• Jempa L

    Sytråden spinns vidare!

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara för att visa upp sina alster!

    Tygbutiker
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/



    Mönsterlänkar
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com


    Länk till gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13692253-77.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-08 13:04:43:
    Fler länkar:
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-01 19:30:42:
    www.minanamnband.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:21:12:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-460.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-463.html?www.fairmonkey.se/www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16175989-464.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 10:25:29:
    Sorry, hoppas detta funkar bättre...

    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-09 20:51:40:
    Vi fortsätter tråden här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19332311.html
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare!
  • spiritsinlove

    Hejhej


    Undrar om någon kanske vet någonstans på nätet där man kan annonsera om att man behöver hjälp med att sy upp ett par "syprover" (alltså typ ett blixtlås, en ficka o.s.v.)
    Testat på Blocket, men det verkar inte fungera..
    Tänkte att någon kanske vet?
  • spiritsinlove
    letw83 skrev 2007-01-29 00:45:03 följande:
    prova www.sysidan.sehar sett där om folk som annonserat och dom verkar ha fått svar. iaf en del.
    Tackar! Ja, jag ska ju bara ha hjälp med 4-5 syprover, så det kan ju inte vara så svårt att hitta någon som kan det. Ska kolla, tack för tipset
  • lena86

    mg-tyger.se de var på tygmessan i västerås köpte jätte bra och billiga joggingtyger och camotyg super bra rekomenderar

  • cassiopeia

    Har funderat lite på det någon skrev tidigare om namn som var upptagna (nåt med fiskedrag), och man inte kunde skriva på sina namnband.

    Jag har under helgen klurat ut ett namn jag skulle vilja ha, men när jag sa det till min kompis så sa hon att det finns ett företag som helter så. Därför började jag kolla runt och på regeringens hemsida hittade jag följande:

    "Vad varumärkesrätt innebär
    Ensamrätten till ett varumärke innebär att någon annan i näringsverksamhet inte får använda ett varumärke som kan förväxlas med det skyddade varumärket för varor eller tjänster av samma eller liknande slag."

    Alltså i näringsverksamhet!

    Jag skall ju inte bedriva någon näringsverksamhet, utan bara sy till mig själv och ev. som presenter till vänner. Så då är det ju fritt fram!

    Måste bara vänta på att min kompis som jag skall beställa ihop med bestämmer sig, sedan skall jag beställa!

  • pattisza

    Jag kan också rekommendera MG-tyger. Butiken ligger i Göteborg och jag handlar där. De har hyfsade priser och är jättetrevliga.

  • Cirrus

    Tips på stretchiga trikåtyger, någon som kan rekommendera?

    Jag håller på att sy babybyxor i trikå från E-slöjd. Tygerna är jättemjuka och fina. Jag tycker dock inte att de är lika töjbara som jag skulle vilja ha. Någon som vet var man kan få tag på smalribbad trikå som är lite töjbarare än de som E-slöjd har?

  • sarahl

    jag hade fått timvik på ett dagis några timmar idag, Så mannen lämnade sonen på dagis, men när jag kom och skulle jobba så hade de stängt dagiset pga att värmen gått sönder, så det var bara att åka hem igen, så nu har jag flera timmar att vara för mig själv och sitta och sy och rita mönster.
    Jag har precis klippt ut delar till en sovpåse, så nu bär det av till overlocken för att sy den!

Svar på tråden Sytråden spinns vidare!