill sätta igång direkt! (Fast jag har ett par syprojekt jag borde avsluta först..) Har du iövrigt några tips på vad man borde tänka på när jag gör de? Alltid bra att lära sig av andras erfarenheter

  • pucken

    mammakul
    japps, det är samma mönster till alla bara att de med hjärta är en storlek större. har ritat av en jumpsuit från ida t och använt som mall =)

    och dragkedja är för att jag inte kan sy knapphål, och för att det är lättare att knäppa byxor med kedja än med knapp. iaf om man har min son =)

  • Cirrus

    En fråga om trikåerna från E-slöjd. Ni som har sytt i deras trikåer, andra också förstås har ni efter t ex tvätt märkt någon skillnad om ni syr med bomulls- eller polyestertråd? Jag har aldrig tänkt på det tidigare men finns det någon tråd att generellt föredra när man syr overlock?

  • Charleston

    min syaffärstant sa att jag skulle ha bomullstråd, eftersom jag syr bebiskläder. föredrar dessutom bomullskläder så mycket det går.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare!